הנהלת חשבונות. מי נחשבת לעקרת בית ולאיזה זכויות היא זכאית
הנהלת חשבונות: כותבת המאמר הינה שולמית נוי ממודיעין, מומחית בהנהלת חשבונות, מנהלת את תחום החזרי המס לשכירים ואחראית על מחלקת הנהלת החשבונות לעצמאים. מהי עקרת בית לפי חוק הביטו הלאומי והאם היא פטורה מתשלומי דמי ביטוח? על כך ועוד בטור הבא...
לפי חוק הביטוח הלאומי "עקרת בית" היא תושבת ישראל, נשואה (או ידועה בציבור) לבן זוג מבוטח בביטוח הלאומי, והיא אינה עובדת לא כשכירה ולא כעצמאית (ואינה מקבלת קצבת נכות)/
עקרת הבית אכן פטורה מתשלום דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות (כאילו התשלום של בן זוגה מכסה אותה, וגם את ילדיהם בקופ"ח).
עקרת הבית מבוטחת בביטוח בריאות וזכאית לסל השירותים הניתנים על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי. אבל היא אינה זכאית לקצבאות שנועדו לפצות על אבדן הכנסה מעבודה (דמי אבטלה, לידה ופגיעה)
כמו כן, חלים על עקרת הבית כללים מיוחדים וסבוכים לעניין קצבת נכות, קצבת אזרח ותיק וקצבת שאירים, וכדאי לתת על כך את הדעת. אציין כאן רק לדוגמא: בקצבת אזרח ותיק עקרת בית תקבל את הסכום המינימלי/בסיסי בלבד, אבל אחד הכללים הנדרשים על פי חוק הביטוח הלאומי הוא: עבודה למשך מספר מסוים של חודשים בתוך תקופה מסוימת. כלומר, אם אשה עבדה חלק מחייה והיתה "עקרת בית" תקופה חלקית, יתכן וצברה מספר חודשי עבודה כדי לעמוד בסף, והשלמת מספר חודשים בודדים יכול לעשות הבדל אדיר בזכויותיה בעת הצורך. חשוב להכיר.
יש לכם עוד שאלות להנהלת חשבונות - שולמית נוי? כנסו!
05226505456