חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ירושלים והסביבה >>

”הזירה”: החידושים הטכנולוגיים שיכבשו את ישראל

 

מרכז פרס לשלום ולחדשנות, משרד הפנים, קרן בלומברג, ו”יד הנדיב” באירוע השנתי של תכנית ”הזירה” – לקידום החדשנות הארגונית בזירה המוניציפלית.

 

תכנית "הזירה" בהובלת ובמימון משרד הפנים, קרן בלומברג העולמית, מרכז פרס לשלום ולחדשנות ו"יד הנדיב" קיימה היום (ג’) את אירוע החדשנות השנתי של התכנית בהשתתפות מאות אנשים מרשויות בכל הארץ. האירוע התקיים במעמד רונן פרץ, מנכ"ל משרד הפנים, ג’יימס אנדרסון, מנהל תכניות חדשנות ממשלתית בקרן בלומברג העולמית, אפרת דובדבני, מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות, ראשי ערים ומנכ"לים המשתתפים בתוכנית, נציגי משרד הפנים ומכובדים רבים אחרים מהאקו סיסטם של החדשנות הארגונית.

במסגרת התכנית בוצעו מספר מיזמים פורצי דרך, ביניהם אתגר שיפור שביעות הרצון ממסגרות הגיל הרך בעיר בת ים, אתגר הגברת השימוש ויצירת שגשוג בעסקים במרכזים המסחריים ברובעים הוותיקים של העיר אשדוד, עידוד ההליכה והגברת שהייה במרחב הציבורי באילת, שיפור השירות לתושב בסכנין, טיפוח המרחב הציבורי באום אל פחם ועוד.

תכנית "הזירה" החלה בשנת 2019, בהובלת ומימון משרד הפנים וקרן בלומברג ובשיתוף מרכז פרס לשלום ולחדשנות וקרן "יד הנדיב" . התוכנית בונה, יוצרת ומפתחת מנגנונים להטעמת חדשנות בשלטון המקומי באמצעות צוותי חדשנות אורגניים (6 עובדי הרשות המקומית ומנהל חדשנות במיקור חוץ) וליווי מקצועי של מומחים מ"מטה" התכנית אשר בוחנים את האתגרים המורכבים שיש ברשויות מנקודת מבט של התושבים ולמעשה מייצרים סל של פתרונות יצירתיים המשנים את חוויות החיים בעיר.

אפרת דובדבני, מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות: "אני נרגשת לראות כאן מולי אנשים שהתועלת הציבורית עומדת לנגד עיניהם. כפי שפרס היה אומר, מי שהכי קרוב וקשוב לציבור הם ראשי הרשויות ולכן התכנית הזו כה חשובה כי היא תשפיע ישירות על תושבי ישראל. אני מודה לכל השותפים שלנו שבזכותכם הכל אפשרי.

ג’יימס אנדרסון, מנהל תכניות חדשנות בקרן בלומברג:"לפני שנים רבות פנה אלי מייקל בלומברג וביקש שאקים את מערך החדשנות המוניציפאלית בקרן. קרן בלומברג היא הקרן הגדולה ביותר המסייעת לרשויות מקומיות ברחבי העולם וישראל היא אחד ממוקדי הפעילות העיקריים שלנו ואני מודה לכל השותפים שלנו כאן המאפשרים לנו לחלום ולהגשים".

אתי אייגס, מנכ"ל תכנית הזירה: "עידוד יזמות וחדשנות בשלטון המקומי לא רק מניע צמיחה כלכלית מקומית כי אם עשוי להשפיע על היחס בין השלטון המקומי לזה המרכזי - שיאלץ ליישר קו עם החדשנות המוניציפאלית ולספק את התשתית הנדרשת לטיפוחה. בסופו של יום השלטון המקומי הוא זה שמספק את השירותים הכי בסיסיים של התושבים, הוא מנקה את רחובותינו ומאיר אותם בלילה, מחנך את ילדינו, מספק את כל צרכינו והוא זה אשר משפיע ישירות על חיינו."

רונן פרץ מנכ"ל משרד הפנים: "פיתוח החדשנות בשלטון המקומי היא הדרך לקידום הרשות המקומית תוך פיתוח ויצירת כלים חדשים באופן התמודדותן של הרשויות עם האתגרים העומדים בפניהן ושיפור השירות הניתן לתושב, אני שמח לראות את תוצרי עבודת הצוותים בתוכנית, אשר תוביל בין היתר גם לצמצום פערים בין הרשויות המקומיות בישראל. המשרד משקיע משאבים רבים בפיתוח ההון האנושי והחדשנות מתוך הבנה שזהו המנוע לקידום השלטון המקומי בישראל.

 

מרכז פרס לשלום ולחדשנות הוקם בשנת 1996 על ידי הנשיא התשיעי של מדינת ישראל וזוכה פרס נובל לשלום שמעון פרס ומוקדש לקידום חזונו :שגשוג מדינת ישראל תוך שמירה על מזרח תיכון שליו. מרכז פרס היא עמותה ללא מטרות רווח שיחד עם שותפים מקומיים, אזורים ובינלאומיים מפתחת ומיישמת תוכניות ייחודיות וחדשניות המשרתות מאות אלפי משתתפים בכל הגילאים, הדתות, המגדרים והרקע התרבותי. בתחום החדשנות מרכז פרס לשלום ולחדשנות מתמקד בייצור גיוון והכללה על ידי יצירת הזדמנויות בישראל וסביבתה.

 

משרד הפנים הופך בשנים האחרונות לגורם מוביל בגזרת החדשנות הארגונית המוניציפאלית, באמצעות האגף הבכיר לפיתוח ההון האנושי ברשויות המקומיות. האגף פיתח מיזמים כגון - קהילות ידע לומדות,  המיזם הלאומי 265 בשיתוף מערך הדיגיטל, והוא מלווה תהליכים ופרויקטים ארגוניים ברשויות מקומיות בהיקפים של כ- 300 מלש"ח. מיזם הדגל החדשני "הזירה" שחוגג 4 מחזורים מוצלחים, הוקם להטמעת צוותי חדשנות ארגונית בתוך רשויות מקומיות ואשכולות אזוריים .

במסגרת זו, משרד הפנים מקדם ומשווה את הרשויות המקומיות בישראל  לכ-30 ערים ברחבי העולם, בהם קרן בלומברג העולמית, כבר הקימה צוותי חדשנות וסייעה לתושבים במגוון תחומים כגון: יציבות בדיור בעיר "סירקיוז" במדינת ניו –יורק, צמצום חסמי תעסוקה לבעלי הכנסה נמוכה ב"דורהם" השוכנת בצפון קרוליינה וגם בארץ במהלך המחזורים הקודמים בהם התכנית הוטמעה והובילה לשינוי וחדשנות ופיתוח יוזמות לשיפור חיי התושבים ברשויות המקומיות ובאשכולות האזוריים: בת ים, אשדוד, עכו ואשכול נגב מערבי, בית שמש, נתניה, סחנין ואילת, אשקלון, לוד, אום אל פאחם ואשכול נגב מזרחי, שדרות, ערד, קריית ים ומעלה אדומים.

התמונות מותרות לשימוש ללא תמורה

קרדיט:  דבורין תקשורת

לפרטים: איה 0544902153

 
רוצה לצ'וטט?
 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים