חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

איך ניתן לרכז תלמיד במהלך שיעור פרטני

 

מירי שואלת את שרה ברקוביץ - מאמנת לקשב באמצעות תנועה: ”רוב תלמידיי מאובחנים כבעלי ADHD וזקוקים לנוע במהלך השיעורים הפרטניים אותם אני לומדת. כל כמה....” להמשך השאלה ולתשובת המומחית, כנסו!

 

איך ניתן לרכז תלמיד במהלך שיעורים פרטניים באמצעות תנועה

מירי | 24/05/2019

שרה שלום, רוב תלמידיי מאובחנים כבעלי ADHD וזקוקים לנוע במהלך השיעורים הפרטניים אותם אני לומדת. כל כמה זמן במהלך 45 דקות שיעור היית ממליצה לי לערוך הפסקה עימם ואיזה פעילות ספורטיבית/ שקשורה לתנועה את ממליצה לי לבצע עמם? (הגילאים שלהם הם 8-11 שנים). תודה רבה מראש!

 

תשובתה של המומחית שרה ברקוביץ

שלום מירי, תודה על שאלתך החשובה.

המוח זקוק לתנועה כדי ללמוד ולזכור, ולתרגול החומר הנלמד וגם לזמן של הפסקה/הסחת דעת.

גם במשרד החינוך כבר מדברים בשפה של ״הוראה מרווחת״ הווה אומר שהכירו בצורך להפסקות מובנות תוך כדי השיעור.

מסתבר שהמוח, של כולנו, לא רק לבעלי בעיית קשב, יכול להיות מרוכז כעשרים דקות בנקודת זמן.

אם מפגש שלך הוא סה״כ 45 דקות אני ממליצה להתחיל את המפגש במספר תרגילי תנועה למשך שתי דקות.

בזמן הזה הייתי מבקשת מהילד לשתות מים, לנפח בלון ולדוגמא: לקפוץ על שתי רגליים ולספור תוך כדי עד עשר. בכל מקרה הייתי בונה טקס פתיחת מפגש שבנוי על המרכיבים האלה.

ואז ללמד ולתרגל 20 דקות.

לעשות הפסקה תנועתית למשך 3 דקות

במהלכן אפשר להתמסר בכדור או לעמוד על רגל אחת ולספור עד חמישים ואז להחליף לרגל השנייה וחוזר חלילה. עם קצת יצירתיות אפשר גם לשלב תכנים לימודיים.

ואז להמשיך לעוד 20 דקות של למידה ותרגול.

חשוב מאוד לשתות מים בתחילת המפגש ולאורכו.

אם תבצעו את המפגש לפי ההמלצה שלי -ההשפעה אמורה להיות מהירה והשינוי המיוחל יבוא בעקבותיה.

הלמידה הופכת להיות יעילה וכולם נהנים ובסופו של תהליך גם ההישגים משתפרים.

בהצלחה!

 

יש לכם עוד שאלות לשרה ברקוביץ - מאמנת לקשב באמצעות תנועה? כנסו!

 

שרה ברקוביץ   050-6278781   הפייסבוק שלי

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים