חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

כיצד שליטה בשפות נוספות  תשפר את סיכויכם במציאת עבודה?

 

כיום (הרבה בזכות רשת האינטרנט) ילדים נחשפים כבר בגילאים צעירים לשפות נוספות. יחד עם זאת, לא כולם מפנימים או לומדים את השפות הללו ובטח שבגילאים צעירים כאלו אין באמת מודעות לערך של היכרות ושליטה בשפות נוספו

 

כיום (הרבה בזכות רשת האינטרנט) ילדים נחשפים כבר בגילאים צעירים לשפות נוספות.
יחד עם זאת, לא כולם מפנימים או לומדים את השפות הללו ובטח שבגילאים צעירים כאלו אין באמת מודעות לערך של היכרות ושליטה בשפות נוספות.
בהמשך הדרך.. אותם הילדים פוגשים את השפות בשיעורים בבית הספר היסודי – בראש ובראשונה אנגלית ובחלק מהמקרים גם ערבית או צרפתית.  לצער כולנו גם במקרה הזה, במקרים רבים הילדים יעשו את מה שמצופה מהם ולא מעבר לכך.
כאשר מתבגרים, מבינים סוף סוף את החשיבות הגבוהה של שליטה בשפות נוספות מלבד שפת האם ובראש ובראשונה בשפה האנגלית.
לדוגמא, בהליך הקבלה ללימודים אקדמיים, רבים נדרשים לעבור מבחן אמיר אשר בודק את השליטה בשפה האנגלית – ואלו שפחות שולטים ברזי השפה וכחלק מכך, גם לא מצליחים במבחן יידרשו בשלבים מאוחרים יותר לקחת כמות גדולה יותר של קורסים באנגלית במסגרת התואר.. מה שיבוא לידי ביטוי בזמן ובכסף.
אומנם כמעט כולם מודעים כיום לחשיבות השליטה בשפות נוספות, אבל, דבר נוסף שחשוב לדעת, זה ששליטה בשפות נוספות, יכולה לשפר את הסיכויים במציאת עבודה, בצורה הבאה:

פעילות גלובאלית
בעולם המקושר של היום, ארגונים ועסקים רבים פועלים במישורים בינלאומיים. שליטה והיכרות עם מספר שפות יכולה להפוך את הנוגעים בדבר לאטרקטיביים יותר עבור מעסיקים המעוניינים להרחיב את טווח ההגעה שלהם לשווקים בינלאומיים וצריכים את האנשים המתאימים אשר יאפשרו להם לעשות זאת.

יתרון תחרותי/ יחסי
אדם שהינו רב לשוני יכול לבדל את עצמו ממועמדים אחרים לעבודה ולהציג יתרונות יחסיים חשובים ומשמעותיים. דבר זה מפגין למעשה מיומנות חשובה שיכולה לשפר את התחרותיות  בשוק העבודה.

מגוון רחב יותר של אפשרויות עבודה
אנשים רב לשוניים יכולים להגיש מועמדות למגוון רחב יותר של משרות הדורשות כישורי שפה, כגון תרגום, פרשנות, מכירות בינלאומיות, שירות לקוחות ועוד..
כך שמי שלא סגור על תחום העיסוק המבוקש על ידו ורוצה לבדוק מספר אפשרויות שונות, יוכל להשיג את מטרתו בצורה טובה יותר, אם הוא יציג שליטה במספר שפות. 

אפשרות ליצירת קשרים עסקיים בינלאומיים
ארגונים וחברות מחפשים לעתים קרובות מועמדים שיכולים לגשר על פערי שפה ותרבות בעת התמודדות עם לקוחות, שותפים או לקוחות בינלאומיים. כישורים ושליטה בשפות נוספות יכולים לעזור לבנות קשרים עסקיים חזקים יותר.

תקשורת משופרת
תקשורת יעילה חיונית ברוב התפקידים המוצעים במקומות העבודה. ידיעת שפות נוספות משפרת במידה רבה את היכולת לתקשר עם עמיתים ולקוחות מרקעים מגוונים – מה שיכול לקדם לצמיחה והתקדמות במקום עבודה ולאפשר ליהנות מתחושת סיפוק גדולה יותר באותו מקום עבודה.

גישה לשווקי נישה
תעשיות מסוימות, כגון תיירות, אירוח וסחר בינלאומי, מעריכים כישורי שפה מכיוון שבאמצעותם ניתן לתת מענה לקהל לקוחות מגוון יותר. במקרים כאלה, להיות רב לשוני יכול לפתוח דלתות להזדמנויות בהשתלבות בעבודה במגזרים אלה.

פוטנציאל השתכרות מוגבר
בתעשיות מסוימות, עובדים דו-לשוניים או רב-לשוניים עשויים לקבל משכורות או בונוסים גבוהים יותר בשל יכולות השפה שלהם. כישורי שפה יכולים להיראות כנכס יקר ערך על ידי מעסיקים  - מה שיגרום להם לנכונות לצ’פר את העובדים. 

לסיכום, אין כל ספק שבעולם הגלובאלי בו אנו חיים שליטה בשפות יכולה להוות יתרון רב ערך בעולם התעסוקה ובחיים עצמם. לכן, אף פעם לא מאוחר מדי להשקיע ולפעול על מנת לשפר את השליטה בשפות שונות ובראש ובראשונה בשפה האנגלית.  כמובן, שיש לא מעט דרכים יעילות להשגת המטרה כמו לדוגמא, הרשמה לקורסים ייעודיים או למידה עצמאית דרך אפליקציות, חוברות ייעודיות או קריאת ספרים או מאמרים באותה השפה בה אתם מבקשים לשפר את ידיעתכם. 

 קרדיט תמונה: PEXELS

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים