חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מה לא סיפרו לנו על השמנת יתר?

 

השמנת יתר היא בעיה מרכזית בארצות הברית והיא מחמירה עם השנים, אבל לא רבים יודעים שבישראל המצב דומה לצערנו. השמנת יתר היא לא פחות מאשר מחלה כרונית הפוגעת בגופנו ובבריאותנו, והנה כל הדגשים שאתם צריכים לקחת בחשבון

 

השמנת יתר היא בעיה מרכזית בארצות הברית והיא מחמירה עם השנים, אבל לא רבים יודעים שבישראל המצב דומה לצערנו. השמנת יתר היא לא פחות מאשר מחלה כרונית הפוגעת בגופנו ובבריאותנו, והנה כל הדגשים שאתם צריכים לקחת בחשבון. 

ההשפעות של השמנת יתר הן מגוונות, אך ניתן לראות אותן על הגוף בדרכים רבות. השמנת יתר עלולה לגרום למחלות רבות, כמו מחלות לב וכלי דם וסוכרת, להיות נפוצות יותר בקרב האוכלוסייה. מצב זה של השמה גם גורם להרבה בעיות אחרות לגוף, כמו דום נשימה בשינה, דלקת מפרקים ניוונית ולחץ דם גבוה. לפרטים נוספים הקליקו כעת דפנה לוינסון מאמנת ופתרונות השמנת יתר במבוגרים וילדים. 

מה לא סיפרו לנו על השמנת יתר בישראל? 

השמנת יתר היא בעיה גדולה שמשפיעה על החברה בכללותה. זו בעיה שמטרידה את העולם כבר עשרות שנים, והיא כנראה לא תיעלם בקרוב. בישראל בלבד, שיעור השמנת היתר באוכלוסייה המבוגרת עומד על 26% מכלל האוכלוסייה. ומה לגבי ארה"ב, שנחשבת אחת מהמדינות עם שיעורי השמנת היתר הגבוהים בעולם? האמת היא שארה"ב לא מאוד רחוקה מישראל, ומחזיקה בשיא "מכובד" של כ-32% אנשים באוכלוסייה הסובלים מהשמנת יתר. 

השמנת יתר הפכה למגיפה עולמית. זה נושא שמשפיע על בריאותם של אנשים ואפילו על כלכלת מדינות. ישנן מספר דרכים למנוע השמנת יתר, כולל דיאטה, פעילות גופנית והפחתת זמן ישיבה מול המחשב או הטלוויזיה במשך כמה שעות. עם זאת, ישנן גם כמה התערבויות כירורגיות שיכולות לקצר את דרככם לגוף חטוב יותר ובריא יותר.

כיצד משפיעה השמנת יתר על הגוף שלנו?

חשוב מאוד להבין שההשפעות של השמנת יתר משתנות מאדם לאדם על סמך הגנטיקה וסגנון החיים שלו. בתוך כך, השמנת יתר עלולה להוביל למחלות רבות ולהשפיע על איכות החיים בצורה משמעותית. 

מצב של השמנת יתר גם מגביר את הסיכון לפתח סוגים מסוימים של סרטן, סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב, שבץ מוחי, הפרעות זקפה ועוד.עוד חשוב לזכור כי להשמנה יכולה להיות השפעה הרסנית על הבריאות הפיזית שלנו, אבל יש לה גם השפעה שלילית על הבריאות הנפשית, היחסים החברתיים והרווחה הכלכלית שלנו. 

אפשרויות טיפול כירורגיות מומלצות בהשמנת יתר

אפשרויות טיפול כירורגיות מומלצות בהשמנת יתר מכיוון שהן עוזרות להקטין את גודל הקיבה, מה שמוביל לירידה במשקל. אבל הליכים אלה לא תמיד מצליחים ועשויים לדרוש מספר ניתוחים, שעלולים להיות יקרים. כמו כן, חלק מהאנשים לא מצליחים לסגל לעצמם אורח חיים אשר מותאם מספיק, מה שמוביל אותם להשמין שוב תוך זמן יחסית קצר. 

ישנם מספר טיפולים כירורגיים להשמנת יתר, לרבות רצועת קיבה, מעקף קיבה, ניתוח שרוול ועוד. כדי להתאים את ההליך הכירורגי הנכון לכם ביותר, יהיה חשוב לקבוע פגישת ייעוץ עם הרופא המנתח ולקבל את חוות דעתו. 

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים