עלייה ברמת הקושי הלימודי- סטיגמה או אמת?
עם אילו שינויים ילדיכם עתידים להתמודד החל מכיתה ד’ בשלב הקריאה? מהם הגורמים שאחראים לקפיצה משמעותית ברמת הקושי? על כך ועוד בטור החשוב הבא...
התלמיד שלי מתקשה לקרוא טקסטים שאינם מנוקדים והמורה מציינת שעלי להתחיל לעבוד על כך מעכשיו בצורה מאוד אינטנסיבית כי החל מכיתה ד` יהיה לו קשה יותר. מדוע דווקא מכיתה ד` מתחילה להיות קפיצה ברמת הקושי, היא סתם מפחידה אותי או שזה באמת כך, אודה לתשובתך המקצועית! עדי המורה אכן צודקת, אני סמוכה ובטוחה שהיא לא תרצה להפחיד אותך, אלא ליצור אצלך הכנה מוקדמת.
החל מכיתות ד’ הטקסטים עוברים "המרה":
א. מכתב מנוקד ללא מנוקד- עד כה רוב המילים היו מנוקדות, וכעת הטקסט נותר ללא ניקוד.
ב. עלייה ברמת הטקסטים- בגילאים המוקדמים התלמידים נדרשים לקרוא ולהבין טקסטים נרטיביים (סיפוריים). לעומת זאת, בגילאים אלו נדרשת הבנה של טקסטים אינפורמטיביים (מידעיים). אלו דורשים מיומנויות גבוהות יותר (כמו היסק או ביצוע היקשים ברמה גלובלית).
ילד שמתקשה בקריאה יתקשה הן בקריאת טקסטים סיפוריים ועל אחת כמה וכמה בטקסטים אינפורמטביים. על כן המלצתי לי אליך להקדים את המאוחר ולפנות בהקדם למורה להוראה מותאמת שתוכל לסייע לו ולהבין את מקורות הקושי.
את מוזמנת לפנות אלי בשמחה.
בברכה,
יעל.
יש לכם עוד שאלות ליעל רן הוראה מותאמת? כנסו!
בקרו אותי בדף הפייסבוק 050-7219033