איך לבחור משרד
מעוניין למצוא משרד חדש להשכרה עבור העסק או החברה? אם כן, ישנם לא מעט פרמטרים שאותם חשוב לבדוק על מנת לבצע בחירה נכונה, שבוודאי תשפיע באופן מהותי על התנהלות העסק בזמן הנראה לעין. הנה מספר עצות והכוונות לבחירה נכונה של משרדים להשכרה
מעוניין למצוא משרד חדש להשכרה עבור העסק או החברה? אם כן, ישנם לא מעט פרמטרים שאותם חשוב לבדוק על מנת לבצע בחירה נכונה, שבוודאי תשפיע באופן מהותי על התנהלות העסק בזמן הנראה לעין. הנה מספר עצות והכוונות לבחירה נכונה של משרדים להשכרה.
מהו המיקום המבוקש של המשרד
כמובן שהפרמטר הראשון שאותו צריך להגדיר ולבדוק הינו המיקום של המשרד. על מנת לתת מענה לסוגיה זו יש לבחון בין היתר את צרכי העסק השוטפים של העסק, היכן מצוי מרכז הפעילויות והיכן נמצאים הלקוחות. לכך מצטרפים גם היבטים של מוניטין, וברור שיש הבדל בין מגדלי משרדים בתל אביב לפריפריה, הן מבחינת המוניטין, אפשרויות שיתופי הפעולה, קהלי היעד, וגם העלויות. בתוך כך, חשוב לבחון את הקרבה את צירי תחבורה מרכזיים, דבר שיקל מאוד על לקוחות ועל עובדים להגיע אל העסק. חשוב לבדוק שגם קיים חיבור נגיש ומהיר בין צירים התחבורה המרכזיים אל המגדלים עצמם, ואם יש לקוחות או עובדים המשתמשים בתחבורה ציבורית יש לבדוק קרבה לתחנת אוטובוס ורכבת.
סביבת המסחר והעסקים
במידה ובוחנים משרדים המצויים במגדל, יש לבחון את המפרט של המבנה, את העיצוב של חללי העבודה וכדומה, תוך מתן תשומת לב לצרכים השוטפים של העסק ולתדמית המבוקשת שלו. על המבנה לאפשר נגישות גבוהה למבקרים ועובדים, החל בחניה ועד כניסות מאושרות, עם התמצאות מהירה ונוחה בתוך המבנה באמצעות מעליות ותשתיות מתקדמות.
יש לשים לב גם לסביבה הכללית, כגון הכניסה לבניין והלובי, ולאווירה השוררת במבנה. חשוב גם לבדוק מהם השירותים המוצעים, כגון עמדת קבלה, אבטחה, שירותי גינון וניקיון, היוצרים את המעטפת ויוצרים את ההבדל בין סביבת עבודה בינונית ומצוינת. המעטפת הזו גם כוללת את הקפיטריה, מקומות חנייה שמורים לעסק, מתחם שניתן לערוך בו כנסים ואירועי חברה, ועד לעמדות טעינה לרכבים חשמליים.
סוגיית העלויות של המשרד
כל חברה פועלת במסגרת תקציב מסוימת ולפיכך יש להבין באופן מדויק מה צפוי מבחינת ההוצאות. בראש ובראשונה, שכר הדירה על המשרד עצמו שיכול להתחיל באלפי שקלים בודדים ולהגיע עד לעשרות אלפים בחודש. באותו האופן יש לבחון את הארנונה והוצאות נוספות, כמו תשלומים עבור שירותי ניהול ואחזקה. מטבע הדברים, ככל שמדובר במיקום יותר מרכזי ומבוקש כך המחירים יעלו, ויש לבחון את התועלת הצפויה לעומת ההשקעה בהשכרת משרד במיקום מבוקש.