חיפוש
 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

גיוס עובדים במציאות של ימינו

 

אנו נמצאים בתקופה של מיתון כלכלי ועדים לעליות מחירים בכל ענפי השירותים והמסחר ולשיעור האינפלציה הגבוה ביותר מזה זמן רב. המגמות הכלכליות לא פסחו על שוק העבודה, שחווה גלי פיטורים חסרי תקדים בחברות הגדולות והמובילות בעולם, ובייחוד חברות ההייטק

 

אנו נמצאים בתקופה של מיתון כלכלי ועדים לעליות מחירים בכל ענפי השירותים והמסחר ולשיעור האינפלציה הגבוה ביותר מזה זמן רב. המגמות הכלכליות לא פסחו על שוק העבודה, שחווה גלי פיטורים חסרי תקדים בחברות הגדולות והמובילות בעולם, ובייחוד חברות ההייטק. אם בעשורים האחרונים אנו עדים להתרופפות הולכת וגוברת במחויבות של ארגונים כלפי עובדיהם, במציאות של ימינו אנו אין כל ספק שהמשרות שלנו אינן מובטחות לנו לצמיתות. גם בקרב העובדים ישנה הכרה גוברת בכך שתפקידם בארגון הוא זמני בלבד ובהתאם לכך, הם לומדים לשנות את ציפיותיהם ואת אורחות חייהם. נאמנותם למקום העבודה אינה מובטחת והם בוחרים שלא להקנות למשרה חשיבות רבה מידי בהגדרת הזהות שלהם. מגיפת הקורונה ותקופות הבידוד שבאו עמה חיזקו את המגמה ואת החשיבות של איזון בין עבודה לחיי המשפחה, כך שעובדים כיום אינם מוכנים להשקיע מעבר לנדרש בתפקידיהם הארגוניים. בעקבות זאת, עולות השאלות כיצד מגמות אלו באות לידי ביטוי בשוק העבודה וכיצד בכל זאת ניתן לגייס ולשמר עובדים איכותיים.

תופעת "ההתפטרות השקטה"

אחת התופעות הניכרות בשוק התעסוקה של היום היא מגמה המכונה "התפטרות שקטה". בשנים האחרונות, השתנה הלך הרוח של רבים מעובדי ההייטק. בעבר הייתה הלויאליות למעסיק ולמקום העבודה ערך עליון. העובדים נאלצו להתעסק בענייני עבודה, לענות לטלפונים ולהודעות גם בשעות הפנאי ולעבוד שעות נוספות. בשנת 2023, תמונת המצב שונה לחלוטין: עובדים אינם מקבלים עוד כמובן מאליו את הרעיון לפיו "העבודה היא חיינו". הם מכבים את הטלפונים שלהם מחוץ לשעות העבודה, מסרבים לעבוד שעות נוספות ואינם מוכנים לקחת על עצמם משימות שאינן בתחומי אחריותם. כאמור, הסיבה המרכזית לתופעה זו היא התפרצות מגפת הקורונה, שהגיעה לחיינו ב-2020 ו"טרפה את כול הקלפים". הסגרים החוזרים והנשנים שינוי לחלוטין את אופי העבודה: אנשים החלו לעבוד מרחוק וכמעט שלא פקדו את המשרדים. בנוסף, נאלצו העובדים לעבוד מהבית בשעות הפנאי ובלילות, מצב שטשטש את הגבולות בין חיים אישיים לחיים מקצועיים. העובדים, שהתרגלו לחיי הנוחות שהציעה העבודה מהבית, החלו להציב תנאים מקדימים למעסיקים, כמו שעות עבודה גמישות ועבודה היברידית. התופעה של עובדים שאינם מוכנים להשקיע "מעל ומעבר" לדרישות התפקיד מדאיגה מעסיקים רבים. ארגונים שדרשו מעובדיהם לחזור לעבודה רגילה לחלוטין והפעילו עליהם לחצים כבדים נתקלו בהתנגדות נחרצת, והבינו כי הפתרון אינו טמון בהקשחת העמדות. 

כיצד, אם כן, ניתן לאזן בין צרכי העובדים לצרכי המעסיקים?

מדידת העובד על פי תפוקה ולא על פי זמן

מקובל לחשוב כי עובד שמשקיע בעבודה בשעות הפנאי הוא עובד יעיל, איכותי וחרוץ, אך לא תמיד כך הדבר. עובדים רבים מסרבים לתת למעסיקים לשלוט בשעות הפנאי שלהם ומעדיפים לנצל אותן לזמן איכות עם משפחה וחברים. בשנת 2023, מדידת העובד לפי כמות הזמן שהוא משקיע במקום העבודה הופכת לפחות ופחות רלוונטית. לאחרונה החלו ארגונים למדוד עובדיהם על פי פרודוקטיביות העבודה. מעסיקים שמשלמים לעובדיהם לפי תפוקת עבודה, תורמים לצמצום תופעת "ההתפטרות השקטה" ומצליחים לשמר עובדים קיימים לאורך זמן.

אימוץ מודל עבודה היברידי

רבים מהעובדים, כאמור, מחפשים מקום עבודה שמאפשר לעבוד מרחוק יום או יומיים בשבוע. פלטפורמות של עבודה מרחוק מאפשרות כיום את העסקתם של אנשי מקצוע איכותיים מכול העולם, ובה בעת מאפשרות לעובדים לשבור את השגרה השוחקת של הגעה למשרד מידי יום.

גיוס עובדים באמצעות חברת השמה

בימים שבהם מחלקות משאבי האנוש הן הראשונות ללכת הביתה בגל הפיטורים, ימצאו בעלי העסקים כי חברת השמה היא פתרון חלופי חסכוני ויעיל לגיוס עובדים. לשירותים שמעניקה חברת השמה יתרונות רבים עבור ארגונים שאינם מעוניינים לתחזק מערך משאבי אנוש גדול:

גיוס ומיון מועמדים

חברת ההשמה מסייעת למעסיקים להתמודד עם "מבול" הפניות של מועמדים פוטנציאליים. החברה תמצא את המועמדים המתאימים והמוכשרים ביותר לאפיון המשרה המוצעת ולארגון המעסיק.

חסכון בזמן ובכסף

בתקופה זו, כאשר ארגונים רבים מבקשים לחסוך במשאבים כלכליים ובזמן יקר, כדאי ואף רצוי להיעזר בחברת משאבי אנוש . החברה חוסכת מכם דאגות מיותרות: היא מפרסמת מודעות דרושים בשם הארגון, מאתרת מועמדים פוטנציאליים ברשתות החברתיות, ושולחת אותם לריאיון עבודה או למרכז הערכה. המעסיק ישלם את עמלת ההשמה, ואת יתר המשאבים יוכל להשקיע באפיקים אחרים.

יצירת מרכז הערכה

חברת השמה יכולה ליצור עבור המעסיק מרכז הערכה ו/או מבדקים שיותאמו במיוחד למשרה המוצעת, ויסייעו לבחון לעומק את טיב המועמדים, רצינותם ויכולתם לעבוד בצוות.

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים