חיפוש
 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

מדוע חשוב לבחור עורך דין מומחה במקרקעין בעת קניית דירה

 

סיפור מעורר השראה ובלתי נתפס על איך נרשמה דירה על שמה של הרוכשת אחרי שחלפו 23 שנים. להמשך קריאה - כנסו...

 

דורית (שם בדוי) החליטה שהיא מעוניינת למכור את הדירה שלה, היא מצאה את הרוכש הפוטנציאלי שהיה מוכן לשלם לה עבור הדירה את הסכום אותו רצתה ופינוי הדירה בדיוק לקראת המועד בו היא אמורה לקבל את דירתה החדשה. שאלתי אותה לכתובת המגורים, הוצאתי נסח רישום לבדוק שהדירה אכן רשומה על שמה ושאין בעיות רישומיות אחרות. שאלתי אותה "מי זאת אסתר?" היא לא ידעה לומר לי, יותר נכון כבר חלף המון זמן והיא שכחה שזוהי הגברת ממנה היא קנתה את הדירה לפני 23 שנה. הדירה למעשה אומנם נרכשה על ידה של דורית לפני 23 שנים, אך בפועל לא נרשמה על שמה והיא עודנה רשומה על שמה של אסתר.

"איך זה ייתכן?" "מה עושים עכשיו?" "איך אני אמורה לשלם את הכסף עבור הדירה החדשה אותה רכשתי?" המומה דורית ובחששות מאוד גדולים, התחלתי לחשב עבורה את הצעדים לפתרון.
פעלתי בניסיונות חיפוש ואיתור אחר אותה גברת אסתר. ידענו את שמה, ידענו את שם משפחתה אך למעט זה שום דבר.
דרך פיסות מידע שהתקבלו בדרך, בסופם מצאתי אותה. מצאתי את הגברת.
בהתנהלות ממוקדת ביותר, החתמתי את הגב’ אסתר על כלל המסמכים הנדרשים לעסקה, העברתי את הזכויות על שמה של דורית ובד בבד קידמתי את עסקת המכירה שלה לקונים.
פעולות זריזות שקידמו את דורית לתוצאה שהיא ביקשה להגיע אליה ולמרות ההפתעה שהגיעה לפתע שאיימה לשנות לגמרי את התמונה. היא הייתה שניה לפני איבוד העסקה של המכירה וגרוע מכך, לקראת הפרת חוזה של הדירה אותה רכשה שכן לא היה לה שום יכולת לממן ללא מכירת אותה דירה שלא הייתה רשומה לאותם קונים.
זהו סיפור על קצה המזלג על עסקה של קניית דירה שעל פניו נראית פשוטה, אך יחד עם זאת משקפת להיכן הדברים עלולים להגיע ולהסתבך ובמקרה שהדירה לא נרשמת על שמה של הקונה.
"איך מתחילים למעשה?
עסקת מקרקעין היא עסקה מורכבת, היא עסקה משמעותית ולמעשה העסקה הגדולה ביותר שאדם יעשה ככל הנראה בכל חייו ומשום שהיא כרוכה בעלויות גבוהות, מעמידה את המוכר והקונה בחשיפה לאבד חלילה מכספם. בחירת עורך דין מקצועי בתחום הינה עניין דחוף.
איך תבחרו עורך דין מומחה במקרקעין?
הסכום הגבוה של עסקאות של מכירה או רכישה של דירה מעמיד את המוכר והרוכש בסיכון מסוים,
מהיכן למוכר לדעת האם לקונה יש את ההון העצמי הנדרש לממן את הרכישה של הדירה?
מהיכן למוכר לדעת האם אכן אושרה לקונה משכנתא ומה תנאי הבנק בכלל לשחרור המשכנתא?
מהיכן לקונה לדעת שהמוכר אכן יפנה את הדירה במועד?
אלו רק מעט מהשאלות שצריכות להציף את הצדדים לעסקה ולא משנה אם מדובר במוכר או בקונה- הסיכון קיים. השאלה היא, מה עושים על מנת למזער את הסיכונים?
מדוע רצוי לשכור עורך מקרקעין מקצועי לליווי העסקה?
בחירת עורך דין צריכה להיעשות בהתאם לאיכות והניסיון שהוא מציע. ולמזער סכנות בדרך כמו הדוגמאות שציינתי.
רק עורך דין מקרקעין מקצועי ומיומן העוסק במקרקעין על בסיס שוטף, יהיה בקיא בהיבטים השונים והרלוונטיים לעסקה.
עורך דין תפקידו לבדוק את הנושא החוזי עוד לפני חתימת ההסכם ולא פחות חשוב, ללוות את הלקוח בזמן תהליך קבלת המשכנתא, להיות ער למצב הזכויות בדירה, לסילוק המשכנתא של המוכר ולמעשה ללוות את הלקוח יד ביד עד לעת בה המפתח יתקבל בידו.
עורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה "יאיר" את הנקודות החשובות עליהם יש לשים דגש עוד לפני חתימת העסקה ובשלב המו"מ ועל מנת להתאים את החוזה בהתאם לצרכים והאינטרסים של הלקוח שלו, תוך מזעור הסיכונים האפשריים ללקוח.
במשרדי אנחנו מאמינים שהתמקצעות ספציפית בתחום מסוים משקפת אמינות כלפיי הלקוח ויכולת ניסיון גדולה ורחבה יותר לייצוג ראוי ונכון יותר.
זה לא משנה אם בחרת למכור או לרכוש דירה, חשוב שתדע שעסקת מקרקעין מצריכה עבודה מוקדמת, מורכבת והקפדה מקצועית ודקדקנית על כל פרט ופרט גם במסגרת ניסוח ועריכת סעיפי חוזה המכר. יש לשים דגש על פרטים קטנים ועד להשלמת העסקה. לכל דבר יש חשיבות והשפעה להמשך התהליך ואסור להקל ראש עם העניין.

על מנת לא לקבל הפתעות בדרך כמו שדורית חוותה, חשוב לעשות בחירות נכונות עם הדבר שתשקיעו בו ככל הנראה, את הכי הרבה כסף כל חייכם.
אשמח לסייע לכם בליווי מקצועי ,איש ומסור לאורך כל התהליך.
לשירותכם,
גיתית דבש, עו"ד ומגשרת.

יש לכם עוד שאלות לעו”ד גיתית דבש יפוי כח ומקרקעין? כנסו!

כניסה לפייסבוק  0525764445 

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים