חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות תל אביב והסביבה >>

”האור הוא אותו ניצוץ של שמחה, אושר ואהבה”

 

בתערוכה החדשה של המעצבת הרב-תחומית עליזה שינזון, שנחנכת היום, 27.5, בגלריה ”פריסקופ” בתל אביב, מוצגות קולקציות ”ריקוד האור” התלת ממד ו”טבע חי”

 

המעצבת הרב-תחומית עליזה שינזון מציגה החל מהיום בערב, 27.5, תערוכת יחיד שלה בשם "זמן אור" בגלריה "פריסקופ" ברחוב בן יהודה 176 בתל אביב. אוצרת התערוכה היא אילנה כרמלי לנר.  

עליזה שינזון, תושבת תל אביב, החלה את דרכה האמנותית בבצלאל ועיצבה פרויקטים רבגוניים בארץ ובחו"ל. את אהבתה לאור ככלי תלת ממדי היא מממשת בכל פרויקט בעיצוב פנים ועיצוב חזותי.

הפנייה לתכנון גופי אור יוצאי הדופן החלה אצלה בשנת 2014, בעקבות תשוקתה ואהבתה לאור. גוף התאורה הראשון שעיצבה היה כשעברה לסטודיו החדש שלה ויוצר מתוך צורך להאיר שולחן שהיווה כפסל במרכז הסטודיו, ומאז הכל היסטוריה. בנוסף לאהבה לחומר הגשמי בא החיבור הפילוסופי לאיכותו הרוחנית של האור אצל עליזה. עבורה האור נושא את דו-המשמעות המיוחסת לו גם ברמה התוכנית: הוא מתפקד ביצירה כחומר ארצי ממשי הנתפס באופן חושי וגם כמהות נעלמת, נשגבת המגלה את הדברים ונותנת להם משמעות.

בתערוכתה הנוכחית מציגה עליזה שתי קולקציות: "ריקוד האור" ו"טבע חי". בקולקציית "ריקוד האור" התלת-ממד שעוצבה במיוחד לתערוכה זו מוצגים גופי תאורה הנראים כמו כלי קיבול אמורפיים המפיצים תאורה אומנותית, אור נעים שנע בין גלוי למעורפל, בין מט למבריק, בין אטום לשקוף ובין סטטי למלא תנועה. "בעבודתי הקפאתי בד בתנועה כאשר בקפלי הבד רציתי להביא  זוהר ויופי שאינו ברור מאליו", היא אומרת. גופי התאורה עשויים מבד, פולימרים ומסגרות מתכת עדינות.

עליזה: "האור הוא אותו ניצוץ של שמחה, אושר, אהבה והמצב הבלתי משתנה של שלום פנימי שמעורר ומאתגר בתוכי עולם ומלואו. בעבודתי אני מנסה להוציא מהאור צבעים וצל תוך שימוש בעומקיו וקיפוליו של הצל לתוך פרספקטיבה בלתי נראית או מובנה וללכוד את האור בזמן".

האמנית עליזה שינזון, צילום יחצ

היא מבקשת ליצור דרך עיצוביה פריזמה להתבוננות בתופעת האור והבנה באופן, בו מתפקד האור כחומר וכדימוי הנושא משמעות משתנה בראיית הסובב אותנו. מופעי האור שיוצרות עבודותיה מייצגים את האור הסימלי והאור הפיזי הנתפס בקליטה חושית ואף מהווה מתווך למהות של המעבר ביניהם ולסיפור שהצופה מספר לעצמו דרך ההסתכלות בעבודתה. ההתבוננות בעבודות מעצימה את חווית האל-זמניות והאל-חומריות של האור המעניק לעבודותיה נופך קסום ומיסטי.

קולקציית "טבע חי" היא תוצר אהבתה של עליזה למרחבי הטבע והים. פסלי האור עשויים מיציקות פולימרים, פרספקס ומצמחיה יבשה ואבנים שנאספו על ידה, לשם שליפתם מאנונימיות מוחלטת והאדרתם באמצעות אור המוקרן דרכם.

התערוכה "זמן אור" תוצג החל מיום חמישי 27.5 ועד ל-19.6
בגלריה "פריסקופ",
רחוב בן יהודה 176, תל אביב,
אוצרת: אילנה כרמלי לנר.

לאתר של האמנית עליזה שינזון:
www.alisa-sheinson.art.com

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים