כיצד מתמודדים עם שגיאות בעת הקריאה
תושבת העיר פונה לשרון לבקוביץ, מנהלת פורום בתחום טיפול רגשי, בלקויות למידה והפרעות קשב וריכוז, בשאלה: ”היי שרון. הבן שלי בכיתה ו`. כל הזמן קורא בשגיאות ולעיתים מתקן את עצמו / לעיתים מתקן אחרי שמעירים לו (למרות שלא אוהב זאת). איך אפשר לגרום לו לקרוא מדויק יותר. אני אומרת לו שהקריאה היא לא על חשבון המהירות אבל הוא בשלו.. כאילו נכנס מאוזן אחת ויוצא מהשנייה. אשמח ל..” להמשך קריאה כנסו...
התמודדות עם שגיאות בעת הקריאה
היי שרון. הבן שלי בכיתה ו`. כל הזמן קורא בשגיאות ולעיתים מתקן את עצמו / לעיתים מתקן אחרי שמעירים לו (למרות שלא אוהב זאת). איך אפשר לגרום לו לקרוא מדויק יותר. אני אומרת לו שהקריאה היא לא על חשבון המהירות אבל הוא בשלו.. כאילו נכנס מאוזן אחת ויוצא מהשנייה. אשמח לטיפים (יש לו גם בעיה בקריאה של ניקוד אבל זה פחות רלוונטי. ההבנה שלו של טקסטים ברובה טובה מאוד גם כשיש שגיאות)
שרון לבקוביץ משיבה:
הרבה ילדים בגיל זה חשים שאם הם עושים הפעולה מהר יותר הם טובים יותר
ומצליחים יותר לכן המטרה שלך צריכה לגרום לו לעבוד לאט יותר כדי להרגיש
שהוא מצליח.
הייתי ממליצה לך לשחק איתו משחקי קלפים שכוללים קריאה מקלף, אך כשאתם
קוראים הקלפים מי שקורא לאט יותר ומדוייק יותר מקבל יותר נקודות, ובסוף
המשחק מנצח מי שקיבל הכי הרבה נקודות.
חשוב שבתחילת המשחק תספרי לו שאת המשחק הזה תשחקו קצת שונה
ועל פי נקודות, ותקבעי סכום נקודות לקריאה מהירה ולא מדוייקת וסכום
נקודות כפול! לקריאה איטית ומדוייקת. ואז תתחילו לשחק ותחשבו נקודות.
הייתי ממליצה שבכל פעילות שתעשי איתו על קריאה תסכמי איתו שהוא מנצח
או מצליח רק אם הוא קורא לאט ומדוייק ואפשר אפילו לסכם על צו’פר שהוא
מקבל ממך כל סוף שבוע (נגיד ממתק) אם במשך השבוע הוא קרא לאט ומדוייק
לפחות 6 פעמים.
אם יש לך עוד שאלה את מוזמנת לפנות אלי
בברכה,
שרון
יש לכם עוד שאלות לשרון לבקוביץ - מטפלת רגשית, וכן מטפלת בהפרעות קשב וריכוז? כנסו!
sharonlev.co.il
נייד: 050-7603244