איך ניתן לרכז תלמיד במהלך שיעור פרטני
מירי שואלת את שרה ברקוביץ - מאמנת לקשב באמצעות תנועה: ”רוב תלמידיי מאובחנים כבעלי ADHD וזקוקים לנוע במהלך השיעורים הפרטניים אותם אני לומדת. כל כמה....” להמשך השאלה ולתשובת המומחית, כנסו!
איך ניתן לרכז תלמיד במהלך שיעורים פרטניים באמצעות תנועה
מירי | 24/05/2019
שרה שלום, רוב תלמידיי מאובחנים כבעלי ADHD וזקוקים לנוע במהלך השיעורים הפרטניים אותם אני לומדת. כל כמה זמן במהלך 45 דקות שיעור היית ממליצה לי לערוך הפסקה עימם ואיזה פעילות ספורטיבית/ שקשורה לתנועה את ממליצה לי לבצע עמם? (הגילאים שלהם הם 8-11 שנים). תודה רבה מראש!
תשובתה של המומחית שרה ברקוביץ
שלום מירי, תודה על שאלתך החשובה.
המוח זקוק לתנועה כדי ללמוד ולזכור, ולתרגול החומר הנלמד וגם לזמן של הפסקה/הסחת דעת.
גם במשרד החינוך כבר מדברים בשפה של ״הוראה מרווחת״ הווה אומר שהכירו בצורך להפסקות מובנות תוך כדי השיעור.
מסתבר שהמוח, של כולנו, לא רק לבעלי בעיית קשב, יכול להיות מרוכז כעשרים דקות בנקודת זמן.
אם מפגש שלך הוא סה״כ 45 דקות אני ממליצה להתחיל את המפגש במספר תרגילי תנועה למשך שתי דקות.
בזמן הזה הייתי מבקשת מהילד לשתות מים, לנפח בלון ולדוגמא: לקפוץ על שתי רגליים ולספור תוך כדי עד עשר. בכל מקרה הייתי בונה טקס פתיחת מפגש שבנוי על המרכיבים האלה.
ואז ללמד ולתרגל 20 דקות.
לעשות הפסקה תנועתית למשך 3 דקות
במהלכן אפשר להתמסר בכדור או לעמוד על רגל אחת ולספור עד חמישים ואז להחליף לרגל השנייה וחוזר חלילה. עם קצת יצירתיות אפשר גם לשלב תכנים לימודיים.
ואז להמשיך לעוד 20 דקות של למידה ותרגול.
חשוב מאוד לשתות מים בתחילת המפגש ולאורכו.
אם תבצעו את המפגש לפי ההמלצה שלי -ההשפעה אמורה להיות מהירה והשינוי המיוחל יבוא בעקבותיה.
הלמידה הופכת להיות יעילה וכולם נהנים ובסופו של תהליך גם ההישגים משתפרים.
בהצלחה!
יש לכם עוד שאלות לשרה ברקוביץ - מאמנת לקשב באמצעות תנועה? כנסו!
שרה ברקוביץ 050-6278781 הפייסבוק שלי