חיפוש
 
לדף הבית >>     Mega Links - תוכן שיווקי >>

פטור ממס הכנסה

 

דיכאון הוא תופעה מוכרת לצערינו. אנו חיים בדור החווה משברים ואסונות יותר מאי פעם וכך רמות הסטרס ההזויות מתבטאות במחלות נפשיות, דיכאונות ומצבים בריאותיים לא פשוטים. אם אתם סובלים ממצב בריאותי, פיזי או נפשי, לא תקין, אתם חייבים להכיר את זכויותיכם

 

דיכאון הוא תופעה מוכרת לצערינו. אנו חיים בדור החווה משברים ואסונות יותר מאי פעם וכך רמות הסטרס ההזויות מתבטאות במחלות נפשיות, דיכאונות ומצבים בריאותיים לא פשוטים. אם אתם סובלים ממצב בריאותי, פיזי או נפשי, לא תקין, אתם חייבים להכיר את זכויותיכם. 

ייתכן מאוד ואתם זכאים לקבל אישור פטור ממס הכנסה ואתם אפילו לא יודעים על כך. ריכזנו לכם כאן מידע על הדרך להשגת פטור כזה ולמי מגיע פטור ממס הכנסה. תודה לצוות המומחים של בשביל הזכויות על המידע. על כל שאלה בנושא, פנו אליהם, הם הבטיחו להיות זמינים.

למי מגיע פטור ממס הכנסה?

אישור פטור ממס הכנסה הוא הטבת מס שרק מי שעומד בקריטריונים שנקבעו בפקודת המס, יוכל לקבל אותו. הקריטריונים הם:

  • בעל הכנסה חייבת במס.
  • בעל אחוזי נכות גבוהים (90% לפחות)
  • תקופת נכות של מעל 184 יום.

 

פטור ממס הכנסה עקב מחלה נפשית

ישנן מחלות מסוימות ברשומות המוסד לביטוח הלאומי, המזכות את המתמודדים עימן באחוזי נכות. גובה אחוזי הנכות משתנה בהתאם לתפקוד ויכולות המתמודד. גם מחלות נפשיות נמצאות ברשימה זו. את גובה אחוזי הנכות קובעת וועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי וכך ניתן לקבל פטור ממס הכנסה במקרה של אחוזי נכות גבוהים או משוקללים.

איך מקבלים אישור פטור ממס הכנסה?

כדי לקבל פטור ממס הכנסה, תצטרכו לפנות לרשות המיסים כדי להיבחן בוועדה רפואית לצורכי מס. אמנם הוועדה היא מטעם רשות המיסים, אך המוסד לביטוח לאומי הוא זה שעורך אותה. 

לצורך כך כנסו לאתר רשות המיסים והגישו טופס בקשה לקבלת פטור ממס, תצטרכו לחתום על טופס הצהרת ויתור סודיות ועל טופס בקשה לזימון לוועדה הרפואית. הבקשה תיבחן ותקבלו הפניה לוועדה. 

איך ניתן לייעל את התהליך?

בסופו של דבר, מדובר בתהליך בירוקרטי לא פשוט. ניתן לייעל אותו ולפנות לייעוץ מקצועי בתחום. ישנן חברות רבות המציעות סיוע במימוש זכויות רפואיות וכך גם אתם יכולים למצוא את עצמכם מלווים על ידי מומחים. כמו שאתם יודעים, לא קל להוציא כסף מהמדינה ומי שלא מספיק "חזק" עלול להתייאש מהר מידי... אל תוותרו על כספים שמגיעים לכם ביושר. 

האם ניתן לקבל החזר רטרואקטיבי?

חשוב לדעת כי ניתן לקבל החזר מס רטרואקטיבי על מס ששולם בשש השנים האחרונות. אם כבר אז סבלתם ממחלה נפשית אך לא מימשתם את זכויותיכם בעניין, תוך 7 שנים תוכלו לממש זאת. אחר כך זה כבר יהיה מאוחר מידי... אל תחכו לרגע האחרון. 

לסיכום

ניתן לקבל פטור ממס הכנסה כאשר אחוזי הנכות הניתנים הם גבוהים מספיק. אנשים הסובלים ממחלות נפשיות או אפילו דיכאון, יכולים לקבל אחוזי נכות ולהגדיל אותם לקבלת זכאות לאישור פטור ממס הכנסה. כפי שסיכמנו כאן, ישנה חשיבות רבה להתייעצות עם איש מקצוע. שיהיה בהצלחה!

קרדיט תמונה: unsplash

 
 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים