חיפוש
 
לדף הבית >>     יהורם גלילי >>

להפוך את העולם למקום הרמוני ומתוקן

 

הרב מאניס פרידמן וד”ר אלעד בן אלול, אנתרופולוג הוציאו לאור את ספריהם המשותפים ”לנצח מלחמה בדרך היהודית” ו”בחזרה לתמימות”

 

 

הרב מאניס פרידמן, מרצה וסופר בעל שם בינלאומי, יועץ מבוקש בנושאי נישואין, פילוסוף והוגה דעות, וד"ר אלעד בן אלול, אנתרופולוג, מרצה באוניברסיטת תל אביב, מורה לחסידות ותלמידו המסור של הרב פרידמן, הוציאו לאור בימים אלו את הספר "לנצח מלחמה בדרך היהודית", שאותו כתב עם ספרם הקודם, "לא ביקשתי לבוא לעולם", הפך לרב-מכר מיד עם צאתו לאור ועורר עניין רב.

"לנצח מלחמה בדרך היהודית" הוא ספר קצר ופורץ דרך שנכתב במהלך השבועות הראשונים של מלחמת חרבות ברזל במטרה לחזק ולתמוך ביהודים מכל העולם בזמנים מאתגרים כל כך. הרב מאניס פרידמן וד"ר אלעד בן אלול, מחברי רב המכר "לא ביקשתי לבוא לעולם", מסבירים בספר מונחי יסוד כמו: מלחמת קוד, מוסריות ושלום על פי תורת הקבלה והחסידות, ואף מעניקים תובנות פוליטיות אסטרטגיות ורוחניות הכרחיות ביותר, שמטרתן להפוך את העולם למקום הרמוני ומתוקן.

כך למשל הם מסבירים בין היתר בספרם המשותף "לנצח מלחמה בדרך היהודית" מה המשמעות האמיתית של הסכסוך בין יהודים לערבים? כיצד עלינו להתמודד עם דילמות אתיות בזמן מלחמה? מהו היחס הנכון לאזרחים חפים מפשע באזור המלחמה? מאיפה נובעת אנטישמיות וכיצד מנצחים אותה? האם פשרה מדינית היא פיתרון טוב? האם אי פעם יכבד האו"ם את מדינת ישראל ומה עומד לקרות ליהודים וללא-יהודים ברחבי העולם?

לדבריהם, למרות שהעם היהודי היה כנראה עד ליותר מלחמות מכל אומה אחרת, תמיד הוא שמר על תשוקה גדולה לרעיון של שלום עולמי וכבוד בין כל העמים. כתבי הקודם היהודיים מלאים בידע תאורטי ומעשי בנושא מלחמה שיכול להנחות אותנו גם היום. "על פי היהדות, מלחמות מסוימות אינן רק קונפליקט בין אנשים אלא נושאות מטרה שמיימית נשגבת – לנצח את החושך ולהגדיל את האור בעולם. ’לנצח מלחמה בדרך יהודית’ נותן מענה תמציתי ונהיר למגוון שאלות חשובות בנוגע לאתיקה במלחמה, מעמדה של ארץ ישראל ועתידו של העם היהודי", אומרים שניהם.

הרב מאניס פרידמן: "ייתכן שחלק מכם ירצו לקרוא את הספר במטרה להשחיז את הטיעונים לטובת ישראל, לנצח בקרבות ראש בראש מול גולשים אנטי־ישראליים או לשכנע חברים בלגיטימיות של המלחמה. אנחנו ממליצים שלא להתמקד בכך. למה? כי זה לא צריך להיות מוקד האנרגיה והמאמצים שלכם. כל מי שטוען שישראל היא ’כובשת’ בארצה שלה, או שתושביה המקוריים של ארץ ישראל הם אינם יהודים, נמצא במקום אחר לגמרי מבחינה תודעתית. במילים אחרות, הספר הזה אינו כלי ניגוח. מטרתנו איננה לבקר או לתקוף את דעותיהם של אחרים על ישראל או על היהודים, אלא להציג גישה יציבה ועקבית לריבונות ישראל – ולצערנו, גם למלחמה – בהתבסס על התורה".

אלעד בן אלול: ״מאז שפרצה מלחמת חרבות ברזל התחלנו הרב מאניס פרידמן ואנוכי להעביר שיעורי זום פתוחים לקהל הישראלי בנושאים הדחופים ביותר של זמננו. מדי שבוע צופים בשיעור שלנו מאות ישראלים מכל הרקעים הממתינים לשמוע דברי עידוד וחכמה. הרב מאניס פרידמן ידע לנחם ולהשקיט את הנפש בימים אפלים ומבולבלים אלו, ומשתתפים רבים סיפרו לי ששיעורים אלו פשוט שמרו אותם רגועים, אופטימיים, ובעיקר – שפויים. לכן החלטנו להוציא לאור בדחיפות את הספר הזה, שנכתב תוך קיום ראיונות וידאו ארוכים במשך שבועות, גם בשעות הקטנות של הלילה. כוונתנו הייתה לקבץ בו את המידע הרלוונטי וההכרחי ביותר שכל יהודי יכול לצרוך בזמנים אלו. ספר זה רלוונטי לתקופות רבות כל כך בישראל, אבל הוא לא יכול היה להתפרסם לפני השבעה באוקטובר מפני שהעולם פשוט לא היה מבין אותו (ואני גם לא הייתי מעז לכתוב אותו)".

ביקורות קוראים באמזון על הספר "לנצח מלחמה בדרך היהודית":
https://www.amazon.com/Win-War-Jewish-Way-post-war/dp/B0CVTKW9R2

בימים אלו הוציאו לאור הרב מאניס פרידמן, המשלב בשיחותיו בין חוכמה יהודית עתיקה לשנינות והומור מודרניים ונודע כבעל חשיבה לא שגרתית, פרובוקטיבית ומעוררת השראה, וד"ר אלעד בן אלול ספר נוסף בשם "בחזרה לתמימות – להבין מחדש זוגיות, מגדר ואינטימיות".

"בחזרה לתמימות" הוא ספר עמוק, אמיץ ומרתק, שלוקח את הקורא למסע רוחני מנטלי בתחום הזוגיות והמגדר. בהתבסס על תורת הקבלה והחסידות, הרב מאניס פרידמן וד״ר אלעד בן אלול נותנים באמצעות הספר תשובות ברורות בנושאים רגישים ומאתגרים כמו מהו גבר ומהי אישה, כיצד פועל כוח המשיכה, למה בכלל להתחתן בימינו, כיצד למצוא את הנשמה התאומה שלנו, מהי אומנות האינטימיות היהודית, ואיך כל זה קשור לתכלית הבריאה כולה. כמו כן מעניק הספר תשובות ברורות לשאלות האם יש כזה דבר נישואים טובים? איך אמצא את הנשמה התאומה שלי? האם יש משמעות למגדר שלי בהגשמת מטרת חיי? איך איבדנו את התמימות, ומה ישיב אותה לחיינו?

לדברי מחברי הספר, על רקע ההתפתחויות האחרונות במחשבה על מיניות ומגדר ומתוך התייחסות לבלבול שהן לעיתים מייצרות, בחזרה לתמימות מתווה דרך רוחנית מעוררת השראה לזוגות מכל הרקעים. הספר משלב תיאוריות מעמיקות עם עצות פרקטיות וכולל מדריך דייטים, מדריך נישואין ומדריך לאינטימיות.

הרב מאניס: ״הספר בחזרה לתמימות הוא ספר לחיים. תקראו אותו, תמליצו עליו, אבל מעל הכל – תחיו אותו. תהפכו להיות הספר. תהיו כל מה שבריא, קדוש ונחוץ בחיים, והיו ספר חי כדי שבכל מקום שתלכו אליו תהיה לכם השפעה חיובית על האנשים שסביבכם, בין אם הם מתחתנים, מתגרשים או מתחתנים מחדש. כולם ירוויחו מזה. כולם. השורה התחתונה של הספר היא שהגענו לפה עבור מטרה חשובה ואנחנו לא יכולים להגשים אותה לבד אז עלינו להתחתן, להפוך לאחד ולבנות בית. בית, אגב, זאת המילה הכי עוצמתית שיש, בכל השפות בעולם. אפילו יותר מאהבה.

אלעד בן אלול: ״זו זכות אדירה עבורי לאגד ולהנגיש עשרות שנים של הגות והוראה של הרב מאניס בנושא זוגיות ואינטימיות. כשנחשפתי לשיעורים שלו החיים שלי השתנו מן הקצה אל הקצה וידעתי שהם ראויים להתפרסם בספר עברי, שיהיה מדריך לחיים לכל אדם במסע שלו למציאת החצי השני של נשמתו ובבניית החיים המשותפים איתה״.

ביקורות קוראים על הספר "בחזרה לתמימות – להבין מחדש זוגיות, מגדר ואינטימיות": https://docs.google.com/document/d/1HnPO5o2HlUbk2WZeSzmNyNK9vaTqB6Olty-af1qWo3E/edit?usp=sharing


הספר "לנצח מלחמה בדרך היהודית" מאת הרב מאניס פרידמן ואלעד בן אלול אינו זמין בחנויות,
אלא בהזמנה ישירה ובאיסוף עצמי בתיאום מראש בתל אביב, רמת גן, בני ברק, ראשון לציון,
בית שמש, ירושלים וצפת, או במשלוח בקישור הבא:
https://meshulam.co.il/purchase?b=b1cff6c59aa74775f34754a7602edb55

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים