מוזיאון העיצוב חולון מציע ביקור וירטואלי בתערוכה ”אקסטרים”באינסטגרם
תערוכה, אקסטרים שנפתחה בדצמבר האחרון במוזיאון העיצוב חולון, עוסקת בשינויי האקלים ההרסניים, בטכנולוגיות שאנו מפתחים, מנגנוני הכוח השולטים בחיינו ובהשפעה שיש לנו על כדור הארץ - תהליכים שמובילים לתרחישים קיצוניים יותר ויותר.בשל המצב ואקטואליות הנושאים המוצגים בה, החליטה הנהלת המוזיאון לאפשר סיור מודרך וירטואלי בתערוכה.
מוזיאון העיצוב חולון מציע ביקור וירטואלי בתערוכה "אקסטרים"באינסטגרם
https://www.instagram.com/designmuseumholon תייגו אותנו: #dmh_from_home
מוזמנים לסיור בתערוכה שעוסקת במצבי קיצון ובשינויים שמתחוללים בעולם הסיור מודרך ע"י מיה דבש האוצרת הראשית של המוזיאון
תערוכה, אקסטרים שנפתחה בדצמבר האחרון במוזיאון העיצוב חולון, עוסקת בשינויי האקלים ההרסניים, בטכנולוגיות שאנו מפתחים, מנגנוני הכוח השולטים בחיינו ובהשפעה שיש לנו על כדור הארץ - תהליכים שמובילים לתרחישים קיצוניים יותר ויותר.בשל המצב ואקטואליות הנושאים המוצגים בה, החליטה הנהלת המוזיאון לאפשר סיור מודרך וירטואלי בתערוכה בהדרכתה של מיה דבש, אוצרת המוזיאון ואוצרת התערוכה.
"באופן מפתיע התערוכה הפכה להיות רלוונטית יותר ממה שצפינו. כשעוסקים בעיצוב ספקולטיבי נדמה תמיד שהדברים שאנחנו מדברים עליהם יקרו בעתיד הרחוק, אם בכלל. וירוס הקורונה הפך הרבה מהעבודות המוצגות בתערוכה שמדברות לכאורה על עתיד רחוק לאקטואליות מתמיד. הרעיונות העולים מהתערוכה המאלצים אותנו לעצור רגע ולהתבונן שוב ביחסינו עם הטבע הם חשובים עכשיו יותר מאי פעם". כך מסרה מיה דבש.
בין העבודות שנפגוש בסיור המודרך:
- עריסת דחיסה - לוסי מקריי – עבודה המנסה להכין את האנושות לעתיד שבו מגע אנושי יהיה נדיר מאוד ויוחלף בידי מכונות מגע. העבודה כוללת מכונה הלוחצת על הגוף ועוטפת אותו באופן המשחזר את חווית החיבוק. כך מנסה המכונה לתת מענה לצרכים הפיזיים והרגשיים של אנשים בעולם של בידוד וחוסר מגע.
- רובוט-עורב ג׳ני – (ספוטניקו) - עבודה העוסקת בעולם ללא מגע, עולם של בידוד חברתי בו אנשים משוועים לתקשורת. ג’ני, מעדיפה לחלוק את זמנה עם בעלי חיים במקום עם בני-אדם. כדי לתקשר עם ציפורים היא בונה רובוט-עורב, שיכול לחקות מגוון של קריאות עורבים, כמו "שלום", "אני בסכנה", "אני אוהב/ת אותך!". העבודה נוצרה בקונטקסט של אנימה ומנגה, ז’אנרים שעוסקים פעמים רבות בנושאים מורכבים של עתיד, חברה וטכנולוגיה.
- מיזוג (Merger) – קייצ’י מאטסודה -כיצד יכולה מציאות מרובדת יכולה להגדיר מחדש את סביבת העבודה שלנו בימים שכולנו נדרשים לעבוד מהבית? הסרט ״מיזוג״ עוסק באובססיה לייעל את הפרודוקטיביות של סביבת העבודה. רואת חשבון צעירה, המתחרה באלגוריתמים שהובילו לפיטוריהם של עובדים רבים, יוצרת לעצמה סביבת עבודה שמאפשרת לה לשלוט בכל פרט בחייה, כך שהיא יכולה להיות ״זמינה״ בכל עת. מכיוון שהיא עדיין נאבקת לעמוד במשימות המוצבות בפניה, היא מחליטה לבסוף שהדרך הטובה ביותר לשרת את לקוחותיה היא להתמזג עם המערכת.
- מכונה מוסרית – מעבדת המדיה של MIT – זוהי תקופה שבה אנו נדרשים לקבל החלטות אישיות, כלכליות ומוסריות. האם חייהם של מבוגרים חשובים פחות מחייהם של צעירים? האם הזכות לפרטיות גוברת אל בריאות הציבור? בעידן שבו חלק מן ההחלטות נעשות באמצעות מכונות בעלות בינה מלאכותית, העבודה ״מכונה מוסרית״ היא פלטפורמה הבנויה כמשחק, שמציג דילמות מוסריות ומבקש מהמשתתפים לקבל החלטות בהתבסס על תסריטים שונים.
- רובה אימ’וגי – טדאס מקסימובאס - מדובר רוגטקה ממונעת שנושאת תחמושת מסוג חדש - אימוג’ים העשויים מספוג קשיח. הפרויקט ממחיש את הפער בין העולם הממשי והווירטואלי ותוהה האם היינו רודפים באותה נואשות אחר חיזוקים מקוונים אם הם היו פוגעים בנו ישירות באופן פיזי?
- ברבור שחור – סירת הצלה – ניל ננר ואביחי מזרחי - בכל קיץ, מאות בובות מתנפחות של בעלי חיים נסחפות את החופים בעקבות זרמים פנימיים. במקביל, סירות גומי עמוסות פליטים מנסות לחצות את הים התיכון ולהגיע לחופי אירופה, שם הם מקווים למצוא מקלט. העבודה ״ברבור שחור – סירת הצלה״ מציגה את האנלוגיה המערערת שבין אובייקט מציל חיים לבין צעצוע.
אוצרי התערוכה, לצד מיה דבש, הם אריק צ’ן, עיתונאי, מבקר והאוצר של דיזיין מיאמי, ומי שהיה מאוצרי התערוכה הראשונה שהוצגה במוזיאון העיצוב חולון לפני עשור. ואזינטה פלנטנגה, אוצרת וחוקרת עיצוב הולנדית המתגוררת בשנחאי.