חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

מתי מומלץ לקחת הלוואה ומתי עדיף לנקוט בפעולות חלופיות?

 

יש לא מעט סיטואציות בגינן יכול לעלות הצורך לקחת הלוואה: זה יכול להיות הוצאה כספית גבוהה ולא מתוכננת, זה יכול להיות הרצון או הצורך עבור מימון לרכב, זה יכול להיות לימודים אקדמאיים או קורס אחר, אירוע משפחתי ועוד..

 

יש לא מעט סיטואציות בגינן יכול לעלות הצורך לקחת הלוואה: זה יכול להיות הוצאה כספית גבוהה ולא מתוכננת, זה יכול להיות הרצון או הצורך עבור מימון לרכב, זה יכול להיות לימודים אקדמאיים או קורס אחר, אירוע משפחתי ועוד..
אבל, ללקיחת הלוואה יש משמעות והשפעה – בכל זאת, מדובר בסכום כסף שצריך להחזיר לגוף המלווה ובהחזר יש לקחת בחשבון גם את הריבית – מה שיגרום לסכום אותו תדרשו להחזיר להיות גבוה משמעותית מהסכום שלוויתם.
אז זה אומנם נכון שהלוואה יכולה להוות כ"אוויר לנשימה" ולסייע בתקופה לחוצה, יחד עם זאת, חשוב לא לבקש הלוואה לפני שערכתם בדיקה מעמיקה של הצרכים שלכם, בחנתם את האלטרנטיבות השונות – וכחלק מכך, יש לנקוט גם בפעולות הבאות:

מהי הסיבה בגינה אתם זקוקים להלוואה?
אחד הפרמטרים הראשונים עליהם חשוב לשים דגש בשאלה אם לקחת הלוואה או לא, נוגעת לסיבה בגינה אתם זקוקים להלוואה.
אם אתם שוקלים לקחת הלוואה עבור נוחות או פנאי לדוגמא – בכדי להחליף את הרכב שלכם ברכב חדיש או משוכלל יותר או בכדי לצאת לחופשה משפחתית בחו"ל, כדאי שתשקלו בצורה קפדנית יותר את היתרונות והחסרונות של לקיחת הלוואה. לעומת זאת, אם אתם זקוקים להלוואה עבור פרוצדורה רפואית פרטית, כנראה שההתלבטות תהיה הרבה יותר קטנה.

להבין לעומק מה סכום ההלוואה הנדרש
יש לחשב בצורה מעמיקה מה סכום ההלוואה הנדרש – כך שאם לדוגמא, אתם זקוקים להלוואה של מימון רכב לדוגמא – כדאי שתחשבו גם את ההוצאות הנלוות כמו: עלויות הביטוחים, התחזוקה וכיוצא בזה.. ברגע שתחשבו את מלוא ההוצאות הצפויות, תוכלו להבין בצורה מעמיקה ונכונה יותר את סכום הכסף לו תזדקקו וכמובן, לבקש הלוואה בעבור אותו הסכום.

לבחון בצורה מעמיקה את גובה ההחזר החודשי
עוד לפני שאתם לוקחים את ההלוואה חשוב שתבינו בצורה מעמיקה מה סכום הכסף אותו אתם יכולים להחזיר בכל חודש (כמובן, אחרי שהבנתם מה סכום ההלוואה המבוקש על ידכם).
יש לקחת בחשבון שגובה ההחזר החודשי יהיה מושפע מלא מעט פרמטרים ובין היתר: סכום ההלוואה, תקופת ההלוואה וכמובן, גובה הריבית.
אחרי שיש בידיכם את כל הנתונים תוכלו להבין עם עצמכם אם אתם אכן יכולים לעמוד באותו החזר החודשי. 

לבדוק את האלטרנטיבות
במקרים רבים ברגע שתבחנו את האלטרנטיבות תגלו שיש לכם לא מעט פעולות חלופיות בהן תוכלו לנקוט במקום לקחת הלוואה ובין היתר: להגדיל את מסגרת העו"ש – ניתן לבדוק אם זה מתאפשר מול הבנק. הגדלת מסגרות האשראי – לפעמים גם פעולה זו יכולה לסייע בהתמודדות עם אותו הצורך הכלכלי. מעבר לכך, אם יש לכם תוכניות חסכון גמישות תוכלו לבדוק את האפשרות לפתוח אותן ולהזרים את הכסף לעובר ושב.
בחינת האלטרנטיבות ומודעות לכולן, תאפשר לכם לקבל בסופו של דבר את ההחלטה הנבונה והמושכלת ביותר לגבי האם לקחת הלוואה או שעדיף לוותר עליה.

לסיכום, כיום ניתן לקבל הלוואה בצורה פשוטה וקלה: הטמונה בשיחת טלפון או אפילו בלחיצה על מספר מקשים בטלפון החכם או במחשב.
למרות הקלות שבפעולה ההמלצה היא לא לבקש הלוואה לפני שאתם מודעים בצורה מעמיקה לכל הדרישות והצרכים שלכם מההלוואה, לפני שבחנתם את כל ההשלכות של אותו הצעד ולבני שבדקתם גם את האלטרנטיבות.
ברגע שתנקטו בכל אותן הפעולות, תוכלו לקבל החלטה נבונה הן לגבי: סכום ההלוואה, הן לגבי תקופת ההלוואה והן לגבי הגוף המלווה – מה שיאפשר לכם לקבל הלוואה בתנאים הטובים והנוחים האפשריים. 

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים