חיפוש
 
לדף הבית >>     עליזה שני, יעוץ אישי וזוגי, ירושלים >>

יעוץ אישי וזוגי: מה עושים כאשר הכסף מתחיל לשחק תפקיד בזוגיות

 

יעוץ אישי וזוגי: כותבת המאמר הינה עליזה שני ממבשרת ציון, יועצת נישואין, מטפלת זוגית, גם לזוגות בפרק ב` במעגל החיים. מאמנת אישית ומרצה לזוגיות ומשפחה. איך אפשר שלא להגיע למצב של משבר וחלילה פרידה? להמשך קריאה - כנסו...

 

כאשר הכסף משחק תפקיד בזוגיות, ובפרט בהקשר של רכישת דירה, זה יכול להוביל לאתגרים משמעותיים. להלן מספר טיפים שעשויים לעזור:

תקשורת פתוחה וכנה: הדבר החשוב ביותר הוא לנהל שיחה פתוחה וכנה עם בן/בת הזוג לגבי כספים, ציפיות וחששות. שתפו זה את זה בהכנסות, חובות, מטרות פיננסיות וחלומות בנוגע לדירה. חשוב להקשיב אחד לשני בכבוד ולנסות להבין את נקודת המבט של האחר.

הגדרת מטרות משותפות: עבדו יחד על הגדרת מטרות משותפות בנוגע לרכישת דירה. ודאו ששניכם מבינים כמה אתם מוכנים להשקיע, באיזה אזור תרצו לגור ואיזה סוג דירה אתם מחפשים. ייתכן שתצטרכו להתפשר על חלק מהרצונות שלכם, אך חשוב לעשות זאת בצורה שתהיה הוגנת ותביא בחשבון את צרכי שני הצדדים.

יצירת תוכנית פיננסית: צרו תוכנית פיננסית מפורטת שתכלול את ההכנסות, ההוצאות, החסכונות וההלוואות שלכם. התוכנית צריכה לקחת בחשבון את ההון העצמי שיש לכם, את התשלומים החודשיים שתוכלו לעמוד בהם ואת עלות המשכנתא. ייתכן שתצטרכו להתייעץ עם יועץ פיננסי מוסמך שיעזור לכם ליצור תוכנית מותאמת אישית.

שקיפות לגבי ההוצאות: חשוב לשמור על שקיפות לגבי ההוצאות שלכם. שתפו זה את זה בכל רכישה משמעותית, ודאו ששניכם מודעים למצב החשבון המשותף. ייתכן שתצטרכו לקבוע תקציב משותף או להסכים על כללים לגבי אופן ניהול הכסף.

גמישות ופתיחות להתאמות: הליך רכישת דירה יכול להיות ארוך ומורכב. ייתכן שתצטרכו להתמודד עם אתגרים לא צפויים, ויהיו רגעים בהם תצטרכו להתגמש ולוותר על חלק מהתכניות שלכם. חשוב לשמור על פתיחות לתקשורת ולשתף פעולה כדי להתגבר על קשיים.

התייחסות להיבטים רגשיים: רכישת דירה היא החלטה משמעותית שמשפיעה על כל תחומי החיים. ייתכן שתצטרכו להתמודד עם רגשות כמו חרדה, לחץ וחשש מהעתיד. חשוב לתמוך זה בזה ולעודד זה את זה לאורך כל התהליך.

חשוב לזכור: רכישת דירה ביחד היא צעד משמעותי בזוגיות. על ידי תקשורת פתוחה, שיתוף פעולה וגישה חיובית, תוכלו להתגבר על האתגרים ולהגשים את החלום שלכם.

טיפים נוספים:

  • ייתכן שתצטרכו לשקול אפשרויות מימון שונות, כמו משכנתא משותפת, הלוואה מההורים או תמיכה ממשלתית.
  • חשוב לבדוק את זכויותיכם כזוג ולקבל ייעוץ משפטי מתאים.
  • מומלץ לערוך הסכם ממון שיגדיר את זכויותיכם וחובותיכם בנוגע לדירה.
  • אל תשכחו לחגוג את ההצלחות שלכם לאורך הדרך!

רכישת דירה ביחד יכולה להיות חוויה מאתגרת אך מתגמלת. על ידי עבודה משותפת וגישה חיובית, תוכלו לבנות בית משותף ולהגשים את חלומותיכם.

באהבה

עליזה שני 

יועצת ומאמנת לזוגיות 

 

יש לכם עוד שאלות ליעוץ אישי וזוגי - עליזה שני? כנסו!

054-6680800  המיניסייט שלי

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים