חיפוש
 
לדף הבית >>     גילה עיני, דיני משפחה, מודיעין >>

עורכי דין: מהם ההבדלים המרכזיים בבית משפט לבית דין רבני בפסיקת מזונות

 

עורכי דין: כותבת המאמר הינה עו”ד גילה עינה ממודיעין, מומחית בדיני משפחה וגישור. בטור זה ריכזתי עבורכם את ההבדלים המרכזיים בין השניים. להמשך קריאה - כנסו...  

 

רבים שואלים אותי מה ההבדל המרכזי בין הפסיקה בבית משפט לעומת בית דין רבני במזונות ילדים, הטור הבא נועד לעשות לכם קצת סדר...

בית משפט: בתי משפט לענייני משפחה מוסמכים לדון בתביעות מזונות ילדים, ללא קשר לדת או מעמד אישי.
בית דין רבני: מוסמך לדון בתביעות מזונות ילדים רק בין יהודים נשואים, במסגרת הליכי גירושין או לאחר מכן.
בסיס פסיקה:

בית משפט: חוק המזונות, הדן בחובתם של שני ההורים לדאוג לצרכיהם הבסיסיים של ילדיהם, תוך התחשבות בהכנסותיהם, רמת החיים, צרכי הילדים ועוד.
בית דין רבני: הדין הדתי (ההלכה היהודית), המחייב את האב בתשלום מזונות לילדיו עד גיל 18, תוך התחשבות פחותה בהכנסות האם ובהיקף מעורבותה בגידול הילדים.
חישוב גובה המזונות:

בית משפט: משתמש במגוון גורמים, ביניהם: הכנסות ההורים, צרכי הילדים, הסדרי השהות, מדור, חינוך, בריאות ועוד. גישת בית המשפט שואפת לחלוקת אחריות כלכלית שוויונית בין ההורים, בהתאם ליכולתם.
בית דין רבני: פחות מפורט ונוטה לקבוע סכומים נמוכים יותר, תוך התחשבות בעיקר בהכנסות האב וצרכים בסיסיים של הילדים. לא תמיד נותן משקל משמעותי להסדרי השהות או להכנסות האם.
הליך משפטי:

בית משפט: מנהל הליך משפטי מקצועי, הכולל הגשת כתבי תביעה, דיונים, הבאת ראיות, חקירות ועוד. ההליך עשוי להיות ארוך ומורכב, ועלול להיות מלווה במתח רגשי רב.
בית דין רבני: נוקט בגישה פחות פורמלית, מעודד הסכמות בין הצדדים ופחות מתמקד בהליכים משפטיים מורכבים. יחד עם זאת, ייתכן שההליך יהיה פחות שקוף ופחות מוכר לצדדים שאינם בקיאים בדיני דת.
חשוב לציין:

קיימת חוסר ודאות משפטית בנוגע לסמכות בתי הדין הרבניים לדון במזונות ילדים, בעקבות פסיקות סותרות של בית המשפט העליון ובית הדין הרבני הגדול.
ייתכן שבית משפט לענייני משפחה יפנה את הצדדים להליך גישור או בדיקה על ידי גורם מקצועי, טרם מתן פסק דין.
מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדיני משפחה על מנת להבין את ההשלכות של בחירת הערכאה המתאימה לכם ולקבל ייעוץ משפטי מקצועי.
לסיכום:

ההבדלים בין פסיקת מזונות ילדים בבית המשפט לבית הדין הרבני נובעים מההבדלים בערכאה, בסיס הפסיקה, שיטת חישוב גובה המזונות והליך ניהול ההליך המשפטי. חשוב לבחור בערכאה המתאימה תוך התחשבות בנסיבות אישיות, דת, רצונות הצדדים וייעוץ משפטי מקצועי.

 

יש לכם עוד שאלות לדיני משפחה גישור, גילה עיני? כנסו!

0528342566 המיניסייט שלי

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים