חיפוש
 
לדף הבית >>     גדי ברקאי, תכנון פיננסי CFP, הרצליה >>

תכנון פיננסי: איך לבצע תכנון נכון של כלכלת משפחה כאשר עוברים לבית משותף

 

כותב התוכן הינו גדי ברקאי מהרצליה, מומחה בתכנון פיננסיי CFP. חיסכון פנסיוני הוא נושא בעל חשיבות רבה, המהווה נדבך יסוד בבניית עתיד כלכלי יציב ובטוח. תאיזה צעדים ראוי לעשות? על כך בטור הבא!

 

מעבר לבית משותף מביא עימו שינויים רבים, ביניהם גם שינויים כלכליים. על מנת להתמודד עם ההוצאות הנוספות ולשמור על יציבות כלכלית, חשוב לבצע תכנון נכון. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם:

1. מיפוי ההוצאות: הצעד הראשון הוא לזהות את כל ההוצאות הצפויות בעת המעבר לבית משותף. הדבר כולל:

  • דמי ועד בית: תשלום חודשי עבור שירותי תחזוקה, ניקיון, גינון ועוד.
  • ארנונה: תשלום שנתי לרשות המקומית עבור שירותים עירוניים.
  • חניה: תשלום עבור חניה פרטית או ציבורית.
  • ביטוח מבנה: ביטוח המכסה נזקים למבנה הדירה.
  • שיפוצים: ייתכן שתצטרכו לבצע שיפוצים קלים או גדולים בדירה, דבר שיגדיל את ההוצאות.
  • הוצאות נוספות: ייתכנו הוצאות נוספות הקשורות למעבר, כמו הובלה, אחסון, רכישת ריהוט חדש ועוד.

2. בניית תקציב: לאחר מיפוי ההוצאות, יש לבנות תקציב משפחתי חדש המתחשב בהוצאות הנוספות. התקציב צריך לכלול הכנסות (שכר, קצבאות, השקעות) והוצאות (מזון, דיור, הלבשה, בריאות, בידור ועוד).

3. חסכון: חשוב להמשיך לחסוך גם לאחר המעבר לבית משותף. הקפידו להפריש סכום קבוע מדי חודש לחיסכון פנסיוני, חיסכון לילדים או מטרות אחרות.

4. התאמת הרגלי צריכה: ייתכן שתצטרכו להתאים את הרגלי הצריכה שלכם לאחר המעבר לבית משותף. לדוגמה, ייתכן שתצטרכו לבשל יותר בבית במקום לאכול בחוץ, או לצמצם את ההוצאות על בילויים.

5. חיפוש דרכים לחיסכון: ישנן דרכים רבות לחסוך כסף בעת מגורים בבית משותף. לדוגמה, ניתן לבדוק אפשרות לרכוש ביטוח מבנה משותף לכל הדיירים, או לחפש ספקי שירותים זולים יותר עבור שירותים כמו אינטרנט או טלוויזיה.

6. פתיחת חשבון בנק משותף: מומלץ לפתוח חשבון בנק משותף עבור כל ההוצאות הקשורות לבית המשותף. כך תוכלו לעקוב בקלות אחר ההוצאות ולוודא ששני בני הזוג תורמים באופן שווה.

7. תקשורת פתוחה: חשוב לשמור על תקשורת פתוחה בנוגע לכלכלה המשפחתית. שוחחו עם בן/בת הזוג על ההוצאות, התקציב וחסכונות. שתפו פעולה ותקבלו החלטות משותפות בנוגע לכל עניין כלכלי.

8. ייעוץ כלכלי: אם אתם מתקשים להתמודד עם ההוצאות או לבנות תקציב, מומלץ לפנות לייעוץ כלכלי מקצועי. יועץ כלכלי יוכל לעזור לכם לנתח את המצב הכלכלי שלכם, לבנות תוכנית כלכלית מותאמת אישית ולקבל החלטות פיננסיות נכונות.

מעבר לבית משותף יכול להיות אתגר כלכלי, אך עם תכנון נכון וניהול תקציב חכם, ניתן להתמודד עם ההוצאות הנוספות ולשמור על יציבות כלכלית.

יש לכם עוד שאלות לתכנון פיננסי - גדי ברקאי? כנסו!

המיניסייט שלי

0544640290

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים