חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איך מאבחנים פטרת ציפורניים?

 

פטרת ציפורניים היא מחלה זיהומית שיכולה לנבוע ממספר גורמים. האוכלוסייה שנמצאת בשכיחות גבוהה יותר לסבול מפטרת ציפורניים היא האוכלוסייה הבוגרת וקשישים, התופעה יכולה להופיע גם בקרב צעירים וילדים אך בסבירות נמוכה יותר

 

פטרת ציפורניים היא מחלה זיהומית שיכולה לנבוע ממספר גורמים. האוכלוסייה שנמצאת בשכיחות גבוהה יותר לסבול מפטרת ציפורניים היא האוכלוסייה הבוגרת וקשישים, התופעה יכולה להופיע גם בקרב צעירים וילדים אך בסבירות נמוכה יותר. קיימים סוגים רבים של דרכי טיפול בפטרת הציפורניים וכמו כן גם דרכי הימנעות למי שסובל מנטייה גנטית. בכדי לקבל את הטיפול המתאים ביותר ולדעת איך להתנהל לאחר הטיפול עליכם לגשת לאבחון מקצועי.

אבחון פטרת ציפורניים

אבחון פטרת ציפורניים ברגליים ובידיים הן די דומות, אך קיימים גורמים שונים להופעת הפטרת בכל אחד מהמקומות. אבחון מבוצע במעבדה מקצועית בכדי לזהות מהם התסמינים המעידים על הופעת הזיהום. בדרך כלל האבחון נעשה באמצעות לקיחת פסולת מתחת לציפורן או גזירי ציפורניים, דגימות אלה נשלחות למעבדה המתמחה בזיהוי גורמי הופעת הזיהום. ידיעת הגורם לזיהום מסייע לרופא בקביעת הטיפול הנכון ביותר לסובל. הזיהוי יכול להיעשות במקום ייעודי לטיפול בפטרת ציפורניים או על ידי רופא עור המזהה ללא שום בדיקה את פטרת הציפורניים. יש להבדיל בין זיהוי פטרת ציפורניים ברגליים ובידיים ובין זיהוי הגורם לפטרת בציפורניים. המטרה של המטופל היא לזהות את הסוג המדויקת של הפתוגן המחולל את הזיהום.

תסמינים המחייבים אבחון מקצועי

כפי שציינו, זיהוי של פטרת ציפורניים אינה מסובכת מדיי, ניתן לראות שינוי בגוון צבע הציפורן, בצקות, התעבות של הציפורן וכן הלאה. עם זאת, יש תסמינים המחייבים אתכם להגיע לאבחון מקצועי כדי לזהות את הגורם הספציפי להופעת הזיהום. אלו הם התסמינים המחייבים אתכם לפעול למיגור הזיהום:

  1. כאבים - הופעת כאבים באזור הציפורן היא מבין התסמינים הפחות נפוצים למי שסובל מפטרת ציפורניים. על אף השכיחות הנמוכה, כאבים בציפורן יכולים להעיד על זיהום בציפורן בדרגה קשה. לכן, כאשר אתם חשים כאבים בציפורן ובמיוחד כאשר הכאבים בליווי התעבות הציפורן ושינוי גוון, עליכם להגיע לאבחון מקצועי.
  2. התעבות - כאשר ישנה התעבות של החלק הדיסטלי של הציפורן יש להגיע לאבחון מקצועי בכדי לבחון את הגורמים לפטרת הציפורניים. התעבות הציפורן היא אחד מהתסמינים השכיחים של פטרת ציפורניים, אך קיימת חשיבות לאזור בו מתעבה הציפורן.
  3. מרקם - פטרת ציפורניים ברגליים ובידיים יכולה לבוא לידי ביטוי בשינוי מרקם הציפורן. השינוי יכול לבוא לידי ביטוי בהתפוררות של הציפורן, בצקות מקומיות ועוד. כאשר אתם שמים לב לשינוי במרקם הציפורן יש לגשת לאבחון רפואי. 
  4. קושי בהליכה - פטרת ציפורניים ברגליים שאינה מטופלת יכולה להוביל לכאבים בציפורן ובמצבים חמורים יותר אך לקשיים בהליכה. כאשר קיים קושי בהליכה וכאבים בכפות הרגליים (במיוחד בליווי התסמינים שציינו לעיל) יש לגשת לאבחון מקצועי ולטפל בפטרת הציפורניים. 

 

שכיחות פטרת ציפורניים ברגליים

פטרת ציפורניים ברגליים ובידיים נגרמת מסיבות שונות, החל מנטייה גנטית ועד ללחות. עם זאת, פטרת ציפורניים ברגליים נמצאת בשכיחות גבוהה יותר בקרב נשים וגברים כאחד. הסיבה לכך היא עקב חוסר אוורור רב יותר בקרב כפות הרגליים. הרגליים נוטות להזיע בתוך הנעל ולסבול מחוסר אוורור בהשוואה לציפורניים בידיים. בסביבה לחה וללא אוורור הסבירות להתפשטות של פטרת ציפורניים היא גבוהה יותר. 

לכן, גם אם אתם לא סובלים מפטרת ציפורניים חשוב שתכירו את הדרכים להימנע מהופעת הזיהום. פטרת ציפורניים ברגליים יכולה להופיע גם למי שסבל בעבר מפטרת ציפורניים וקיבל טיפול. אם אתם נועלים נעליים סגורות במשך שעות רבות, אם אתם חשים זיעה בכפות הרגליים ולחות דאגו לשים טלק ולאוורר את כפות הרגליים במשך היום. עם התנהלות נכונה במשך היום תוכלו למנוע את הופעת הזיהום בכפות הרגליים והידיים. 

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים