חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות תל אביב והסביבה >>

”השירים מתפקידם לרפא את הקורא”

 

הסופרת והמנטורית ציפי שחרור מגלה כיצד שיריה, המופיעים בספרה החדש ”שיריפוי” – כוחה המרפא של השירה”, מסייעים לריפוי הגוף והנפש

 

"בימים בהם נבנות אינספור חומות בין בני אדם בימים של חוסר ודאות ביטחונית, לאומית ואישית ובתקופה בה מגפת הקורונה מאיימת על בריאותינו ושלוותינו, ’שיריפוי’ ממלא תפקיד חשוב לכל מי שמבקש שלווה, מזור וריפוי לנפשו ולגופו ונועד לסייע בהפגת החרדות ובריאות הנפש".

כך אומרת הסופרת והמנטורית ציפי שחרור, שמוציאה לאור בימים אלו את "שיריפוי" – כוחה המרפאה של השירה" (בהוצאת "פוקוס") – ספר פורץ דרך שהוא יצירה תרפויטית מעמיקה של ריפוי באמצעות שירה.

מות אמה ולאחר מספר שנים מות אחותה האהובה האיצו את כתיבת השירים שלה לריפוי עצמי ובדיעבד מרפאים את הקורא, "שכן ספר זה הוא ריפוי לכותב ומזור לקורא בו. משיר לשיר ומנשימה לנשימה חשתי כיצד אני נרפאת ומתנחמת מהאובדן ושבה לחיים. ידעתי שלשירים אלו, יחד עם המאמר המנחה את הקורא, יש יכולת ליעל ולתעל לבריאות הנפש ומאידך בריאות הגוף", היא אומרת.

"שיריפוי" מאגד 151 בתי שיר מרפאים המלווים ב-151 ציטוטים חכמים שליקטה שחרור מחכמי זן, כתבי קודש, פילוסופים ועוד ובסיום כל שיר הנחיה לנשימות מדיטטיביות לריפוי. במבוא הספר המתפרש על פני 30 עמודים מנחה שחרור את הקוראים כיצד להשתמש ב"שיריפוי" ככלי טיפולי.

היא אימצה את הכתיבה כבר בילדותה, כשזו התגלתה לה כאמנות מרפאת ומנחמת. "הכמיהה לכתוב ספר ריפוי באמצעות שירה נטמן בי זמן רב והיה בתרדמת, אך תהפוכות חיים ואובדן האיצו את זרימתן של נפש, נשמה ותודעה לכתוב 151 שירי ריפוי, המלווים בנשימות מדיטטביות מרפאות ומנשימות", היא אומרת.

ציפי שחרור כתבה עד היום 37 ספרים, מהם 14 ספרי שירה. היא מנחה מזה עשרות שנים סדנאות לכתיבה יוצרת, ובהן סדנה על כוחה המרפא של הכתיבה. היא משוררת, סופרת ומנטורית, שימשה במשך כעשור עורכת כתב העת "מאזנים" מטעם אגודת הסופרים, וזכתה בפרסים ספרותיים יוקרתיים ובהם: פעמיים בפרס ראש הממשלה, פרס אקו"ם, פרס חומסקי ופרס קוגל לספרות יפה.

"שיריפוי" נפתח במאמר חשוב המלמד ומפרט כיצד מומלץ להשתמש בספר ואיך כדאי לקרוא נכון את השירים ולהתכוונן לריפוי. את הספר היא חותמת במאמר מרתק על כוחן המרפא של מילים. הספר זוכה לשבחים של סופרים וחוקרי ספרות ידועים ביניהם פרופ’ פרופ’ נורית גוברין, פרופ’ זיוה שמיר, דר’ ליליאן דבי גורי ועוד.

לדברי שחרור, כבר לפני שנים החלה הרפואה הקונבנציונלית להיעזר בכוח הסוגסיה לרפא את נפשנו וגופנו, "ולראייה לפני מספר שנים הקימה אגודת המשוררים באנגליה קבוצת תחומי עניין בנושא בריאות, ריפוי והתפתחות אישית שהורכבה מחוקרים, רופאים, אנשי אקדמיה סופרים ומשוררים. מטרתה היא לקדם את הרעיון שרופאים כלליים ירשמו כתיבה יוצרת במקום כדורים, לאותם אנשים הפונים לעזרה בשל מצוקה נפשית או חולי גופני הנגרמים בעטיה".

לדבריה, הצלחת הריפוי היא קבלת הגאולה מידי הכותב והפצתה ברבים במחווה של הודיה. "הקורא הנושם אחרי כל שיר ריפוי מקבל על עצמו את השליחות להפיץ את הדבר ואף להיות בעצמו מנטור מרפא. השירים מתפקידם לרפא את הקורא איש איש, תחלואיו, חרדותיו ומאוויו, והשירים בספר הם ריפוי נטול תרופה, ובכל זאת הם בעלי סגולות ריפוי. לכן כדאי לקרוא מדי פעם שיר אחד או אחדים, להפנים, לחוש אותם בזרימתם, נמהלים בנפש, מעדנים את המחשבות ובסיום קריאת כל שיר להקשיב להנחיית הנשימות שאני מבקשת מהקורא, להניח לכוח החיים לנוע בחופשיות ולעבור לשיר הבא, או לקרוא ברצף מהיר או בסדר שיבחר הקורא על פי מצב רוחו".

לאתר האינטרנט של הספר "שיריפוי":
https://www.focus.co.il/pl_product~239-637~15~0.htm

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים