חיפוש
 
לדף הבית >>     טל מנצל, יעוץ השקעות בחו”ל, מודיעין >>

מהם יתרונות של השקעה במתחמי מולטי-פאמילי בארה”ב

 

השקעה בנדל”ן ידועה זה מכבר כהשקעה יציבה ורווחית, עם אפשרויות רבות ושונות להשקעה. אחת האפשרויות להשקעה בנדל״ן שצברה פופולריות משמעותית בשנים האחרונות, היא השקעה במתחמי מולטי-פאמילי בארצות הברית.  להמשך קריאה - כנסו...

 

מתחמי מולטי-פאמילי (רב-משפחתיים), הכוללים בנייני דירות, בתים עירוניים ובתים משותפים, המציעים מגוון יתרונות ההופכים אותם לאפשרות השקעה אטרקטיבית. במאמר זה נסקור את יתרונות ההשקעה במתחמים מולטי-פאמילי ומדוע הם הפכו לבחירה משתלמת עבור משקיעים בארה"ב.

מה זה מתחם מולטי-פאמילי?

בהגדרתו הפשוטה ביותר מתחם מולטי פאמילי הוא מתחם מגורים רב־משפחתי, והוא צורת מגורים נפוצה בארצות הברית. המתחם הרב־משפחתי יכול להיות בניין רב־קומות, והוא יכול גם להיות מתחם של בתים צמודי קרקע ובהם יחידות דיור דו־משפחתיות, תלת־משפחתיות ויותר. בחלק גדול מהמתחמים ישנם שירותים נוספים לדיירים כגון מחסנים, שירותי כביסה, בריכה, חדר כושר ועוד.

ישנם מתחמי מולטי פאמילי פשוטים המיועדים לאנשים שמתפרנסים בדוחק ומחפשים פתרונות דיור זולים לטווח ארוך וישנם מתחמי מולטי פמילי יוקרתיים גם לשכבות אוכלוסייה מבוססות עם שירותים ציבוריים רבים ומגוונים. הייחודיות של מתחם מולטי פאמילי הוא שיש לו בעלים אחד ואי אפשר לקנות בעלות על יחידה אחת בתוך המתחם (כל המתחם מיועד להשכרה).

תזרים מזומנים קבוע

אחד היתרונות העיקריים של השקעה במתחמי מולטי-פאמילי הוא הפוטנציאל לתזרים מזומנים קבוע. בניגוד לנכסים חד-משפחתיים (סינגל פאמילי), מתחמים רב-משפחתיים (מולטי פאמילי) מייצרים מספר אפיקים של הכנסות משכירות ממספר יחידות בתוך אותו נכס. גיוון זה ממזער את הסיכון הכרוך במקומות פנויים או אי תשלום על ידי דיירים. גם אם יחידה אחת פנויה או ששוכר אינו עומד בשכר דירה, ההכנסה משאר היחידות יכולה לסייע בכיסוי העלויות ולשמור על תזרים מזומנים חיובי. יציבות זו מספקת למשקיעים מקור הכנסה אמין ומפחיתה את ההשפעה של אי קבלת שכירות מיחידות בודדות.

כלכלה של קנה מידה גדול

השקעה במתחמי מולטי-פאמילי מאפשרת יתרונות גודל משמעותיים. בהשוואה לבתים חד-משפחתיים, מתחמים רב-משפחתיים נהנים מעלויות תחזוקה משותפות, הוצאות ניהול מופחתות וכוח קנייה בתפזורת. על ידי איחוד הוצאות, כגון גינון, תיקונים ותחזוקה, משקיעים יכולים להשיג חיסכון בעלויות שאינו אפשרי עם נכסים בודדים. יתר על כן, היכולת לרכוש אספקה ושירותים בכמויות גדולות יכולה להוביל להפחתת עלויות, ולמקסם את הרווחיות בטווח הארוך.

עלייה בשווי הנכס

למתחמי מולטי-פאמילי יש פוטנציאל לעליית ערך משמעותית לאורך זמן. שווי הנכס נקבע על ידי גורמים שונים, לרבות מיקום, ביקוש והכנסה שנוצרת. מתחמי מולטי-פאמילי נהנים מהיכולת לייצר הכנסה גבוהה יותר עקב ריבוי יחידות. פוטנציאל הכנסה מוגבר זה משפיע לטובה על ערך הנכס, מה שמוביל לעליית ערך רבה יותר בטווח הארוך. בנוסף, משקיעים יכולים לשפר את ערך הנכס באמצעות שיפוצים אסטרטגיים, שיפורים בניהול נכסים והגדלת תעריפי השכירות. ככל שהנכס מכניס יותר וערכו עולה, כך עולה גם ההחזר על ההשקעה, ומציע הזדמנויות לבניית עושר לטווח ארוך.

סיכון נמוך יותר וגיוון

השקעה במתחמי מולטי-פאמילי מאפשרת פרופיל סיכון נמוך יותר בהשוואה להשקעות נדל"ן אחרות. הנוכחות של מספר יחידות מפזרת את הסיכון על פני מאגר גדול יותר של דיירים, ומפחיתה את ההשפעה של יחידות דיור פנויות בודדות. גם אם חלק מהיחידות אינן מאוכלסות, ההכנסה מהיחידות הנותרות יכולה לסייע בהפחתת ההשפעה הכספית. בנוסף, הגיוון שמספקים מתחמי מולטי-פאמילי ממזער את הסיכון הכרוך בהסתמכות על שוכר או נכס בודד. מתחמ מולטי-פאמילי מנוהל היטב, עם דיירים מגוונים, מספק סביבת השקעה יציבה יותר.

ניהול נכסים מקצועי

ניהול מתחם מולטי-פאמילי יכול להיות משימה לא פשוטה עבור משקיעים בודדים. עם זאת, השקעה במתחמי מולטי-פאמילי מאפשרת הזדמנות לשכור חברות ניהול נכסים מקצועיות. חברות אלו מתמחות בניהול נכסים בקנה מידה גדול, טיפול במיון דיירים, גביית שכר דירה, אחזקת נכסים ועוד. על ידי הפקדת הניהול בידי אנשי מקצוע, משקיעים יכולים ליהנות מהשקעה פאסיבית שעובדת עבורם תוך הפקת תועלת מרבית מהמומחיות והיעילות של מנהלי נכסים מנוסים.

מגמות דמוגרפיות וביקוש גבוה

מגמות דמוגרפיות בארצות הברית תורמות לביקוש הרב למתחמי מולטי-פאמילי. גורמים שונים, כמו שינוי אורחות חיים, עלייה בעיור והרצון לגמישות, הניעו את הביקוש לדיור להשכרה. אנשי מקצוע צעירים, משפחות וגמלאים בוחרים יותר ויותר בנוחות ובשירותים שמספקים מתחמי מולטי-פאמילי. הביקוש הרב לנכסים להשכרה מבטיח מאגר עקבי של שוכרים פוטנציאליים, מה שהופך את מתחמי המולטי-פאמילי לאפשרות השקעה אמינה, יציבה ורווחית.

לסיכום...

השקעה במתחמי מולטי-פאמילי בארה"ב מציעה יתרונות רבים למשקיעים נבונים. הפוטנציאל לתזרים מזומנים יציב, יתרונות לגודל, הגדלת ערך הנכס ופיזור מפחיתים את הסיכון וממקסמים את התשואה. יתרה מזאת, זמינותם של שירותי ניהול נכסים מקצועיים והביקוש הרב לנכסים להשכרה תורמים למשיכה של מתחמי המולטי-פאמילי כאפשרות השקעה מועדפת. ככל ששוק הנדל"ן ממשיך להתפתח, מתחמי מולטי-פאמילי מהווים הזדמנות משתלמת למשקיעים המעוניינים לייצר רווחי הון לטווח ארוך ויציבות פיננסית שוטפת.

בהצלחה!

יש לכם עוד שאלות לטל מנצ`ל, יעוץ השקעות בחו”ל? כנסו!

הפייסבוק שלי

טלפון: 052-9454184

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים