חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

כיצד להערך בצורה מיטבית לדוח השנתי

 

מי חייב בדוח שנתי למס הכנסה וכיצד ניתן להערך להכנתו? על כך ועוד בכתבה הבאה...

 

על כל עסק/עוסק להציג לרשויות המס את כלל הכנסותיו, אחת לשנה. דיווח זה מתבצע על ידי דוח שנתי למס הכנסה, בטופס 1301, פיזית ו/או באינטרנט. דוח זה קובע את סכום המס השנתי שעליו לשלם למס הכנסה. אל תתבלבלו - [זה בנפרד/נוסף לדיווח שנתי למע"מ של עוסק פטור שחייב להתבצע עד 31.3.22.]

קצת מידע כללי:

  • הדוח השנתי מתייחס לשנה קלנדרית (1 בינואר עד 31 בדצמבר) - כרגע אנחנו מתייחסים לדוח 2021.
  • הדוח מתייחס לתא משפחתי - שני בני הזוג וילדים עד גיל 18 (אם רלוונטי); בני זוג רשאים לבחור להגיש דוח משותף או דוחות נפרדים, אך אם אחד מבני הזוג חייב בדיווח, שני בני הזוג מחויבים בהגשת דו"ח שנתי.

עפ"ר משתלם להגיש יחד, הפרדה מתבצעת בגלל שיקולים מקצועיים, במצבים מיוחדים.

  • הדוח השנתי מדווח ע"י מס הכנסה ישירות לביטוח הלאומי. לכן, הדוח משליך על קצבאות אבטלה, מילואים ולידה (לעתים כדאי לבצע תכנון מס מראש). הדוח משליך גם על הנחות בארנונה וגני ילדים, ועוד.
  • "שומה כחולה" היא הטופס (הכחול) שמסכם את נתוני הדוח, ומתקבל ממס הכנסה בדואר. זהו האישור שהבנק והעיריה ירצו לראות במקור, לנושא הלוואה, משכנתא, הנחה בגני הילדים וארנונה ועוד. שמור אותה.

מי חייב בדוח שנתי?

בהגדרת החוק: כל תושב ישראל בעל הכנסה, חייב בדוח שנתי, אלא אם הוא פטור עפ"י סעיפי החוק.

שכיר "רגיל" עם הכנסות ממשכורת יחידה (או מתואמת) מתחת ל665,000 ש"ח לשנה, אינו חייב בדיווח.

דוגמאות למצבים המחייבים דו"ח שנתי למס הכנסה:

בעל פעילות עסקית (יחיד, חברה, עמותה..) שכיר בעל הכנסה מעל 665,000 ₪
שכיר עם מעסיקים רבים ללא תיאום מס תושב מתחת לגיל 18 בעל הכנסה מעל 82,290 ₪
בעל הכנסות מחו"ל כולל מנדל"ן מעל 345,000 בעל הכנסה משכ"ד בישראל (לפי תנאים)
בעל מחזור מכירות בניירות ערך מעל 2,583,000₪ תושב שהוציא מישראל סכום מעל 500,000 ₪ בשנה
מי שביצע פריסת מס במס הכנסה (כגון פיצויי פרישה) מי שביצע פריסת מס שבח (בעקבות מכירת נדל"ן)

ובנוסף, לפקיד השומה (מס הכנסה) מותר לדרוש מכל תושב ישראל הגשת דו"ח שנתי.

[אין מטרתנו בכתבה זו לפרט את כל המצבים האפשריים, אלא לתת תמונה]

מה צריך להיכלל בדו"ח השנתי

כל דוח אישי יכלול את הכנסות שני בני הזוג, מעסק ו/או משכורת (טפסי 106) בישראל או בחו"ל. הדוח יכלול את ההוצאות המוכרות של העסק (נושא נפרד..), מסמכים המפרטים כל הכנסה  נוספת רלוונטית למיסוי (ני"ע, שכ"ד...) וגם את הטבות והקלות במס הכנסה. יצורפו מסמכים רלוונטיים עבור הפקדות בקרן השתלמות, קצבה/פנסיה, אובדן כושר עבודה, תשלום לביטוח לאומי, הכנסות מחליפות שכר מהביטוח הלאומי (אבטלה, אימהות, מילואים וחלילה פגיעה), נכויות (כולל ליקויי לימדה וחינוך מיוחד), משיכות כספים, מכירת נדל"ן, אישורי סיום לימודים או שרות צבאי וכל דבר המהווה אירוע מס או נותן הטבת מס;

חשוב להכיר את הזכויות הללו, על מנת לנצל אותן - על הדו"ח  לכלול את המידע בצורה מיטבית ונכונה, שהרי, מטרת כל אחד לשלם מינימום מס על פי המותר בחוק.

  1. בעל עסק עצמאי יכלול בדוח את הכנסות שני בני הזוג: הכנסות והוצאות העסק המבוססים על הנהלת החשבונות של העסק (דוח רווח והפסד), ואת כל הנ"ל.
  2. חברה בע"מ חייבת בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה שיכלול בין היתר את הדוחות הכספיים של החברה (מאזן ורווח והפסד) ליום 31.12 של כל שנה, הערוכים לפי כללי חשבונאות מקובלים, מבוקרים וחתומים ע"י רואה חשבון.
  3. בעל חברה יגיש דוח שנתי אישי, לפי הסטטוס שלו כשכיר או עצמאי. זאת בנוסף לדוח החברה.

המועד להגשת הדו"ח השנתי

את הדו"ח השנתי לשנת 2021 חובה על יחיד (שלא דרך מייצג) להגיש למס הכנסה עד ל- 30.04.2022

דוח שנתי לאדם/עסק שמנהל הנה"ח כפולה (שלא דרך מייצג) חייב בהגשה עד ה-31.05.2022

איחור בשידור או הגשת הדוח בהחלט יביא לקנסות.

לקוחות המיוצגים על ידי מייצג נהנים מאורכה לפחות עד 30.09.2022  ועבור הנה"ח כפולה עד סוף 2022 ויותר  (אבל עדיף לסיים עם זה קודם)

האם אני יכול לבד? (או באמצעות מייצג - יועץ מס, רואה חשבון)

בעל/ת עסק קטן, שאינו מורכב, יכול  בהחלט למלא לשדר ולהגיש טופס 1301 בעצמו. אבל,

האם ידע למצות את ההוצאות המוכרות לעסק? האם הוא בקיא בזכויותיו (ילדים, בריאות, ביטוחים, פנסיה, תרומות)? האם ידע לחשב ולתכנן את ההשלכות לביטוח הלאומי, לשלב ולנצל את רווחי/הפסדי ההון, ובכלל - מיטוב הנתונים.

יש יתרונות בהגשה מקצועית, על ידי גורם מקצועי שמכיר את דרישות החוק, יודע מה וכיצד להציג את המידע (כן, עליו לקבל ממך את המידע האישי). מקצוענות היא חיונית על מנת להגיע לתוצאה מיטבית (מינימלית) של תשלום מס.  

איש מקצוע יטפל בתהליך הדיווח מתחילתו ועד סופו, יכין וישדר את הדוח המקוון ויגיש אותו פיזית למס הכנסה, וגם יסייע במצב של ערעור או תיקון (מה שלאדם פרטי לא ממש אפשרי) וימנע מכם ביורוקרטיה מייגעת מול רשויות המס.

בברכת הצלחה,

שולמית וחן נוי,

משרד רו"ח חן נוי

ניל"י      08-9150505    www.noycpa.co.il

יש לכם עוד שאלות לשולמית נוי החזרי מס הכנסה? כנסו!

 f    הפייסבוק שלי -    05226505456

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים