חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

ממתחם החוף ועד שכונת בת גלים: הפרויקטים העיקריים של התחדשות העירונית בחיפה

 

חיפה היא בירת הצפון, והיא אחת הערים הגדולות והיפות שיש בארצנו. בשנים האחרונות הופיעו בחיפה המון פרויקטים של התחדשות עירונית, מתוך מטרה לשדרג את המבנים בעיר ולהפוך את חיפה ליפה אפילו יותר. אילו פרויקטים של התחדשות עירונית תוכלו למצוא בחיפה? בואו לקרוא את כל הפרטים על המיזמים בשכונות השונות

 

חיפה היא בירת הצפון, והיא אחת הערים הגדולות והיפות שיש בארצנו. בשנים האחרונות הופיעו בחיפה המון פרויקטים של התחדשות עירונית, מתוך מטרה לשדרג את המבנים בעיר ולהפוך את חיפה ליפה אפילו יותר. אילו פרויקטים של התחדשות עירונית תוכלו למצוא בחיפה? בואו לקרוא את כל הפרטים על המיזמים בשכונות השונות.

מהי התחדשות עירונית?

מטרתה של ההתחדשות העירונית היא לשדרג ולשפר מרקמי בנייה, אך לא רק – ההתחדשות העירונית מטפלת בכל האזור, אם זה בתשתיות, בגנים הציבוריים, בכבישים, בנתיבי התחבורה הציבורית ועוד. כל זאת במטרה להפוך את חיי התושבים בעיר לנעימים ואיכותיים יותר. מבחינת מבני מגורים, התחדשות עירונית יכולה להתבטא בהריסה של מבנים ישנים ובנייה של חדשים במקומם, או שיפוץ של מבנה קיים ושדרוגו באמצעות הוספת חדרים ומרפסות או שיפוץ כללי של הבניין. כמו כן, בישראל יש מבנים רבים הנמצאים בסכנת קריסה בשל התיישנותם, ולכן בשכונות מסוימות בארץ התחדשות עירונית היא הכרחית, ומתבצעת גם כדי לשמור על חייהם של התושבים באותן השכונות. תוכלו למצוא עוד מידע על התחדשות עירונית ולקרוא על מגוון המיזמים ברחבי הארץ ברשת, ובפרט באתר של מגדילים נדל"ן.

התחדשות עירונית בחיפה

לפניכם דוגמאות לכמה מהפרויקטים להתחדשות עירונית שנמצאים כעת בתהליכי פיתוח ברחבי העיר חיפה:

פינוי בינוי בשער העלייה

שכונת שער העלייה ממוקמת במקום אטרקטיבי וקרוב מאוד לחוף הים, ולכן היא מוקד לפרויקט פינוי בינוי בחיפה הצפוי להתחיל בעתיד. מדובר באזור שהיה מיועד לעולים עם הקמתו, אך מאז חלפו הרבה מים בנהר. הפרויקט יתקיים במתחם הרותם סעדיה-פז, בהובלה של חברת היזמות "נקסט אורבן". במסגרת התוכנית יפונו בניינים ישנים שנבנו בשנות ה-70, והם יוחלפו בבניינים חדשים בשילוב של בנייה גבוהה ונמוכה, המיועדת למבני ציבור, לשטחים פתוחים ולעירוב שימושים. כמו כן, טרם התפרסמה התוכנית במלואה – אך החברה כבר דיווחה כי היא צפויה להרוס 184 דירות של "בנייני רכב" ברחובות אצ"ל, אנקווה, סעדיה פז וברוך הכהן. במקומן ייבנו מעל ל-800 יחידות חדשות.

פינוי בינוי בנווה שאנן

שכונת נווה שאנן היא אחת השכונות הוותיקות והמוכרות בחיפה, והיא השכונה הגדולה ביותר בעיר – היא כוללת מספר רובעים כמו יזרעאליה, רמות נווה שאנן ונווה שאנן הוותיקה. רובע יזרעאליה נמצא כבר כעת בשלבים של השבחה אינטנסיבית. במסגרת הפרויקט, ישודרגו הרחובות הפנימיים של השכונה הסובלים מבעיות ניקוז קשות. גם המדרכות יעברו שיפוץ כולל. השכונה נחשבת לאטרקטיבית מצד אחד בשל הקרבה שלה לטכניון, אך מצד שני מדובר בשכונה ישנה שרוב הביניים בה נבנו בשנות ה-60. באזור מתקיימים כעת כמה פרויקטים של התחדשות עירונית בכל אחד מהרבעים, ולאחרונה הפרויקטים באזור קיבלו אישור עקרוני לקידום תוכנית התחדשות עירונית גם במתחם פינסקר בשכונה.

פינוי בינוי בשפרינצק

שכונת שפרינצק שוכנת בצד המערבי של חיפה. הבתים בשכונה ישנים מאוד – נבנו בשנות ה-60 של המאה הקודמת. התוכנית בשפרינצק כוללת כמה מיזמי פינוי בינוי, והעיקרי שבהם ממוקם במתחם יציאת אירופה. לפי התוכנית הראשונית ייהרסו מבני הרכבת הישנים במתחם, ובמקומם ייבנה בניין בן 22 קומות שבו 126 יחידות בדיור בשטח דירה ממוצע של 90 מ"ר. כמו כן, לצד שכונת קריית שאול ייבנו 12 אלף יחידות דיור עם 22 מקומות, וייהרסו לטובת הפרויקט 4,500 יחידות דיור. הפרויקט כולל שירותים עירוניים ושבילי הולכי רגל שייצרו חיבור בין הרחובות לפארקים בחלק האחורי של המבנים, ושבילי הולכי רגל שמחברים בין הבניינים. 

לסיכום

בחיפה מתוכננים לא מעט פרויקטים של התחדשות עירונית ופינוי בינוי – הפרויקטים האלו יהפכו את החיים של התושבים המקומיים לטובים ואיכותיים יותר, וימשכו תושבים חדשים ומשקיעים. 

קרדיט תמונה: פיקסביי

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים