חיפוש
 
לדף הבית >>     דפנה פלד, יעוץ וליווי כלכלי, מודיעין >>

כלכלת המשפחה - מדוע זה לא רק טיפול במינוס

 

”בני זוג בגילאי 40-50, נשואים עם שלושה ילדים. אנשים משכילים, עם הכנסות חודשיות הרבה מעל הממוצע. ”פתאום” הבת הבכורה מתחתנת, והם מוצאים את עצמם נזרקים, בתוך עולם חדש של דילמות. כמה הם רוצים לתת לחתונה? כמה הם יכולים? הם מודעים לכך שהם יוצרים תקדים, ומה שיתנו לה ישפיע על מה שיוכלו להעניק לשאר הילדים”, להמשך קריאת הכתבה של דפנה פלד, מנהלת פורום בתחום ליווי ויעוץ כלכלי, כנסו

 

כלכלת המשפחה זה לא רק טיפול במינוס

בני זוג בגילאי 40-50, נשואים עם שלושה ילדים. אנשים משכילים, עם הכנסות חודשיות הרבה מעל הממוצע. כמו אצל רבים, זרמו עם החיים: משכנתא, ילדים, והוצאות שוטפות.
"פתאום" הבת הבכורה מודיעה להם שהיא מתחתנת, והם מוצאים את עצמם נזרקים, מוקדם מכפי שחשבו, בתוך עולם חדש של דילמות. כמה הם רוצים לתת לחתונה? כמה הם יכולים? הם מודעים לכך שהם יוצרים תקדים, ומה שיתנו לבכורה ישפיע על מה שיתנו לשאר הילדים.
הם תכננו לעזור לבת שעדין סטודנטית בתקופת הלימודים, אבל האם יהיה כסף גם וגם?

בהרצאה הראשונה ששמעתי בתחום כלכלת המשפחה, אחת הדוגמאות שנחרטו בזיכרוני היתה על אותו איש שבא להתייעץ על הלוואות. מה יותר כדאי: בלון, או בתשלומים? וריבית שפיצר או קרן שווה? כשעצרו ושאלו אותו: למה אתה צריך את ההלוואה, הוא ענה – לבת מצווה של הילדה.

בסדנא שהעברתי לנשים מהמגזר החרדי על כלכלת המשפחה, הן דיברו על ההוצאה לבר המצווה, הוצאה מאוד כבדה עבורן של 6,000 ₪: זוג תפילין, חליפה חדשה וקידוש צנוע. הראתי להן שאם חוסכים 40 ₪ לחודש מיום היוולדו של הבן, לא יצטרכו לקחת גמ"ח לטובת הבר מצווה. גמ"ח שצריך בהמשך להחזיר כל חודש סכום הרבה יותר גדול.

כשמדברים על תכנון יעדים, אני לוקחת בחשבון שכשילדה נולדת, בשלוש שנים הראשונות יש הוצאות מוגדלות למסגרות חינוך, אחרי 12 שנה יש בת מצווה, בודקת האם יהיה צורך בפרוייקט יישור שיניים, מגיל 17 היא יכולה להוציא רשיון נהיגה, ובהמשך לימודים אקדמאיים, ואולי חתונה.
כל אילו עולים סכומים לא מבוטלים, ויש שונות מאוד גדולה בתעדופים של כל משפחה. חלק יחליטו לוותר על הוצאות מסויימות, ואחרים יוסיפו דברים שחשובים להם.
כמובן שזו רק דוגמא מאפיינת להוצאות צפויות. יש עוד רשימה שלמה של ייעדים פחות או יותר צפויים, ויעדים שמשפחות מוסיפות ושמתאימים רק להם. מה שחשוב זה העצירה ובניית תוכנית מסודרת, שעוזרת למשפחה לראות את כל הצרכים, ולעדף ע"פ הערכים שלה.
ישיבה עם היועצת, מאפשרת לנטרל את סערת הרגשות שלפעמים דיונים על כסף יכולים לעורר, ולנהל את השיח בצורה עיניינית, מכבדת ותכליתית.

יש לכם עוד שאלות לדפנה פלד יעוץ וליווי כלכלי‬? כנסו!

דפנה פלד: 053-8989767  http://mcity.co.il/board/category/156

דברו איתנו ב whatsapp   

 

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים