חיפוש
 
לדף הבית >>     נדלן מקומי >>

הסכמה או בלעדיות, וההבדל ביניהם / חיליק איטח

 

אם גם אתם בעלים של נכס נדל”ן שמוצע למכירה אז כנראה גם לכם יש את ההתלבטות האם לפנות למספר משרדי תיווך בכדי למכור את הנכס או לחלופין לתת בלעדיות למשרד תיווך אחד. לכן חשוב להכיר את ההבדל...  להמשך, כנסו!

 

הסכמה או בלעדיות? וההבדל בינהם

אם גם אתם בעלים של נכס נדל”ן שמוצע למכירה אז כנראה גם לכם יש את ההתלבטות האם לפנות למספר משרדי תיווך בכדי למכור את הנכס או לחלופין לתת בלעדיות למשרד תיווך אחד.
לכן חשוב להכיר את ההבדל בן הסכם "בהסכמה" עם מתווכים רבים לבן הסכם "בלעדיות" עם מתווך אחד. 


מהי הסכמה?
נתחיל בהסבר פשוט על הסכמה , הסכמה היא מסמך משפטי מחייב שבו המוכר מסכים כי המתווך ישווק את הנכס הנמצא בבעלותו תמורת עמלת תיווך. אין שום מחויבות בין הצדדים ובמידה וישנו קונה שהמתווך הביא ותיסגר עסקה, אז המתווך יקבל את העמלה המוסכמת.

מהי בלעדיות?
בלעדיות הינה מסמך משפטי מחייב כאשר במסמך זה המוכר והמתווך מחליטים לעבוד ביחד בצורה מיטבית, כאשר המתווך מייצג באופן בלעדי את המוכר ומייצג אותו בתהליך המכירה, מקדם את הנכס בצורה מקסימלית המפורטת בחוק, במידה והמתווך אינו מקדם את הנכס אז הבלעדיות מבוטלת לאלתר.

הסכמה: כאשר הנכס נמצא בהסכמה , המתווכים נמנעים מלפרסם את הנכס על מנת למנוע מצב של תחרות ולכן הנכס אינו זוכה לחשיפה מקסימלית והקונים הפוטנציאלים אשר יכלו להיחשף ולראות את הנכס במידה והיה פרסום מקיף אינם נחשפים אל הנכס.
תוצאה- חוסר חשיפה של הנכס שלך לקונים פוטנצייאלים.

בלעדיות: כאשר הנכס נמכר בבלעדיות המתווך. המתווך אינו חושש לפרסם את הנכס, הוא מרים טלפונים למתווכים נוספים, משתף בקבוצות ווטסאפ של מתווכים, מפרסם בעיתונות, שילוט על הנכס ,מחלק חומר פירסומי של הנכס ומפרסם בכל אמצעי המדיה העומדים לרשותו.
תוצאה -הנכס זוכה לחשיפה מקסימלית. סיכוי מכירה גבוהים.

הסכמה: הנכס נשאר חסוי, מתווכים מסתירים אותו ממתווכים אחרים.
תוצאה- הנכס אינו זוכה לחשיפה וחוסר התעניינות של קונים פוטנצייאלים. סיכוי מכירה נמוכים.

בלעדיות: המתווך משקיע את מקסימום הכספים והמוטיבציה על מנת למכור את הנכס בגלל הכדאיות שנוצרה לו.
תוצאה- המתווך מייצר תחרות בן קונים פוטנצייאלים להשגת המחיר הגבוה ביותר בזמן הקצר ביותר.

הסכמה: המתווך אינו מחויב לכם, במשא ומתן הוא שואף להוריד את המחיר שלכם על מנת למכור את הנכס ומהר לקונים שלו, כי אם הוא לא יקדם את העסקה מתווך אחר יכול לסגור את עסקה.
תוצאה - תחרות בן מתווכים אשר מנסים להוריד את מחיר המכירה של הנכס שלכם.

יעילות המכירה:
הסכמה: עבודה מול מספר רב של מתווכים , כתוצאה מכך כאב ראש לא קטן ובלבול גדול.

בלעדיות: מתווך אחד ממוקד ויעיל שמנהל את התהליך מסנן עבורכם קונים לא רציניים , מתאם סיורים בנכס ומייעל את התהליך כולו.

מה קורה עם המתווך אינו מבצע את המוסכם?

שאלה זו עולה לעיתים, זכרו- כי בלעדיות הינה הסכם מסודר, כאשר המתווך אינו מבצע את המוטל עליו, על פי חוק יש בידי המוכר לבטל את הסכם הבלעדיות.



לסיכום: מכל הסיבות כאמור, שיטת העבודה בבלעדיות כיום הולכת ותופסת מקום מרכזי בעבודה מול מתווכים, למעשה בארצות כמו ארה"ב שיטת הבלעדיות הינה השיטה היחידה ואכן השוק הישראלי נע לכיוון זה.

בעיר מודיעין 80% מעסקאות הנדל"ן נעשות ע"י מתווכים בבלעדיות.
אז... חוכמת ההומנים כידוע אינה טועה!

שלכם ובשבילכם,

חיליק איטח

 

יש לכם עוד שאלות לחיליק איטח - מתווך מאסטר? כנסו!

 

0526745151   הפייסבוק שלי

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים