חיפוש
 
לדף הבית >>     נדלן מקומי >>

מה לעשות קודם? לקנות או למכור דירה?

 

האם למכור את הנכס הקיים שברשותי ורק אז לחפש דירה לקנייה. או לחילופין קודם למצוא דירה לקנייה ורק אז למכור את הנכס שברשותי.

 

מה לעשות קודם? לקנות או למכור דירה.

 לאחרונה פונים אליי קונים רבים בשאלה,

חיליק מה כדאי לי לעשות קודם? האם למכור את הנכס הקיים שברשותי ורק אז לחפש דירה לקנייה. או לחילופין קודם למצוא דירה לקנייה ורק אז למכור את הנכס שברשותי.


מה לעשות קודם? לקנות או למכור?

קודם כל זאת התלבטות דיי גדולה, זאת החלטה שצריך לקבל מראש על מנת לדעת לאן פנינו מועדות, תוך חיסכון באנרגיות ובזמן.

התשובה אינה אחידה לכולם אלא בהתאם למצב הפיננסי של כל משפחה ולמצב השוק באזור בו מתבצעת העסקה.

בנדל"ן אין דרך אחת נכונה! כל דרך יש לה את היתרונות והחסרונות שלה.

לכן בתשובתי אני אמנה את היתרונות והחסרונות בכל דרך, תוך התחשבות במצב הכלכלי בכל סיטואציה.

מה לעשות קודם? לקנות או למכור?

לקנות דירה ואז למכור:

חסרונות:
מכירת נכס תחת לחץ- מכירת נכס בימים אלו זה לא סיפור פשוט. אם מתמזל מזלנו ואנחנו מתמחרים את הנכס נכון זה יכול לקחת יחסית מהר ואז ידינו על העליונה. עם זאת, לפעמים מכירת נכס מתעכבת מעבר למצופה. כאשר אנו קונים נכס לפני שמוכרים אנו מסתכנים בכך שנעמוד תחת לחץ של זמנים בעת תהליך מכירת הנכס. דבר זה עלול לגרום לירידה במחיר המכירה בשל הצורך בהעברת כספים במועדים אשר נקבעו מראש בתהליך הקנייה.

יכולת כלכלית- לא כל רוכש מסוגל לקנות נכס שני לפני שמכר את הנכס הראשון שברשותו.

לשם כך ישנן שתי אופציות:

מישכון הנכס הראשון תוך קבלת הלוואת גישור (ישנם קריטריונים לקבלה).

הון עצמי התחלתי של 50% לפחות מעלות הנכס השני על מנת לבצע עסקת מכר.

הערה: יש לשים לב שכדי למנוע מצב בו תשלמו מס רכישה על דירה שנייה, יש למכור את הנכס הראשון תוך 18 חודש מעת ביצוע עסקת המכר השנייה.

יתרונות:

לוח זמנים מוגדר- בעת מכירת הנכס יהיה לכם לוח זמנים ותשלומים ידוע מראש. מה שנותר לכם הוא רק לחפוף בין התאריכים בקנייה ובמכירה.

חיפוש נכס ברוגע- אין לחץ! אין לנו מועד פינוי לדירה שלנו! אנו יכולים לחפש בשקט ובשלווה את הדירה אשר תתאים לנו. בנוסף, אם אנו לא מוצאים נכס אשר מתאים לנו אנו יכולים עדיין להתחרט ולהישאר בנכס שברשותנו.

למכור דירה ואז לקנות:

חסרונות:
מועד פינוי- המועד פינוי במקרה זה עובד לרעתנו. אנחנו לא יודעים מראש מה הפינוי של הדירה אותה נרצה לקנות והנכסים שאנו נפנה אליהם הם רק נכסים שמתאימים לתאריך הפינוי שאנו צריכים. בנוסף, במצב בו לא מצאנו דירה לקנייה ומועד עזיבת הדירה שברשותנו קרב, נוצר לחץ ולעיתים קרובות כאן מגיעות הפשרות.

תמחור לא נכון- כאשר אנו מוציאים נכס למכירה "בלי לחץ" לפעמים אנו גורמים לנכס להישרף בשוק. למה? בדיוק בגלל זה! כי אין לנו לחץ. אנו מתמחרים את הנכס הרבה מעבר למחיר השוק הראוי לנכס ובכך גורמים לנכס לעמוד הרבה זמן בשוק ללא מציאת קונה מתאים. תזכרו!!! הישראלים תמיד בודקים כמה זמן נכס לא נמכר "ומנצלים" את זה לטובתם.

יתרונות:
תקציב מוגדר- אנו יודעים בדיוק מה התקציב שיש לנו לרכישת נכס חדש. אין השערות, יש מציאות!.
 הכח אצלנו- בעל המאה הוא בעל הדעה! שהכסף אצלנו (לאחר מכירה), הכח שלנו במשא ומתן גדל משמעותית.

לסיכום: אנו ממליצים לאור המורכבות והידע המקצועי הדרוש בכל התהליך הזה – אנו ממליצים לגשת למשרדנו או לקבוע פגישה אצלכם בסלון ,לקבלת יעוץ אישי בהתאם לנתונים האישיים שלכם ובו נוכל לתת לכם ידע וכלים מקצועיים שצברנו וכן להפנות אתכם במידת הצורך ליועצי משכנתאות.

שלכם ובשבילכם,
חיליק איטח נדל"ן מבית קלר וויליאמס מודיעין

יש לכם עוד שאלות לחיליק איטח - מתווך, מתווך מאסטר, מאסטר, יועץ השקעות בנדלן, קלר וויליאמס, יועץ נדלן, נדלן? כנסו!

 

0526745151   הפייסבוק שלי

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים