חיפוש
 
לדף הבית >>     נדלן מקומי >>

איך תראה השנה הבאה בשוק הנדל”ן

 

תושבת העיר פונה לרון אפשטיין, מנהל פורום בתחום יעוץ ומחזור משכנתאות, בשאלה: ”אני מעוניין להתקדם ברכישת נכס, איך לדעתך תראה השנה הבאה”. לתשובת המומחה- כנסו!

 

איך תראה השנה הבאה?

 שלום משה,

אשמח להתייחס לשאלה שלך במבט רחב יותר, כלומר אסתכל על השנה האחרונה, וממנה ננסה להבין מה צפוי לנו בשנה הבאה.

ברוכה הבאה שנת תשפ"א:

מסתיימת לה שנת תש"פ וזו סיבה טובה להסתכל אחורה ולקחת תובנות ונקודות אור לשנה החדשה.
התחלנו את שנת תש"פ בצורה מצוינת, המשכנתאות זרמו יפה, ושנת 2019 הסתיימה בשיא של כל הזמנים מבחינת הבנקים של יותר מ-70 מיליארד ₪ של משכנתאות חדשות. כך שבחג החנוכה זכינו להדליק נרות שאף האירו הרבה מעבר לכך עד חג הפורים.
מגפת הקורונה שפרצה לחיינו במלוא עוזה בין פורים לפסח יחד עם סגר נוקשה, הכניסה את כולנו לסחרור, וגם שוק המשכנתאות פתאום עצר קצת מלכת. הריביות קפצו, הלקוחות התישבו על הגדר "רגל פה רגל שם", מי שכבר משלם, ניסה להרגיע ולהקפיא לתקופת מה את תשלומי המשכנתה, אולי עד יעבור זעם או עד כמה שהבנק יאפשר....
אבל ראינו שדי מהר לקראת חודש אייר/מאי, חזרנו לעבוד רגיל. ביתרת שנת תש"פ שוק המשכנתאות חזר לעצמו ואם נסתכל על החודשים האחרונים, עם כל איומי הסגרים, "תווים סגולים" ושאר התמודדויות שנכפו עלינו, החיים חזקים יותר מהכל.

רוב תשלומי המשכנתאות חזרו להיות משולמים, ההקפאות והדחיות של תשלומי המשכנתה פחתו באופן ניכר, ובגדול ניתן לומר שהציבור לומד איך לחיות במצב של אי וודאות, לצד מגפת הקורונה.

כלכלה אינו מדע מדויק, כל תחזית תושפע מנתונים התנהגותיים של הציבור. איך הציבור מפרש את המצב? איך הציבור מגיב למצב? איך המנהיגים מתווכים לו את המצב?

במצב של חוסר וודאות, המסרים המגיעים לציבור, הם עוגנים חשובים להתמודדות כלכלית נכונה, או חס וחלילה לכישלון. הבגרות של הציבור, וההתנהגות שלו, כפי שאנו רואים אותה דרך שוק המשכנתאות, היא טובה ולכן גם השוק הזה ממשיך לנוע.
כמובן שיש סיבות נוספות כמו ביקוש שלא נפסק, משפחות צעירות שרוצות להגיע לבית משלהם, חלק מהציבור שלא חווה בעיה כלכלית עקב הקורונה והמשיך לנוע רגיל.

כולם שואלים מה הלאה? אז נכון לזמן הקרוב אנחנו עדיין במקום טוב, ואפשר לקבל ריביות טובות ומשכנתאות טובות ומתאימות בבנקים השונים. כמובן שככול שנראה אור ברור יותר בקצה מנהרת הקורונה, בדמות של חיסון למשל, אנחנו נראה יציבות ושיפור במצב הכלכלי הכולל ובתוכו גם בפלח הזה של משכנתאות.

ולכן נקודות האור שאני לוקח אותם איתי לשנה החדשה הם:

  • מצב חדש, חוסר וודאות, מאפשר לנו למצוא דרכים חדשות להתמודדות, ופתרונות חדשים ליישום.
  • מערכת כלכלית אינה יציבה, היא תמיד בהתמודדות עם שינויים, אסור להיכנס ללחץ, צריך להבין את השינוי, לצאת "מאזור הנוחות" שלנו ולהיות מוכנים לעשות שינוי.
  • והכי חשוב, לראות את הטוב, גם בשעות הקשות, כי לא הכל קורונה....


כולנו מתפללים לשנת תשפ"א שתפתח את אוצרה הטוב, ותשפיע עלינו כל טוב,

"תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה".
שנה טובה שמחה ובריאה לכולם.

 

יש לכם עוד שאלות לרון אפשטיין, יועץ משכנתאות, יעוץ משכנתאות, מיחזור משכנתאות? כנסו!

בקרו בדף הפייסבוק שלי  0542557166

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים