חיפוש
 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

מה זה טופס 101

 

טופס 101 מוכר לכל מי שעבד אי פעם כשכיר, וכמובן לכל אדם במחלקת משאבי האנוש, בהנהלת החשבונות, חשב השכר ורואה החשבון בעסקים, ארגונים וחברות. מדובר בטופס שנועד לקביעת חבות המס של העובד ולהתחשבנות מול רשות המיסים, אותו חובה למלא בעת הצטרפות למקום עבודה חדש ובכל תחילת שנת מס

 

טופס 101 מוכר לכל מי שעבד אי פעם כשכיר, וכמובן לכל אדם במחלקת משאבי האנוש, בהנהלת החשבונות, חשב השכר ורואה החשבון בעסקים, ארגונים וחברות. מדובר בטופס שנועד לקביעת חבות המס של העובד ולהתחשבנות מול רשות המיסים, אותו חובה למלא בעת הצטרפות למקום עבודה חדש ובכל תחילת שנת מס. בשורות הבאות תראו שאפשר לעבוד עם טופס 101 גם בלי ניירת, ובכך ליהנות מכמה יתרונות משמעותיים.

אז מהו טופס 101

כאמור, את הטופס ממלאים אחרי שמקבלים משכורת ראשונה או עד שבוע לאחר תחילת העבודה במקום חדש, וכמו כן בראשון לינואר של כל שנה. מרבית הפרטים ממולאים על ידי העובד וחלקם על ידי המעסיק, שלאחר מכן מגיש אותו אונליין לרשות המיסים. הטופס מאפשר לפקיד השומה להתחשב בפרמטרים שונים הקובעים את המשכורת ואת חבות המס, כגון תיאום מס מול הכנסות נוספות, זיכויים או פטורים ממס עקב נכות, ילדים, מקום מגורים וכדומה.

טופס 101 לא חייב להיות על נייר

במרבית החברות והארגונים כבר שמעו על מערכת טופס 101, או טופס 101 מקוון. מדובר בדיוק באותו הטופס שממלאים על נייר, רק שכאן הוא מופיע במחשב או בטלפון נייד. את הטופס המעסיק שולח לעובד או לעובדים (ללא מגבלת כמות), והעובד אינו צריך להדפיס בשביל למלא את הפרטים ולחתום. אחרי החתימה הטופס עובר אוטומטית לארכיון הארגון ולתיק העובד, ומכאן נשלח לרשות המיסים.

להתנהלות עם טופס 101 דיגיטלי כזה יש כמה יתרונות ברורים. קודם כל, הוא אינו מצריך את העובדים להגיע למשרד, או לקבל טופס במייל ואז להדפיס אותו, למלא ידנית ולחתום, לסרוק ולשלוח שוב. כמובן שגם אין צורך להדפיסו ולתייקו ידנית במשרד. שנית, העובדה שניתן למלא ולחתום על הטפסים מכל מקום וללא תלות בציוד משרדי, הופכת את החתימה להרבה יותר מהירה עם מינימום איחורים וכאבי ראש.

כמו כן, המערכת יודעת להנחות את העובדים למילוי תקין, נכון ושלם של הטופס, בעודה כופה שדות חובה, פותחת רק שדות רלוונטיים לפי הפרטים שמולאו, כופה חתימה, ומאפשרת להוסיף מסמכים נדרשים גם בצילום מהטלפון הנייד. הקטנת טעויות האנוש למינימום חוסכת בזמן, בטרטורים ואי הבנות מול העובדים, ואנשי מחלקת משאבי האנוש לא צריכים לרדוף אחרי כולם.

אם לא די בכך, המערכת גם חוסכת בהוצאות הנייר ובהוצאות משרדיות נוספות, וחשוב לדעת שאפשר להשתמש בה לא רק לטופס 101 אלא לכל טופס הקשור לקליטת וניהול עובדים לאורך זמן (חוזה העסקה, שיוכים לקופות גמל וכיוצא בזאת). החיסכון מגיע מהקטנת הוצאות על דיו, טונרים, תיקונים ותחזוקה של מדפסות, רכישת תיקיות וארוניות, וגם נחסך שטח משרדי המשמש לאפסון.

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים