חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

תסמינים העשויים להעיד על חוסר איזון הורמונלי

 

ההורמונים המופרשים בגופנו אחראיים על תפקוד תקין של האברים והתאים המרכיבים אותו. רמות ההורמונים הללו משתנות במהלך היום באופן טבעי, כמו גם במהלך החודש כולו. אורח החיים שלנו והגיל, גם הם יכולים להשפיע מאוד על רמות ההורמונים המופרשים בגוף

 

ההורמונים המופרשים בגופנו אחראיים על תפקוד תקין של האברים והתאים המרכיבים אותו. רמות ההורמונים הללו משתנות במהלך היום באופן טבעי, כמו גם במהלך החודש כולו. אורח החיים שלנו והגיל, גם הם יכולים להשפיע מאוד על רמות ההורמונים המופרשים בגוף. כאשר ישנו חוסר איזון בהורמונים המופרשים, עשויים להופיע סימנים המזהירים על כך. הנה כל התסמינים שכדאי להכיר אשר עשויים להעיד על חוסר איזון הורמונלי. 

אקנה

נשים רבות חוות לפני המחזור הופעה של פצעוני אקנה הנגרמת בשל עליית הורמון הטסטוסטרון בדם. כאשר רמת ההורמונים בגוף תקינה, יהיה מדובר בהופעה של פצעונים בודדים בלבד, אך כאשר ישנו חוסר איזון הורמונלי עשוי להופיע אקנה הורמונלי המתבטא בפצעונים רבים. אקנה מסוג זה יופיע בפנים, לרוב בחלק התחתון שלהן, כמו גם על הגב והכתפיים. מדובר כמובן בתופעה לא נעימה העשויה לגרום גם לתחושת חוסר ביטחון. ניתן לטפל באקנה ההורמונלי בצורה נקודתית כמובן באמצעות תכשירים קוסמטיים, אך חשוב גם לטפל בחוסר האיזון ההורמונלי הגורם להופעתו. ישנם מקרים בהם תינתן המלצה לנטילת גלולות למניעת היריון המסייעות באיזון רמות ההורמונים בדם, כך שנמנעת הופעת האקנה ההורמונלי. 

מחזור לא סדיר

המחזור החודשי על שלביו מושפע מאוד מהשינויים ההורמונליים בגוף. לדוגמה, בשלב בו מתפתחים זקיקים בשחלה, שלב הנקרא גם השלב הפוליקולרי, מתרחשת הפרשה של הורמון האסטרוגן אשר מעודד ייצור של הורמון הצהבה המביא לקיומו של שלב הביוץ. כאשר האיזון ההורמונלי בגוף מופר, שלבי המחזור החודשי עשויים להימשך זמן ארוך או קצר יותר וכך גם הווסת החודשית תגיע במועדים בלתי סדירים. 

כאשר מתלווים לאי הסדירות של המחזור תסמינים נוספים כמו כאבים עזים, דימום כבד או נפיחות בטנית, מומלץ לגשת לרופא כדי לבדוק האם הגורם לבעיה נובע מתסמונת או מחלה כמו שחלות פוליציסטיות או אנדומטריוזיס. 

שינוי בהפרשות מהנרתיק

באופן תקין ישנן הפרשות היוצאות מהנרתיק שתפקידן לסייע בסיכוך ולהבטיח את הניקיון של האזור. הפרשות תקינות יהיו שקופות או לבנות, ללא ריח חריג. בזמן הביוץ עשוי להיות שינוי במרקם ההפרשות, בשל השינוי ההורמונלי בגוף, אך מדובר גם כאן בתופעה תקינה לגמרי. 

ישנם סוגי הפרשות מהנרתיק שאינן תקינות. במקרים בהם ההפרשות הופכות לבנות ומרקמן מזכיר מרקם של קוטג’, לצד הופעה של ריח חריף, גרד ותחושת צריבה, אלו הם סימנים העשויים להעיד על זיהום פטרייתי בנרתיק. זיהום זה נובע מהתרבות חריגה של פטריית הקנדידה, אורגניזם הנמצא בגופנו באופן טבעי בכל עת. כאשר ישנו חוסר איזון הורמונלי, בפרט כאשר ישנה עלייה משמעותית בהורמון האסטרוגן, נוכחות הקנדידה בנרתיק עולה וכך נוצר זיהום. 

בפטרייה בנרתיק ניתן לטפל באמצעות טיפול תרופתי אשר יסייע לגוף להילחם בזיהום, לצד טיפול אשר יסייע בהתמודדות עם התסמינים הלא נעימים אשר מופיעים. מומלץ גם להקפיד על תזונה נכונה ונטילת פרוביוטיקה כדי למנוע את הישנות התופעה. 

כיצד ניתן לשמור על איזון הורמונלי בגוף?

אם חוסר האיזון ההורמונלי אינו נובע ממחלה או מתפקוד לקוי של בלוטת התריס, ישנן דרכים שאינן תרופתיות באמצעותן ניתן לשמור על איזון הורמונלי בגוף. ראשית, מומלץ לשמור על תזונה נכונה, דלה בפחמימות ריקות וסוכרים. שנית, מומלץ לבצע פעילות גופנית באופן תדיר וקבוע, אשר תסייע בסילוק רעלים מהגוף העשויים לגרום לחוסר איזון הורמונלי. כמו כן, חשוב ככל הניתן להימנע מלחצים ולהקפיד על שינה איכותית. כאשר הגוף נכנס ללחץ האיזון ההורמונלי עשוי להיות מופר כחלק ממנגנון ההגנה של הגוף. איכות חיים טובה ויציבה תסייע לכן לשמור על מאזן הורמונלי תקין בגוף. 

קרדיט תמונה: Pexels

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים