חיפוש
 
לדף הבית >>     תוכן שיווקי - best link >>

מדוע יש כאבי מחזור, מהי ההתמודדות הטובה ביותר והאם יש צורך לראות רופא?

 

כל הנשים מקבלות מחזור חודשי. גיל קבלת המחזור והפסקתו, תלוי בגורמים שונים, כך גם תופעת הכאב המלווה אליו. ישנן נשים שלא סובלות מכאבי מחזור כלל ויכולות להמשיך ולעסוק בפעילותן היומיומיות ללא כל מפריע, ישנן נשים אשר סובלות מכאבי מחזור ומתסמינים נוספים כגון רגישות בשדיים, נפיחות באזור הבטן, כאבי גב ועוד

 

כל הנשים מקבלות מחזור חודשי. גיל קבלת המחזור והפסקתו, תלוי בגורמים שונים, כך גם תופעת הכאב המלווה אליו. ישנן נשים שלא סובלות מכאבי מחזור כלל ויכולות להמשיך ולעסוק בפעילותן היומיומיות ללא כל מפריע, ישנן נשים אשר סובלות מכאבי מחזור ומתסמינים נוספים כגון רגישות בשדיים, נפיחות באזור הבטן, כאבי גב ועוד. וישנן נשים אשר סובלות מכאבים עזים המובילים לבחילות, הקאות, סחרחורות, חולשה כללית ואף עילפון. אם כך מה ניתן לעשות בנושא? הכול במאמר הבא.

מדוע ישנם כאבי מחזור?

כאבי המחזור נוצרים למעשה בהמשך להתכווצותו של הרחם בעקבות הפרשה של הורמונים מסוימים. רירית הרחם אשר מתעבה כדי לקבל אליה ביצית מופרית, היא זו שאחראית גם להפרשת ההורמונים הללו. אך במצב שבו הביצית אינה מופרית במהלך זמן הביוץ, הרירית נושרת ויוצרת את הדימום הנקרא גם מחזור חודשי או וסת חודשית. כאבי מחזור הם אינם דבר יוצא דופן או חריג אלא נורמליים לחלוטין ואין סיבה לחשוש מהם. אך, אם כאבי המחזור שלכם חזקים במיוחד, מומלץ להיוועץ עם רופא נשים מה ניתן לעשות בנידון כדי שמהלך חייכן התקין לא יפגע באופן כה קיצוני. 

בנוסף לכאבים שאליהם התייחסנו לעיל, יש נשים אשר סובלות מכאבי ראש ואף מיגרנות בשל העלייה בהורמונים. גם במקרים אלו רצוי להתייעץ עם רופא נשים או נוירולוג שיוכל לתת לכן מרשמים נגד כאבים אלו. החדשות הטובות הן שרוב כאבי המחזור אורכים כיומיים-שלושה, יחד עם זאת ישנן נשים הסובלות מהן טרם קבלת המחזור בפועל. בסיום המחזור אינכן אמורות לסבול עוד מכאבים משום שהרירית נשרה לחלוטין ועימה ייעלמו גם ההתכווצויות. 

דרכי ההתמודדות השונות עם כאבי מחזור

כפי שציינו נשים שונות סובלות מדרגות כאב שונות. הדרך הנפוצה ביותר להתמודד עם כאבי המחזור היא שימוש במשככי כאבים שונים, לרוב כאלו שנמצאים בבית המרקחת שאינם מצריכים מרשם מיוחד. במקרים קיצוניים יותר בהחלט מומלץ להתייעץ עם רופא לגבי משככי כאבים חזקים במרשם. 

אחת הדרכים להתמודד עם הכאבים היא דווקא אימון גופני, זה משחרר אנדרופינים למחזור הדם ומסייע בתחושה טובה יותר באופן כללי. אך חשוב שלא לבחור באימון המצריך מאמץ רב, ניתן להסתפק בהליכה נעימה, שחייה מרגיעה או אימון פילאטיס או יוגה רגועים או כל אימון קל אחר. 

תתפלאו לשמוע אך גם שתייה של מקל קינמון בתוך כוס מים רותחים תסייע לכם להפיג את הכאבים. חשוב להתחיל כמה ימים לפני המחזור וממש להכין חליטה של מים חמים ומקלות קינמון, ביחד יתקבלו מים בטעם קינמוני נהדר ומעט חריף אשר יחממו את הבטן התחתונה מבפנים ויקלו על הכאבים ללא שימוש במשככי כאבים. 

עוד דרכים שניתן להיעזר בהן - אמבטיה חמה או שימוש בקבוק מים חמים שמונח על הבטן התחתונה. 

האם כדאי לפנות לרופא ובאילו מקרים? 

ישנם מקרים שבהם צריך להיזהר יותר מן הרגיל ובהחלט מומלץ לפנות אל רופא, למשל, אם ישנם קרישי דם גדולים, או התקן תוך רחמי אשר גורם לדימום או כאבים עזים. אם אתן סובלות ממחלת האנדומטריוזיס או מחלת האגן הזיהומית אתן גם עלולות לחוש כאבים חזקים מאוד ואף נפיחות באזור הבטן התחתונה ובהחלט מומלץ להתייעץ עם רופא כיצד ניתן לטפל במקרים הללו. 

כמו כן, גם במקרים של היריון חוץ רחמי, הפלה, שחלה פוליציסטית, חוסר איזון בבלוטת התריס, פוליפים ברחם או בצוואר הרחם, מומלץ גם כן להיוועץ עם רופא הנשים שלכם שיוכל לסייע לכן כראוי.

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים