חיפוש
 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

סובלים מכאבים כרוניים? מרפאת כאב עשויה לשנות את החיים שלכם מהקצה אל הקצה

 

כל אדם חווה מפעם לפעם כאבים. זוהי תחושה של סבל ואי נוחות, המעידה ברוב המקרים על פגיעה באחת מרקמות הגוף. לא קשה לחשוב על מחלות, פגיעות ופציעות שעלולות לגרום לכאבים, אלא שהאופן בו אנחנו רואים אותם דווקא השתנה

 

כל אדם חווה מפעם לפעם כאבים. זוהי תחושה של סבל ואי נוחות, המעידה ברוב המקרים על פגיעה באחת מרקמות הגוף. לא קשה לחשוב על מחלות, פגיעות ופציעות שעלולות לגרום לכאבים, אלא שהאופן בו אנחנו רואים אותם דווקא השתנה.

במהלך השנים, התפתחה תפיסה שרואה את הכאב באופן שונה: לא רק כסימפטום, אלא כבעיה משל עצמה. בדיוק מהסיבות האלה קמו טיפולים ממוקדים בכאב עצמו, המוצעים במסגרת מרפאות ייעודיות. האם המפתח שלכם להתגברות על הכאבים ולשיפור איכות החיים נמצא כאן?

קווים לדמותו של הכאב הכרוני

עוד לפני שמדברים על מרפאות כאב, חשוב להבין מול מה אנחנו מתמודדים. כאב הוא תופעה "טבעית", ודי חיובית, שמצביעה על כך שמשהו אינו כשורה בגוף שלנו. כאבים כרוניים, מנת חלקם של רבים באוכלוסייה, הופכים את התמונה למורכבת יותר. מעצם ההגדרה שלהם, הכאבים נוטים להיות ממושכים וללוות את האדם משךחודשים ארוכים, שנים ובמקרים חמורים אפילו משך כל חייו. 

מאפיין חשוב אחר של כאבים כרוניים הוא שלא תמיד ניתן לקשר אותם באופן ישיר וחד משמעי לפגיעה מסוימת. גם אם המקור הראשון שלהם עשוי להיות בעיה או מחלה, יכול מאוד להיות שהם ימשיכו להופיע גם כאשר נצליח להתגבר עליהם, לפחות לכאורה. הכאבים עלולים להיות עקשניים, ולכן ההתמודדות איתם נחשבת ייחודית ומורכבת.

השירותים העיקריים של מרפאות כאב

מרפאת כאב עשויה לספק מענה למכלול רחב של מקרים, לרבות כאבים הנובעים ממערכת העצבים (נוירולוגיה), כאבים מתפרצים, כאבים כרוניים באזורים שונים בגוף (לדוגמה מפרק), כאבים הנובעים ממחלות מורכבות וכמובן שגם כאבים שקשה להצביע על המקור הברור שלהם. הטיפולים במרפאות נעשים על ידי מומחים מנוסים בשדה המשחק של טיפול בכאבים כרוניים, תחום שהולך וצובר תאוצה ברחבי העולם - וגם בישראל - בשנים האחרונות.

טיפול בכאב כרוני כולל כמה מאפיינים שהופכים אותו למורכב בהשוואה לכאב "רגיל". האתגר הראשון הוא להתאים לאדם את תוכנית הטיפולים האידיאלית עבורו, בהתאם לסוג הכאב שהוא חווה, נסיבות ההופעה שלו (במקרים בהם ניתן לדעת זאת, כמובן), המאפיינים האישיים וכמובן שגם ההעדפות שלו. 

ייתכן מאוד שהטיפול בכאב יהיה ממושך וישלב בין כמה כלים הכרחיים, דוגמת:

  • משככי כאבים - במקרים של כאב כרוני, משככי כאבים הם עשויים להקל מאוד על האדם הסובל אותם. הדגש העיקרי כאן הוא על בחירה מדויקת של משככים ושימוש בהם בצורה נכונה ומבוקרת. בין אם מדובר בנטילת משככים או בהזרקה ישירה שלהם למקום הכואב, כפי שנעשה במרפאות הכאב המקצועיות, הטיפול עצמו הוא מהיר, לא פולשני ועשוי להיות יעיל. ניתן גם להזריק לגוף חומרים לשיקום הרקמות הפגועות ולהבראתן, מה שידוע בתור "פרולותראפיה".
  • גירוי תוך שרירי (IMS - Intra Muscular Stimulation) - בשיטה זו, המכונה "דיקור מערבי", משתמשים במחטים מיוחדות המוחדרות לשרירי הגוף במטרה לגרות אותם. טיפולי IMS משמשים בעיקר להקלה על כאבים שהמקור שלהם הוא שרירי הגוף 
  • חסימה עצבית - טיפולי חסימה עצבית מתאימים בעיקר למקרים בהם מקור הכאב הוא במערכת העצבים, כלומר, כאבים מסיבות נוירולוגיות. במסגרת זו מרדימים את שורש העצב הפגוע, ששולח את אותות הכאב למוח ומשם לאיברי ולאזורי הגוף השונים, מה שעשוי להפחית ולהעלים את הכאב
  • טיפול בגלי רדיו (RF - Radio Frequency) - גלי רדיו, המשמשים כיום למגוון רחב של מטרות, עשויים להקל על כאבים כרוניים - בעיקר כאלו שהמקור שלהם הוא עצבי (בין אם עצבים תחושתיים ובין אם תפקודיים). גלי הרדיו המוחדרים לעצבים גורמים לגירוי העצב, להפסקת פעילותו או לבלבול שלו, בהתאם למאפייני הבעיה ולסוג גלי הרדיו הנבחרים. 
  • הזרקה תחת שיקוף - הזרקה תחת שיקוף היא תהליך רפואי המשמש להפחתת כאבים ולטיפוח רקמות באמצעות הזרקת חומר מתחת לשכבת העור העיקרית.
    ההזרקה משמשת בדרך כלל לטיפול במצבים שונים, כמו כאבים כרוניים בגב, צוואר, כתפיים, ירכיים וברך, דלקת שרירים, פיברומיאלגיה, ופגיעות ספורט. החומר המוזן דרך המחט יכול להיות מקרוסטרואידים (כמו קורטיזון) שמקנה הקלה מהירה לכאבים ומזרז את התהליכים הביולוגיים של הגוף להחלמה, או סמים אלקלואידים לטובת טיפוח רקמות והפחתת דלקות. טיפול שכזה יעשה על פי רוב במרפאת כאב והמטופל ישוחרר על פי רוב באותו יום לביתו.  

 

מפתח עיקרי להצלחה: טיפול מקיף

חשוב לזכור שכאבים כרוניים דורשים לעיתים לא רק שילוב בין כמה כלים טיפוליים, אלא דיסציפלינות רפואיות שונות. לכן חשוב לבחור במרפאת מומחים, שמאגדת אנשי מקצוע מסוגים שונים ועשויה לספק מענה מלא ומדויק: החל משלב האבחון הראשוני (שמשלב את תלונות המטופל לצד בדיקות מקיפות שונות, דוגמת הדמיות או בדיקות דם), דרך בניית תוכנית הטיפולים ועד לביצוע ביקורים תקופתיים ומעקבים, כדי לוודא שהטיפול מתקדם בדיוק כפי שמצפים. זו הסיבה לכך שחשוב לבחור מראש מרפאות כאב המהוות חלק ממוסד רפואי מוכר.

עובדה חשובה נוספת היא שטיפול בכאב כרוני עשוי לדרוש גם ביצוע שינויים והתאמות בשגרת החיים. בחלק גדול מהמקרים נדרשים טיפולי פיזיותרפיה או ריפוי בעיסוק, טיפולים להרגעת הגוף, טכניקות להתמודדות עם כאב ואפילו התאמות תזונתיות, תוך הגברת הצריכה של מאכלים המסייעים להרגעת מערכות הגוף והימנעות מאלו שעלולים לגרום להיפך הגמור.

כמה זמן נמשך טיפול בכאבים כרוניים?

בהתמודדות עם כאבים כרוניים אין פתרונות קסם, אם כי תוכנית טיפולים מותאמת אישית בעזרת מרפאות כאב עשויה לתרום לניהול מיטבי של הכאב. 

ברוב המקרים סבלנות היא אחת ממילות המפתח בדרך להצלחה, כאשר הטיפול עשוי להיות ממושך ולדרוש הירתמות מלאה של המטופל (ולעיתים קרובות גם בני משפחתו). החדשות הטובות הן שהגמול כאן הוא המשמעותי ביותר שאפשר לחשוב עליו: בזכות מרפאת הכאב האדם יכול "להשתלט" על הכאב, להפחית אטתט כמעט לחלוטין ובתרחיש החיובי גם להפוך את הכאבים לנחלת העבר. כל אלו תורמים לשיפור משמעותי באיכות החיים. 

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים