מסע הגיבור בנתיב היעוד
רוב ”המיועדים” נופלים בשלב זה בגלל סיבה אחת – היעדר מבני תמיכה . לא נוכל לממש את ייעודנו לבדנו . בין אם מאמן ,מורה ,מסטר או גורו , המיועד חייב לגבש לעצמו מבני תמיכה במסע גילוי ומימוש ייעודך
בבואנו לחקור את ייעודנו אנחנו עוברים חוויה מעגלית של 8 שלבים החוזרים על עצמם בנתיב התפתחותנו :
השלב הראשון הוא שלב הקריאה -the calling . הקריאה מאופיינת בצורף פנימי "להיות יותר" (להבדיל מ"לעשות יותר או "להשיג יותר ") קריאה זו ,להבדיל מהקריאות החיצוניות הפועלות מתוך ממדים השוואתיים ,הינה קריאה פנימית – קריאת הנשמה לאמת עמוקה .
אחד המאפיינים של הקריאה האותנטית היא הנטייה לסירוב – פרדוקס הייעוד . מצד אחד אנחנו מעוניינים לגלות את ייעודנו , אך בו זמנית אנחנו חווים התנגדות פנימית עזה לממשו . ההתנגדות עלולה להתבטא בסקפטיות גדולה , בחשש, בעייפות ובעיסוק במסיחים המניעים אותנו ממימוש היעוד ומונעים אותנו ממימושו.
השלב השני במסע הוא המחויבות לקריאה שתמיד תבוא לידי ביטוי בפעולה מאפיינת המבטאת אמונה בייעוד ובמשימה שהוא מציב .
השלב השלישי הוא שלב חציית הסף – מעבר מעבר לנקודת האל חזור .
פעולה זו מציבה אותנו במציאות חליפית שלעיתים עלולה לאיים על מבנה המציאות הישן ובכך מגדילה את ההסתברות לחזרה לדפוסי פעולה מחבלים .
רוב "המיועדים" נופלים בשלב זה בגלל סיבה אחת – היעדר מבני תמיכה . לא נוכל לממש את ייעודנו לבדנו . בין אם מאמן ,מורה ,מסטר או גורו , המיועד חייב לגבש לעצמו מבני תמיכה במסע גילוי ומימוש ייעודך .
השלב בתהליך הייעוד הוא שלב "התמרת היחסים" עם הדמויות הפנימיות שמהן ניסינו להיפטר לתפישת המתנות והכוונות החיוביות של אותן דמויות .
בשלב הגיבור נדרש לפיתוח פנימי עמוק וחיבור לחוכמה פנימית ולאינטליגנציה חיצונית רוחנית שהיא מעבר לאגו ולאינטלקט.
השלב השביעי הוא שלב הטרנספורמציה -יצירת מציאות חדשה שלא הייתה קיימת עד כה.
השלב השמיני והאחרון הוא שיבת המאסטר – הגיבור הופך להיות מורה השינוי שהוא עבר לאחר השלמת המסע- תהליך שאף הוא עלול לעורר התנגדויות.