מה הקשר בין הפרעות קשב לבעיית התארגנות
תושבת העיר שואלת את המומחית להפרעות קשב ולקויי למידה תגל זילברמן: ”הבת שלי בכתה ב כבר איבדה פעמיים את התיק , כל יומיים בערך אני מחדשת את הציוד בקלמר . איבדה חצי מהספרים והמחברות... אני מיואשת והיא לא מבינה על מה אני מתרגשת כל כך איך אפשר...” לקריאת המשך השאלה ותשובת המומחית- כנסו
שאלתה של תושבת העיר
הבת שלי בכתה ב כבר איבדה פעמיים את התיק , כל יומיים בערך אני מחדשת את הציוד בקלמר . איבדה חצי מהספרים והמחברות... אני מיואשת והיא לא מבינה על מה אני מתרגשת כל כך איך אפשר אחת ולתמיד לדאוג שיהיה לה את כל הציוד בלי שאצטרך לפקח כל יום ???
תושבת המומחית- תגל זילברמן
אמא יקרה!
אחת מתופעות הפרעת הקשב-בעיות בארגון
הילדים הסובלים מהפרעות הקשב נוטים לאבד \לשכוח ציוד
אין הם עושים זאת מתוך כוונה רעה יחד עם זאת זה מכביד על ההתנהלות האישית והסביבתית.
מה ניתן לעשות?
להתאים את הסביבה ולספק תמיכה מתאימה כדי ליצור דפוסי התנהגות שאט אט יטמעו בילדה.
1.סידור נוח ויעיל של הספרים המחברות והמערכת(כל מקצוע ממורקר ומפרט מה כולל)
2. כל ערב עוזרים לארגן את המערכת ,מתמללים את ההוראות הסידור בקול רם ומתפחיתים את התמיכה בהדרגה.
3. ציוד כפול- אם יש ציוד שיכול להישאר בכתה (בארון המורה) עדיף
4. בסוף כל יום לבקש עזרה מהמורה לתמוך באיסוף הציוד והחזרתו לתיק
(הצילצול הרבה יותר מתגמל מלהתחיל לאסוף ולבדוק שכל הדברים נמצאים)
5.עקביות שם המשחק - לחזור על אותם הפעולות באותה נקודת זמן כל יום יוצרת תבנית חדש.
לשאלות והבהרות ,
תגל זילברמן
0523-892281
יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.
יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן - הפרעות קשב ולקויות למידה? כנסו!