חיפוש
 
לדף הבית >>     לוסי רבין, נטורופתיה - תזונה טבעית, אשדוד >>

האם את יודעת מה מסתתר בבקבוק של התינוק שלך

 

כאימא, אני יודעת, שאת חותרת לשמור על בריאותו של הילד שלך כבר בהריון. את נמנעת ממאכלים ומשקאות מזיקים, עושה פעילות גופנית מבוקרת, נמנעת מסיגריות, משמיעה לעובר מוצארט, את עוטפת אותו ברחמים - כך שכאשר יגיע הזמן, והילד יצא אל העולם, הוא לא יחוש מיד בכאב. להמשך קריאה - כנסו...

 

"נח בתוך אימך, היא תיתן לך תמיד הכול,

כשיבוא יומך, יש לך תמיד לאן ליפול

בסוף אתה תצא לעולם, ומיד אתה תרגיש כאב"

הכאב שאני מדברת עליו בכתבה הבאה הוא תוצר של דליפת הכימיקל BPA (=פולי קרבונט). כימיקל זה נועד לשמר מוצרי צריכה ולהאריך את חיי המדף שלהם, ונעשה שימוש בכימיקל זה בתעשיית הפלסטיק כך שהוא מצוי בבקבוקים של תינוקות, בבקבוקי שתייה, בציפוי הפנימי של קופסאות שימורים, הוא נמצא גם בנייר טואלט, בשתלים דנטאליים, מוצרי אלומיניום ואלקטרוניקה.

כך הכימיקל BPA משפיע על הגוף

לאחרונה ערך החוקר אנג’ל נאדאל, מאוניברסיטת מיגל הרננדז בספרד, מחקר מקיף על השפעותיו של BPA. הוא גילה כי צריכה של חומרים מסונתזים, גם בכמות מינימאלית, משבשת את אופן העברת המידע בגוף, ומשפיעה על ייצורם של ההורמונים בגוף. עקב כך, תאי שומן מהלבלב צורכים יותר שומן או שולחים מסרים מוטעים, הגורמים להפרשת יתר של אינסולין.

החוקר אנג’ל נאדאל הוכיח למעשה שקיים קשר בין המטבוליזם בגוף לבין BPA. קשר שעד היום היה שנוי במחלוקת. המחקר הראה כי כמות האינסולין שהופרשה הוכפלה עקב הכימיקל. וההשלכות של תופעה זו הם התפתחות של סוכרת מסוג 2 ועלייה במשקל. יתרה מכך, החוקר הוכיח כי כאשר הכימיקל נקשר להורמון אסטרוגן ומפעיל אותו, מתרחשים שיבושים במערכת ההורמונאלית שיכולים להוביל לסרטן הערמונית וסרטן השד וכן שיבושים בתהליכי הגדילה וההתבגרות המינית.

החוקר אנג’ל נאדאל, שפרסם את המחקר שלו במגזין PLoS ONE היטיב לתאר את התופעה: "כאשר אנחנו אוכלים משהו עם הכימיקל BPA, זה כאילו להודיע לאיברים שלנו שאנו אוכלים יותר ממה שאנחנו אוכלים, הלכה למעשה".

ההשפעות של צריכת הכימיקל BPA על עוברים ונשים הנמצאות בשלבי ההיריון השונים הן ההרסניות ביותר. העובר, כך עולה מהמחקר, חשוף פעמיים:  הן לכימיקל והן להפרשות אינסולין מגוף האם. וממצא זה עולה בקנה אחד עם מחקרים ותיקים יותר, שמצאו קשר בין השמנת יתר של ילדים לבין הימצאותם של כימיקלים ברחם.

חשוב לציין כי החוקר נאדאל טען כי הכימיקל BPA אינו היחיד, וביחד איתו יש עוד 19 חומרים מזיקים נוספים כגון: דיוקסין, ניקוטין, טריבוטילטין וארסן, שעלולים לשבש את המערכת ההורמונאלית ומשפיעים על המטבוליזם בגוף. כל אלו אחראים על סוכרת, על השמנת יתר, בעיות פריון, מחלות לב, סרטן ובעיות קוגניטיביות.

אחת המסקנות החשובות שנגזרות מהמחקר הזה היא שהשמנת יתר וסכרת הן לא רק תוצר של אכילת יתר או צריכה גדולה יותר של קלוריות, כי אם גם תוצר של כימיקלים בגוף. כמו כן, המחקר גם  מצליח להסביר מדוע קיימת אפידמיה עולמית של סכרת והשמנת יתר. (לכ-250 מיליון איש בעולם יש סכרת ורבים בעולם המערבי סובלים מהשמנת יתר).

מה קורה בישראל?

בישראל מודעים לעניין, ויצא איסור ממשרד הבריאות להשתמש בבקבוקי תינוקות שמכילים את הכימיקל, אך טרם יצא חוק האוסר על מכירה ושיווק של מוצרי צריכה כגון משקאות ומזון שמאוחסנים בחומרים שמפרישים BPA. אך יש תקנים אירופאים אשר מגבילים באופן משמעותי את כמות הכימיקל במוצרי מזון ומשקה:

  • תקן 5817 – שנועד להגן על מתקני שתייה לילדים כגון בקבוקי תינוקות, ואוסר על מכירה של מוצרים שזליגת הכימיקל עולה על התקן. על פי תקן זה נבדקו בקבוקי שתייה לתינוקות בישראל שכוללים את הכימיקל, ונמצאו כעומדים בתקן.
  • תקן 5113 – שנועד להגן עלינו מפני מוצרים העשויים פלסטיק.

המודעות לסכנות אלו היא חשובה והיא הצעד הראשון, במיוחד היום בעידן המודרני, שבו האוכל שלנו מסונתז, מעובד ומגיע בתוך קופסאות. והיא חשובה עוד יותר כי היא עלולה לפגוע בדבר היקר לנו מכול – הילדים שלנו. הצעד השני הוא מניעתי, והוא נמצא בידיים שלך.

אימא, כך תפעלי לצמצום חשיפת ילדך לכימיקל BPA

  • אל תשתמשי בבקבוקים שמיוצרים מפוליקרבונט, שכן הם מכילים את הכימיקל. כיום, על כל בקבוק מציינים את רמות ה- BPA, כאשר הספרה 7 בתוך מעין משולש עם חיצים משמעה חשיפה גבוהה לכימיקל, בעוד שהספרות: 1, 2, 4, ו-5 משמען כמות קטנה של BPA או בכלל לא.
  • הימנעי מחימום הבקבוקים. החימום מוביל לזליגה של הכימיקל לתוך השתייה או המזון.
  • אם התבלה או נשרט הבקבוק, רכשי חדש, גם כאן קיימת סכנת דליפה למזון ולשתייה.
  • הימנעי מהעברת מים רותחים לבקבוק של תינוקך. בעת הכנת האוכל, השתמשי בכלים מזכוכית או קרמיקה, והעבירי את האוכל לבקבוק רק לאחר שהוא התקרר.

כמו כן, כדאי מאוד להימנע מחימום של כלים העשויים פלסטיק במיקרוגל ומומלץ מאוד להימנע ממזונות שמגיעים בקופסאות שימורים.

החיים המודרניים אמנם הפכו את חיינו לקלים יותר, אך לא תמיד לבריאים יותר. עלינו לשמור על אורח חיים בריא ולהנחיל את אורח חיים זה גם לילדינו, כבר כשהתינוק נח בתוך אימו, כך שכשיבוא יומו, והוא יצא אל העולם, הוא לא יפול ולא יסבול.

 

יש לכם עוד שאלות ללוסי רבין, נטורופתית ותזונה טבעית? כנסו!

058-5430092

דברו איתנו ב whatsapp   
רוצים עוד פרטים? כנסו!

 

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים