חיפוש
 
לדף הבית >>     יהורם גלילי >>

כשנשים אמיצות שוברות שתיקה מול הקהל

 

נועה פלג גלאור ודסי פפרמן יציגו במוצ”ש19.2 ביישוב נירית את ”דברי אשה”– הצגה מוזיקלית בבימויה של חני דוק–שבה הן מציגות את סיפור חייהן המרתק ואף עוברות מסע מטלטל ומעצים

 

השחקניות נועה פלג גלאור ודסי פפרמן והבימאית חני דוקיציגו במוצ"ש הקרוב 19.2 בשעה 20:30 בבית התרבות ביישוב הקהילתי נירית שבאזור השרון את "דברי אשה"– הצגה שבה נועה ודסי מציגות את סיפור חייהן המרתק ואף עוברות מסע מטלטל ומעצים בין אתגרים, התרסקויות, בנייה מחודשת של זהות עצמית, שמחה ותקווה. בתום הההצגה מתקיים מפגש בלתי אמצעי עם הקהל שבו עולים לדיון נושאים כמו: שתיקה, הסתרה, פגיעה מינית וביטוי עצמי ומסרים כמו: השמעת הקול הפנימי, יכולת הבחירה והריפוי.

ההצגה"דברי אשה"היא תוצאה של שבירת שתיקה של שתי נשים אמיצות, מול הקהל. המטרה העיקרית בהצגה הייחודית היא שהיא תעורר מחשבה, רגש ושיח, תחולל שינוי בחיבורים בין המגדרים והמגזרים השונים ובעיקר תעודד אנשים לבטא את עצמם במלואם ולהפסיק לשתוק.

השחקניות נועה פלג גלאור ודסי פפרמן והבימאית חני דוקמספרות כי הן באו לעשות הצגה אומנותית ויצאו עם שליחות. "התגובות שאנו מקבלות מרגשות ביותר. יש אנשים שמגיעים להצגה פעם שנייה ושלישית על מנת ש’יפלו’ להם עוד אסימונים. יש כאלה שמשתפים בסודות שהוטמנו עמוק בפנים במשך שנים, יש כאלו שהעידו שהצפייה בהצגה יצרה דיאלוג ושיחה בעקבותיה בין אימהות לבנות ובין בני זוג, ויש גם כאלו שאמרו שזוהצגה משנת חיים".

 

ההצגה נולדה בעקבות השיר "דברי אשה", שאותו כתבה נועה פלג גלאור בהשפעת הצפייה בתוכנית הטלוויזיה "עובדה" שעסקה ברצח הנורא של מיכל סלה ז"ל ובנסיבות הנוראיות שקדמו לו. נועה: "התכנים והמראות לא נתנו לי מנוח וכך תוך מספר ימים השיר יצא לאור. לאחר שהבימאית חני דוק הקשיבה לשיר וצפתה בקליפ היא החליטה לחבר בין דסי לביני, ומאותו הרגע זרמו הטקסטים ונבחרו הקטעים המהווים מוטיב מרכזי בהצגה. אבל אם חשבתם שזו הצגה עצובה או כבדה, טעות בידכם".

הן התחילו לעבוד על ההצגה כבר ביולי  2020 וכמה חודשים לאחר מכן, בעיצומה של הקורונה, הופיעו בחצרות בתים פרטיים, עד שנעשה קר מדי. בין הסגרים הן הצליחו להופיע גם במקומות גדולים יותר עם קהל גדול יותר. דסי פפרמן: "עם הזמן הבנו שההצגה היא שליחות גדולה מאיתנו. לכן אנו משקיעות בהגעה לקהלים רבים ומגוונים. התגובות שאנו מקבלות מאירות את השליחות ומחזקות אותה. בכל פעם אנשים נפעמים ולוקחים משהו לדרך מההצגה. אני מודה שזה מה שנותן לי כוחות לפתוח בכל פעם מחדש את הפצעים. ההצגהמאפשרת לאנשים לפתוח את סגור ליבם וגורמת לחלקם להבין את מה שהם עצמם עברו, אבל יותר מהכל ההצגה היא חינוך מחדש. כל מי שרואה אותה מבין לא רק בשכל, אלא דרך הלב, את הדרך לריפוי החברה".

נועה פלג גלאורודסי פפרמן בהצגה "דברי אשה", צילום: שי בראל

 

הבימאית חני דוקמכירה את דסי ונועה כבר כמה שנים, שבמהלכן נחשפה לכתיבתן ולשירים שנועה כתבה והלחינה. "הרגשתי שיש כאן סיפור גדול של שתי נשים עוצמתיות, שיכול להתחבר למופע בימתי מיוחד ובלתי נשכח. שתיהן נענו בשמחה לאתגר ותוך כדי העבודה הרגשנו שההצגה בונה את עצמה, משתנה ומתפתחת. נוצרה כימיה מדהימה בין שלושתנו שהובילה לתוצר הסופי של ההצגה".

בסיום ההצגה נערכת שיחה עם הקהל, שמאפשרת לאנשים להביע את רגשותיהם, לשאול שאלות, לספר את סיפורם או להזדהות עם נושא שעלה בהצגה.התגובות מאוד נלהבות. חני מספרת כי פעמים רבות אחרי ההצגה ניגשים אליהן אנשים המשתפים בסיפורים ובחוויות אישיות. "אני מרגישה שאנו נותנות אומץ לאנשים לדבר, להבין שאינם לבד ושיש עוד אנשים שעוברים חוויות מורכבות, ובעיקר לדעת שתמיד יש תקווה ומקום לשיקום ולצמיחה. כבמאית אני מקבלת תגובות נלהבות על אופן הבימוי ועל ייחודיות ההצגה, על השפה השונה שיצרתי ועל האפשרות של כל אחד ואחת להתחבר לנושאים העולים בהצגה או לחלקם. יש בהצגה נימת הומור מסוימת שאנשים מאוד מתחברים אליה, וזה מהווה עבורם פורקן ושחרור מהחוויות שהם עוברים במופע, שממנו יוצאים עם תובנות רבות, חיוך ותקווה".

לדף הפייסבוק של ההצגה "דברי אשה":
https://www.facebook.com/dabriisha

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים