יתרונות וחסרונות של שטחי עבודה משותפים
שטחי עבודה משותפים נעשו נפוצים מאוד בשנים האחרונות, כאשר עסקים, חברות ועצמאיים גילו את יתרונותיהם המשמעותיים. יחד עם זאת, כמו לכל דבר גם לחללים משותפים יש את החסרונות שלהם, ובשורות הבאות נסקור כמה מהיתרונות והחסרונות הבולטים
שטחי עבודה משותפים נעשו נפוצים מאוד בשנים האחרונות, כאשר עסקים, חברות ועצמאיים גילו את יתרונותיהם המשמעותיים. יחד עם זאת, כמו לכל דבר גם לחללים משותפים יש את החסרונות שלהם, ובשורות הבאות נסקור כמה מהיתרונות והחסרונות הבולטים.
אז מהם היתרונות של שטחי עבודה משותפים
היתרון הראשון של שטחי עבודה משותפים כפי שמשכירה למשל חברת אורבן פלייס , הוא שהעובדים יכולים לקיים תקשורת יותר טובה, ישירה ומיידית זה עם זה. אכן, במקום שכל אחד יהיה ספון במשרד או בחדר הפרטי שלו, ובמקום שיהיה צריך ללכת ולפתוח דלתות, בחללי עבודה משותפים העובדים יכולים להימצא בקשר ישיר זה עם זה. כעולה איזו בעיה או יוזמה, כשצריך לחשוב על פתרון ולבצע סיעור מוחות, הדבר נעשה בקלות ובאופן טבעי תוך כדי העבודה השוטפת.
יתרון דומה מקבלים עצמאיים המשכירים לעצמם חלל עבודה משותף. במקום לעבוד מהבית, לבד מול המחשב, עצמאיים יכולים לעבוד בחלל משותף עם בעלי מקצוע שיכולים לתרום להם. למשל, מעצב גרפית יכולה לשכור חלל משותף עם אנימטור, מתכנת וכדומה, וכך השלושה משלימים לעיתים זה את זה, ואף מביאים אחד לשני לקוחות.
עוד יתרון של חלל משותף הוא שמקבלים חלל עבודה מוכן ומותאם לעבודה, עם כל הריהוט והתשתיות הנדרשות, וגם אין צורך להעסיק חברת ניקיונות או אחזקה של המשרד. בתוך כך, ניתן לבצע שינויים בחלל כך שיתאים לשינויים בהתנהלות החברה, במקום להשקיע ממון נכבד בשיפוצים לפתיחה וסגירה של קומות משרדים רגילות.
ומהם החסרונות של שטחי עבודה משותפים
כאמור, לשטחי עבודה משותפים גם יש חסרונות. לדוגמא, בעוד שהתקשורת יכולה להיות מצוינת בין העובדים, הדבר בא על חשבון הפרטיות שלהם. לא פעם, דווקא הסביבה הפרטית, היותר שקטה, שאינה חשופה לרחשים, קולות ואירועים אחרים במקום העבודה, הינה חשובה לפריון ולהרגשה הנינוחה. על כן, חללים כאלו פחות מתאימים לאנשים המעדיפים לעבוד בגפם, ולאנשים שעבורם השקט והפרטיות הם אבן יסוד לעבודה יעילה וטובה.
על כן, כאשר באים לבחון האם השכרה של חללי עבודה משותפים אכן מתאימה לעסק או לעצמאי, יש להביא בחשבון מכלול של גורמים. בין היתר, צריך לקחת בחשבון את הצרכים העכשוויים והנוכחיים, את אופי העבודה ומאפייני העובדים, את שיקולי העלות אל מול השכרת או רכישת משרד פרטי, את תדמית העסק כפי שזו תיראה על ידי לקוחות ושותפים המגיעים לבקר במקום, ועוד.