בעידן כלכלי דינאמי ומורכב,עומדים מול בעלי העסקים אתגרים רבים ומגוונים. אתגרים אלה נוגעים לרוב לייעול שיטות העבודה והפעילות השוטפת בחברה, כדי להצליח לעמוד ברף הגבוה שמציבים המתחרים וכדי להתפתח ולגדול.
כיום בעלי עסקים רבים מבינים שהכלים הניהוליים שהיו באמתחתם בתחילת דרכו של העסק אינם מספקים מסיבות רבות ומגוונות. ראשית, עם השנים גדלות ההכנסות עקב הוספת שירותים ופיתוח שירותים קיימים המסופקים ע"י החברה. בנוסף, כוח האדם המצומצם שהפעיל את העסק בהצלחה בתחילת דרכו כבר לא עומד בעומס ויש צורך בכוח אדם נוסף ולבסוף, כניסה של מתחרים המציעים שירותים דומים ועוד פרמטרים רבים האמורים להדליק לבעל העסק נורות אדומות.
בעקבות התופעה הזו קמו חברות רבות המאגדות בתוכן מומחים עסקיים בתחומים שונים, העוזרים לבעל החברה בפתירת הבעיות הארגוניות בפניהם הוא עומד. חברות אלה מספקות ייעוץ עסקי ושיווקי שמטרתו ייעול המערכת והפעלתה במתכונת משופרת, בהתאם לצרכיה בהווה ובעתיד.
בראשיתו של התהליך מתחילים המומחים בלמידה מעמיקה של העסק על כל מאפייניו. פעולה זאת חשובה מאוד משום שבזכותה נבחנים באובייקטיביות תפקוד החברה באופן שוטף, הפוטנציאל העתידי והסיבות שמונעות ממנה להתפתח ולהתקדם בשוק. כחלק מתהליך זה בוחנים המומחים את עובדי החברה באמצעות ראיונות מקיפים ,שמטרתם לבדוק את כישוריהם ויכולותיהם המקצועיים במילוי המטלות השוטפות. כמו כן, נבדקים כישורי ההנהלה כדי להבין בצורה ממוקדת יותר את אופיה של המערכת.
אלמנט נוסף שנבדק הינו מתי התחילו הבעיות. המומחים מבינים שלכל בעיה יש מקור וכמו רופאים המגלים מחלה לפי תסמינים, בודקים המומחים את המחולל שבגינו התחילו הבעיות. בכל חברה הבעיות שמתגלות שונות בתכלית, יש כאלה שהשקיעו סכום כסף גדול בקמפיין פרסומי שלא הניב פירות, יש שלא שמו לב לנורות האדומות שהעידו על הדעיכה העתידית ואף כאלה שזיהו בעייתיות ובתמימותם חשבו, או קיוו כי היא תחלוף.
לאור הנתונים שנאספו בשלב המחקר בונים המומחים תוכנית פעולה עסקית הכוללת בתוכה בניית חזון עסקי חדש המסתמך על נתונים מהשטח ויישומו בעבודה היום יומית של העסק. לרוב אפשר לראות איך השינויים שנעשו בשיטת העבודה ובתפקוד המערכת מובילים לשיפור משמעותי בפרודוקטיביות הכלכלית והארגונית של החברה.
דרך נוספת להעלאת תזרים המזומנים של החברה היא באמצעות פתיחת תיקי השקעות. יש לציין כי אופציה זאת תקפה בעיקר לחברות שהתבססו כבר בשוק ויש באפשרותן להקצות הכנסות של החברה להשקעה באפיקים שאינם נוגעים לתחום שבו היא עוסקת. לרוב תשכור החברה את שירותיה של חברה אחרת המתמחה בניהול תיקי השקעות, חברה זאת בונה בתחילה מודל ובו יקבע ערוץ ההשקעה המתאים ביותר שבו יפעל מנהל התיק.
סוג ערוץ ההשקעה משתנה מלקוח ללקוח בהתאם לצרכיו, לדוגמא; ערוץ ההשקעה הישיר עוסק בעיקר בקניה ומכירה של מניות, ניירות ערך או מט"ח ומצריך זמינות גבוהה מצד המשקיע. עקב התנודתיות הרבה בסוג השקעה זה, נחוצה גם בקיאות והבנה בענף וגם מעקב רציף אחרי התפתחויות וחידושים בתחום הפיננסים. לעומתו ערוץ ההשקעה העקיף עוסק בקרנות נאמנות, התנודתיות בו נמוכה יותר וכך גם הרווח.
ניהול תיקי השקעות אינו עניין של מה בכך ומצריך ידע רב בתחום הפיננסים ומעבר של מבחן מטעם הרשות לניירות ערך. מנהל תיק ההשקעות, העוסק בכך באופן פרטי או במסגרת חברת השקעות או בית השקעות, מקבל הרשאה מהמשקיע לביצוע פעולות קניה ומכירה בחשבון הבנק המיועד לכך ופועל למקסם את הרווחים ואת התשואה.
תמיד יש לבדוק שהחברה המנהלת לנו את תיק ההשקעות היא בעלת ניסיון בתחום ושמנהל התיק שלנו מבין את העולם הפיננסי על בוריו, ככל שהבקיאות והניסיון גבוהים יותר כך גם הרווח שלנו כלקוחות גדל, בין אם המשקיעים הם לקוחות פרטיים או בעלי עסקים.
יש לכם עוד שאלות לעמי (החמוד) מפתח הלב - יועץ עסקי? כנסו!
הפייסבוק שלי
052-3988558