חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

איך לבחור בתחום לימודים מתאים?

 

רגע לפני שאתם נרשמים ללימודים אקדמאיים, חשוב שתקפידו לבחור בתבונה את תחום  או מסלול הלימודים. יכולים להיות מצבים בהם יש לכם מושג כללי מה אתם רוצים ללמוד או לפחות באיזה תחום אתם מעוניינים לעסוק

 

רגע לפני שאתם נרשמים ללימודים אקדמאיים, חשוב שתקפידו לבחור בתבונה את תחום  או מסלול הלימודים. יכולים להיות מצבים בהם יש לכם מושג כללי מה אתם רוצים ללמוד או לפחות באיזה תחום אתם מעוניינים לעסוק.
יחד עם זאת, יש תחומים אשר יכולים להיראות לכם כדומים, או כאלו אשר יכולים להתוות לכם את הדרך לאותו המקצוע. לכן, בכדי לקבל החלטה נכונה, יש לקחת בחשבון שורה ארוכה של פרמטרים – אשר יובילו להחלטה מדויקת ונבונה.
אז אם גם אתם נמצאים בשלב בו אתם אמורים לקבל החלטה לגבי תחום הלימודים (החלטה שיש לה השפעה על עתידכם) להלן מספר פרמטרים אשר יתוו לכם את הדרך לעבר ההחלטה הנכונה:

הבינו בצורה מעמיקה מה מעניין אתכם
הדרך לבחירת תחום הלימודים, עוברת בהבנה מעמיקה בתחומי העניין שלכם. כידוע, רק אתם יודעים אם אתם נמשכים יותר לתחומים הריאליים או ההומניים, אם אתם אוהבים אומנות או חובבי מחשב.
מעבר לכך, כדאי גם להכניס לתמונה שיקולים פרקטיים – זה שאתם אוהבים לדוגמא לצייר, לא אומר שבהכרח תחליטו ללמוד אמנות – אבל זה כן אומר שאולי עדיף לכם להתמקד בתחומים אשר מצריכים חשיבה יצירתית ויכולות אומנותיות כמו עיצוב גרפי לדוגמא.. 

השתמשו בפלטפורמות המספקות לכם מידע בתחום
ברחבי רשת האינטרנט תוכלו למצוא לא מעט אתרים ופלטפורמות אשר מציעים מידע לגבי לימודים ופרטים לגבי כל מסלול לימודים קיים.
ההמלצה היא כמובן לקרוא את כל הפרטים על המסלולים אשר מעניינים אתכם – ואפילו לחפש מידע גם על מסלולים שאולי נראים לכם כרגע קצת פחות מתאימים או רלוונטיים (אולי אחרי שתאספו את כל המידע הנדרש, תשנו את דעתכם או תגלו תחומי לימודים מעניינים נוספים שאחד מהם יכול להוות כבחירה נכונה). 

זמן למחשבות על העתיד
בכדי לבחור בתחום לימודים מתאים, חשוב שתנסו להבין מה אתם רוצים לעשות בעתיד הקרוב והרחוק יותר.
האם אתם רואים את עצמכם שכירים או עצמאיים, האם אתם מעוניינים לעבוד ממשרד או בשטח..
נסו לחשוב כמה שעות אתם מעוניינים לעבוד ביום, האם מרגיש לכם נכון לשבת מול מחשב ועוד.. .
ככל שתבינו בצורה מעמיקה יותר מה אתם רוצים לעשות בעתיד, כך יתאפשר לכם לבחור בתחום לימודים אשר יעניק לכם את הכלים והידע אשר בכולם לסייע לכם להתוות את הדרך להשגת אותם היעדים.

קצת שיקולים פרקטיים
אחרי שהבנתם פחות או יותר מה אתם רוצים ללמוד במסגרת תואר ראשון, בשלב הבא, יש להכניס לתמונה שיקולים פרקטיים. ראשית כל, יש לבדוק באלו מוסדות לימוד מציעים את אותו המסלול – והאם יש מוסד לימודים אשר נמצא באזור שלכם או שנראה לכם כמתאים בעבורכם.
מעבר לכך, יש לבדוק את תנאי הקבלה לאותו מסלול לימודים – חשוב שתבדקו שאתם עומדים באותם התנאים. במידה ולא, כדאי שתשקלו את האפשרות לשפר את הציונים – לחזור על הבחינה הפסיכומטרית, להשלים או לשפר בגרויות או אפילו לשקול אופציה להרשמה ללימודי מכינה (במידה ויש לכם אפשרות כזאת).
שיקולים פרקטיים ישפיעו לא פחות על ההחלטה שלכם מאשר הרצונות והציפיות – כאשר המטרה היא להשיג איזון בין שני הדברים. 

לסיכום, בחירת תחום הלימודים היא החלטה אשר תשפיע במידה רבה על העתיד התעסוקתי שלכם. ההחלטה תתווה לכם את הדרך לסוג המשרה, למקום העבודה, לגובה המשכורת, לתנאי העבודה ולמעשה, למה שאתם עתידים לעשות ברוב שעות היום וברוב הימים.
מהסיבה הזאת, ההמלצה היא כן להשקיע את הזמן והמחשבה הנדרשים על מנת לקבל את ההחלטות הטובות והמתאימות ביותר בתחום. 

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים