חיפוש
 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

מה צריך לדעת על טופס 101?

 

כל אדם העובד כשכיר, כל חשב שכר וכל עובד במחלקת משאבי אנוש או הנהלת חשבונות, מכיר את טופס 101. זהו טופס המשמש לקביעה של חבות המס של עובדים ולביצוע התחשבנויות מול רשות המיסים. את הטופס ממלאים עובדים שמצטרפים למקום עבודה חדש, ולאחר מכן בכל תחילת שנת מס חדשה, ובעת שמתרחשים שינויים בחיים האישיים המשפיעים על נקודות הזיכוי

 

כל אדם העובד כשכיר, כל חשב שכר וכל עובד במחלקת משאבי אנוש או הנהלת חשבונות, מכיר את טופס 101. זהו טופס המשמש לקביעה של חבות המס של עובדים ולביצוע התחשבנויות מול רשות המיסים. את הטופס ממלאים עובדים שמצטרפים למקום עבודה חדש, ולאחר מכן בכל תחילת שנת מס חדשה, ובעת שמתרחשים שינויים בחיים האישיים המשפיעים על נקודות הזיכוי. במאמר הבא נסביר ביתר פירוט על טופס 101, ונספר לכם שכיום הוא לא חייב להיות על נייר.

עוד קצת על טופס 101

אז את טופס 101 צריכים למלא עובדים המצטרפים למקום תעסוקה חדש, והם יכולים לעשות זאת לאחר קבלת המשכורת הראשונה, או לחילופין עד 7 ימים מיום שהתחילו לעבוד. כאמור,  יש למלא את הטופס גם ב- 1.1 לכל שנה, ואם התרחשו שינויים המשפיעים על נקודות הזיכוי. את רוב הפרטים בטופס העובד עצמו ממלא, וחלק מהפרטים מוסיף המעסיק, שבאחריותו גם להגיש את הטופס בצורה מקוונת לרשות המיסים. 

למעשה, הטופס מאפשר לפקיד השומה לחשב את חבות המס, היורדת לרוב במקור, בהתאם לקריטריונים שונים. לדוגמא, לעיתים יש צורך לבצע תיאום מס עבור אנשים העובדים במקומות נוספים כשכירים, או עובדים כעצמאיים. בנוסף, יש אנשים הזכאים לפטורים חלקיים או מלאים עקב מצב אישי או משפחתי, ויש הזכאים לזיכויים במס. על הזיכויים נמנים בין היתר ילדים מתחת לגיל שמונה עשרה, נכות של העובד או של אחד מבני משפחתו הקרובה, מקום מגוריו המצוי באזור של עדיפות לאומית, וכיוצא בזאת.

טופס 101 דיגיטלי – יש דבר כזה

כבר היום טפסי 101 מוגשים לרשות המיסים באופן מקוון. ואולם, השינוי של השנים האחרונות הוא שגם המעסיק אינו צריך להשתמש בכלל בטפסים על גבי נייר. כלומר, אין עוד צורך לשלוח את הטופס אל העובד במייל, כדי שידפיס אותו, ימלא את השדות ויחתום, יסרוק ויחזיר למחלקת משאבי האנוש או הנהלת החשבונות. כעת, כל ההתנהלות נעשית ללא נייר בכלל ובאופן מקוון.

לשם כך, מה שצריך לעשות הוא להתחבר למערכת חתימה דיגיטלית, שבה יש טופס 101 מובנה. אחרי ההתחברות, אפשר לשלוח את הטופס לעובד אחד או למאת עובדים בו זמנית, והיא אף יודעת לשלוח אותם בעצמה לפי תאריכים מוגדרים (כמו בסוף שנת מס). העובד מקבל את הטופס בקישור למייל או לנייד, פותח אותו וממלא. המערכת מוליכה את העובד שדה אחר שדה, ומחייבת אותו למלא את כל הפרטים ובצורה נכונה. 

היא גם מחייבת אותו לחתום, דבר הנעשה באמצעות העכבר על המחשב או עם האצבע על מסך המגע של הנייד. בנוסף, המערכת מחייבת את העובד להוסיף אישורים נדרשים, ומאפשרת לעשות זאת על ידי העלאת קבצים ו/או צילומים מהנייד. 

 

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים