חיפוש
 
לדף הבית >>     Mega Links - תוכן שיווקי >>

טעויות נפוצות בתכנון אדריכלי של בית פרטי

 

במידה ואתם נמצאים בהליך תכנון בית פרטי, ההמלצה היא לעשות כל מה שניתן על מנת להימנע מטעויות אשר עלולות לפגוע בכם בהמשך הדרך, מכיוון שאינן ניתנות לתיקון בסיום הבנייה, או לחילופין עלותן גבוהה ולעיתים אינה כדאית

 

במידה ואתם נמצאים בהליך תכנון בית פרטי, ההמלצה היא לעשות כל מה שניתן על מנת להימנע מטעויות אשר עלולות לפגוע בכם בהמשך הדרך, מכיוון שאינן ניתנות לתיקון בסיום הבנייה, או לחילופין עלותן גבוהה ולעיתים אינה כדאית.

ישנם בעלי נכסים אשר מחליטים משיקולים שונים להיות הגורם המחליט הדומיננטי בפרויקט הבנייה שלהם והם מלווים בעצמם את פרויקט הבנייה ומחליטים בעצמם החלטות מקצועיות המשפיעות על אופי הבנייה ומביאות לטעויות בהמשך הדרך.

הדרך להימנע מאותן טעויות עוברת דרך תכנון אדריכלי מקדים ודקדקני, מקצועי ואיכותי כמובן, אשר לוקח בחשבון מצד אחד את דרישות הלקוחות, אך מצד שני הוא ריאלי ומעשי ומתייחס הן לדרישות והן חוקי הבנייה המקומיים, לתקינת הבנייה וכמובן לפונקציונליות ולנוחות הנדרשים לרווחת דיירי הבית.

שימוש בחומרי גלם באיכות ירודה
החלטה ו/או שימוש בחומרי גלם באיכות ירודה מסיבות שונות (חסכון בכסף, זמינות חומר גלם וכו’) עלולים להוביל לאיכות בנייה נמוכה, אשר תביא להתמודדות (תוך פרקי זמן קצרים לאחר סיום הבנייה) עם מצבים בהם יעלה הצורך בשיפוצים ותיקונים נרחבים (אשר כידוע, טומנים בחובם הוצאות כספיות גבוהות), או להוצאות תחזוקה גבוהות על מנת לכסות את ליקויי הבנייה השונים.

השקעה בתכנון חללים מסוימים "על חשבון" חללים אחרים
לא מעט אנשים משקיעים בתכנון החללים המרכזיים של הבית כמו המטבח והסלון ומשקיעים פחות זמן ואנרגיה בתכנון חדרי השינה או חדרי השירותים. 

מצב זה עלול להוביל לכך שהחדרים ה"מוזנחים" יהיו פחות נעימים לשהיית דיירי הבית לאחר האכלוס והבנת הטעויות. עשו לעצמכם טובה וערבו בתהליך התכנון האדריכלי בעל מקצוע, שיוכל לתת לכם אינפוטים גם מעולמות התכנון האדריכלי וגם מעולמות העיצוב.

תכנון לקוי של המטבח
בשנים האחרונות הפך המטבח לאחד החללים החשובים ביותר בבית מבחינת שהייה ואירוח. 

זאת הסיבה שבמסגרת תהליך התכנון האדריכלי של הבית שלכם תשקיעו בתכנון המטבח, כך שישרת אתכם נאמנה גם ברמת הפונקציונליות וגם ברמת הנוחות. חשוב לחלק את חלל המטבח למרחבים: מרחב ישיבה, מרחב המיועד לבישול וכיוצא בזה.
דגש חשוב נוסף הוא כמובן, הקפדה על שטחי האחסון, בין אם ארונות ומזווים. 

במידה ואתם לא מקבלים שירות זה ממשרד האדריכלות שלכם, שכרו מתכנן.ת מטבחים אשר תיתן מענה מיטבי לנושא.

חוסר תשומת לב לתאורה
על מנת להימנע מחללים חשוכים ו/או שאינם מוארים מספיק בבית והצורך הבסיסי להכנסת אור טבעי ככל שניתן בשעות האור, מאוד חשוב לשים דגש על התאורה הטבעית ומיקום החלונות ופתחים בחללים השונים ושיבוץ גופי התאורה בחללי הבית השונים. 

על מנת למקסם את התאורה הטבעית יש למקם את הפתחים בהתאם לשעות האור, לזריחת השמש ולשקיעתה ואף להתייחס לזוויות כניסת האור, כך תחסכו באנרגיה ותהנו מבית מואר.

תכנון שגוי של התקציב
סעיף זה אומנם מופיע אחרון, אך הוא בהחלט אחד המרכזיים ביותר בעת היציאה לפרויקט של בית פרטי ויש לתת עליו את הדעת בצורה יסודית ואף לשריין תקציב "להפתעות" בדרך (שתמיד יהיו).

תכנון לא נכון של התקציב עלול להוביל אתכם למצב בו התקציב יגמר הרבה לפני שתשלימו את הבנייה.  מהסיבה הזאת, קיימת חשיבות גבוהה להשקיע זמן ומחשבה בתכנון התקציב ואף לקחת בחשבון את כל הפרטים – גם הקטנים ביותר.
מומלץ להיעזר באיש מקצוע אשר יוכל לסייע לכם בתכנון. 

לסיכום, על מנת להימנע מטעויות נפוצות בתכנון הבית, חשוב לדעת כי ידע הוא ללא ספק כוח והיכרות עם המשמעויות השונות של אדריכלות בתים פרטיים, תסייע לכם בהחלט להימנע מהן. 


יחד עם זאת, אם תכניסו לתמונה איש מקצוע מנוסה המומחה בנושא תכנון אדריכלי, תוכלו "להישען" על בעל מקצוע מיומן אשר יוביל אתכם בבטחה לכל אורך הפרויקט ואף ידאג לאינטרסים שלכם מול כלל העוסקים בפרויקט.

המאמר נכתב באדיבות משרד אדריכלות ועיצוב פנים רויטל רייך.

 

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים