חיפוש
 
פורום המומחים mcity

 

נושא ההודעה
שואל
רישום הכנסות והוצאות
חיים עדן

רישום הכנסות והוצאות

היי שולמית. אני בעל עסק פטור. משתכר בכ8000 שח בחודש. התיק שלי מנוהל על ידי יועץ מס. אני נותן ללקוחותיי קבלות ידניות. האם מעבר לקבלות כדאי לי לנהל רישום של כל ההכנסות?
בנוסף, האם עלי לרשום כל הוצאה של ההעסק או רק לשמור את הקבלות ?
רישום הכנסות והוצאות
הרחב

שלום חיים עדן,

על פי הוראות רשות המיסים, עוסק פטור חייב רק בשני דברים ל"ניהול תקין":

(1)  קבלה = יכול להיות ידני (בפנקס) או ממוחשב. מקור ללקוח, העתק שמור אצל העוסק.

(2)  תיק תיעוד חוץ = תיק בו יישמרו  מסמכי הוצאות (ורצוי בנק) של העסק לפי שיטה המאפשרת את איתור התיעוד. ה"תיק" יכול להיות פיזי או ממוחשב.

ועם זאת...

חשוב שתהיה לך שליטה על ההכנסות שלך, ועל תשלומי לקוחות (=מי שחייב לך כסף).

אינך חייב במעקב של רישום נוסף, אבל לצורך ניהול עסק אתה צריך לדעת מה קורה. זה כולל הכנסות וגם הוצאות. אתה יכול לנהל רישום באקסל, או פנקס, או על דף תקופתי. זה לא נחשב מעקב רשמי של "ספר תקבולים ותשלומים" אבל כאמור, אתה לא חייב. 

במשרדנו, מעודדים גם עוסקים פטורים לניהול חשבונות שוטף ממוחשב וזמין של העסק, בפיקוח מקצועי שלנו. 

מה שחשוב, זה שליטה בעסק שלך, ורצוי לאמץ נהלי עבודה מהקבלה הראשונה!

כך תמנע משלב של אבדן שליטה, שידרוש תיקון, שיכול להיות תהליך מעיק.

בהצלחה!

שולמית, משרד רו"ח חן נוי 

 

05226505456
  whatsapp

הוסף תגובה

x
שם: *
כתובת: *
טלפון: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

 

ברקי יש לי שאלה