חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

”מערכת הבריאות מאוד סקפטית לגבי התוצאות שמטופליי מקבלים”

 

גדעון רז מגלה כיצד הטיפולים הייחודיים בקליניקת ”רזי הבריאות” בירושלים מסייעים לילדים אוטיסטים, לאנשים הסובלים מסרטן, מחלות כרוניות, אלרגיות ומחלות העת המודרנית (ובהן מחלת הליים)

 

זיכרונות ילדותו הקשה של גדעון רז בניו-יורק, ארצות הברית, צצו לפני כתשע שנים. במהלך סדנה להעצמה עצמית, לאחר טיפולים פסיכולוגיים רבים שעבר, הוא נזכר בטלטולים הקשים שעבר כתינוק על ידי אימו. בימים אלו הוא סוגר מעגל מרגש עבורו כשהוא מנהיג באמצעות הזום קבוצת תמיכה ייחודית, שהמרכז שלה בארצות הברית ומיועדת למבוגרים שעברו כמוהו התעללות נפשית, פיזית ומינית.

המפגשים בקבוצת התמיכה נערכים בהנחייתו של גדעון רז, ללא עלות כספית, בשפה האנגלית בימי ראשון בין השעות 22:30-21:00. כמו כן, הוא מפעיל שתי קבוצות תמיכה נוספות בעברית: קבוצה אחת נפגשת אחת לחודש ביום שני בין השעות 21:00-19:30, וקבוצה שנייה נפגשת ביום שלישי מדי שבועיים בין השעות 21:00-19:30. בנוסף, התחיל רז להעביר ייעוץ פרטני בעברית ובאנגלית תמורת תשלום בנושא חשוב זה, גם באמצעות הזום.

רז מספר כי לאחר שנפסקו הטלטולים של אימו, הוא החל לסבול מהתעללות רגשית ומאלימות קשה כלפיו. כך למשל, אם הוא לא רצה לאכול את האוכל שהכינה לו אימו, בתור עונש הוא לא קיבל אוכל ואותה ארוחה הוגשה לו מספר פעמים – אפילו במשך שלושה ימים ברציפות. הוא גם קיבל עונשים פיזיים מאימו ומאביו. "מדי יום ראשון קיבלתי מכות עם מקל, וזה לגמרי לא משנה מה עשיתי או לא עשיתי. גם שתי אחיותיי חטפו מכות. על בן הזקונים הם כבר ריחמו. אם אמא הייתה עסוקה, היא הייתה שולחת את אבא שירביץ לי – עם מקל, עם היד או עם צביטות. המכות היו מלוות ב’הצדקה’ היהודית: ’חושך שבטו שונא בנו’. זה נפסק בגיל 16, כאשר התחלתי לעבוד מחוץ לבית והייתי חוזר הביתה בשעות לילה מאוחרות".

לאחר שהזיכרונות הנוראים מילדותו עלו במוחו, רז סיפר על כך לכירופרקט ולאחר בדיקות התברר שהגב העליון שלו הוא כמו של אדם שעבר טלטולים בצעירותו, שבעקבותיהם נגרם לו נזק ניורולוגי. רז: "רוב האנשים שעוברים כאלה טלטולים לא שורדים אותם או שסובלים מנזק מוחי חמור. הנזק המוחי שלי הוא שאיני מסוגל לתרגם משפה אחת לשפה שנייה – למרות שאין לי בעיה לקרוא ולדבר באנגלית וגם בעברית".

בשנת 1993 למד רז, תושב ירושלים, נשוי לנעמי, אב לילדים וסב לנכדים, לטפל בשיטת הביו-תהודה בעזרת מכשיר מיוחד בשם: ’ביקום’. שיטת טיפול זו מסייעת להשיג תוצאות מצוינות במקרים בהם הרפואה הקונבנציונאלית אינה מצליחה לסייע כמו: אלרגיות, הפרעות הורמונליות (תסמונת קדם ווסתית, גיל המעבר –מנופואזה), חולשה, כאבים, סטרס ועוד. בשנת 2005 החליט אחד ממטופליו לממן עבורו את רכישת הציוד היקר שנמצא בקליניקה של רז בעלות של יותר מ-6,000 דולר, סאונת אוזון – כולל מקלחת וסאונה – היא טיפול ייחודי המשלב בין אדים ואוזון, שרז הוא אחד המטפלים הבודדים בישראל שמתמחה בטיפול זה.

רז מספר כי מאז 2005 מגיעים אליו לקליניקה יותר מטופלים הסובלים ממחלות העת המודרנית ובהן מחלת הליים – מחלה זיהומית, רב-מערכתית הנגרמת על ידי לקט חיידקים ומועברת בנשיכת קרציית ’אקסודוס’, באמצעות עקיצה של חרקים וגם בקיום יחסי מין והיא פוגעת במערכות רבות, לעתים קרובות במערכת עצבים ויכולה להיות מלווה בלמעלה מ-600 מחלות.

הוא אף המציא שם עברי למחלה: דרמ"ה – דלקת רב מערכתית המשכית. אבחון המחלה נעשה באמצעות מכשיר הביקום עם תוכנה ייחודית למערכת. בשנת 2007 טס רז לארצות הברית על מנת ללמוד את רזי הטיפול במחלת הליים אצל ד"ר דיטריך קלינגהרדט, רופא עם דוקטורט בפסיכולוגיה ומומחה בעל שם עולמי בטיפול במחלת הליים. בתום ההשתלמות חזר לישראל והמשיך לערוך מחקרים קליניים בנוגע למחלת הליים.

הוא גם פיתח יחד עם קולגה אמצעי אבחון וטיפול להגברת הדיוק והיעילות הטיפולית. הניסיון הרב שרכש עם השנים בטיפולים של מחלות העידן המודרני (כמו עייפות כרונית, פיברומיאלגיה, אוטיזם וסרטן), והשימוש בטכניקות מתקדמות (כמו EFT, ביו-רזוננס, ביקום, רפואת תדרים) והטיפול האישי והמדויק, הפכו את רזי הבריאות לקליניקה הוליסטית חשובה עבור אנשים רבים ש’נפלו’ בין הכיסאות, לאחר שלא מצאו מענה טיפולי ברפואה הקונבנציונאלית.

רז: "תמיד הגיעו אליי לקליניקה מקרים קשים של פציינטים שעברו מרופא לרופא וממטפל למטפל עד שהגיעו אליי. לא תמיד הייתי ממהר לפתור את הבעיה אבל התעקשתי לפתור אותה. בשנת 2003 הגיעו אליי שלוש נשים עם עייפות כרונית, והן נראו כאילו שלושתן חלו בשפעת. בבדיקה הן נראו בריאות לחלוטין, אבל נאלצתי לעשות עבודת ’בלשות’ ולאחר שהתחלתי לבדוק אותן גיליתי לראשונה את מחלת הליים".

במשך 17 שנה התגוררו גדעון ואשתו נעמי וילדיהם לוטן ותמנע בקיבוץ שמרת, אך בעקבות מקרה האונס שזעזע את המדינה לפני כ-30 שנה, שבמהלכו חבורת נערים אנסו במשך כמה ימים נערה בת 14 וחצי, החליט רז שאינו מסוגל להמשיך להתגורר במקום. "הכרתי שלושה מהנערים ומאוד זעזע אותי כיצד בזמנו הקיבוץ בא להגן קודם כל על הבנים ולא על הנאנסת שהייתה ילדת חוץ".

רז עבר בוורמונט השתלמות מקצועית בבייטס – שיטה מיוחדת לשיפור הראייה, ובמהלך הלימודים שם נחשף לקניזיולוגיה (אבחון לפי שינוי טונס שריר). ב-1990, לפני פרוץ מלחמת המפרץ, עבר השתלמות מקצועית על קניזיולוגיה אצל איון רכניצר ז"ל, שהביא לארץ את מכשיר הביקום הראשון. בשנת 1993 החל רז לטפל לראשונה באמצעות מכשיר הביקום במטופלים רבים שסבלו ממחלות סרטן למיניהן וממחלות אוטואימוניות.

בקליניקה שלו הוא מטפל באמצעות המכשור הרפואי המיוחד במגוון רחב של תסמונות ובעיות – בגוף ובנפש, האופייניות למחלות העת החדשה: תינוקות – אלרגיות, בעיות עיכול והתקפות ויראליות, תינוקות בגיל יומיים עד בני נוער בני 15: אלרגיות, בעיות עיכול, אסטמה, תמיכה לבעיות קשב והתפתחות (PDD, ADD/ADHD), אוטיזם ומחלות ויראליות שונות והרטבה לילית, ומבוגרים: השמנה, דלקות שונות (כולל בדרכי השתן, בעיכול ובגרון), אלרגיות, מגרנות, חולשה ועייפות, תמיכה במחלות אוטו-אימוניות, מחלות ויראליות, הפרעות הורמונליות, בעיות פריון, התמכרויות, בעיות ריכוז וזיכרון, בעיות תקשורת ומיקוד, חרדות ומתחים, ותמיכה בחולי סרטן על כל סוגיו.

בשנים האחרונות מגיעים לקליניקה של רז יותר ויותר ילדים הסובלים מאוטיזם. לדבריו, אם בשנת 2007 היה ילד אחד מתוך 250 לידות מאובחן על הספקטרום האוטיסטי, כיום כבר מדובר בילד מכל 50 לידות. רז: "נתון זה מעלה הרבה תהיות האם זאת אותה מחלה. האוטיזם כיום מאופיין בבעיות קשות במערכת העיכול וברמות גבוהות של פרזיטים, עובש (קנדידה) ומתכות. בינתיים מערכות הבריאות מתקשות להתמודד עם מה שקורה אצל הרבה משפחות וילדים ולא מבינות שייתכן שמדובר במגיפה. אוטיזם זה רק חלק ממגיפה בעידן המגיפות, הכוללת עלייה בשיעור גבוה במחלות סרטן וסרטן ילדים, בבעיות למידה ובמחלות כרוניות".

לרז יש טיפים מקצועיים לטיפול בילדים אוטיסטים ולמנוע סבל מיותר מהם ומבני משפחותיהם. כך למשל, הוא ממליץ לאכול אוכל אורגני, להשתמש במים ללא פלואוריד ובמים נקיים ממתכות כבדות, להתחסן בכל פעם בחיסון בודד שאינו מכיל מתכות כבדות, ועוד. רז: "כתוצאה מכל הגורמים אלו ואחרים הופכים הילדים לדלקתיים, וכתוצאה מכך הם נעשים אלרגיים להרבה מאכלים. לכן בבדיקות שאני מבצע אני בודק אלרגיות למזונות ברמה של המעי וברמה של המוח, כשהימנעות מאלרגנים חשובה מאוד לילדים. לנשים בהריון מומלץ מאוד לשמור על רמה גבוהה של ויטמין D גבוה, ולהוציא מהשיניים סתימות שחורות שהן עשויות כ-50% כספית) לפחות חצי שנה לפני כניסה להריון, ולאחר מכן לעבור טיפול מיוחד לניקוי מתכות כבדות מגופן".

בין המקרים בהם רז מטפל בקליניקה: אנשים החולים במחלת הליים, ילד שסבל מאפילפסיה שגרמה לו לעשרה התקפים ביום – ובזכות הטיפול הרפואי בביקום סבל מהתקף אחד בלבד במשך שלושה שבועות, וגם נשים חולות סרטן הסובלות מסוגי סרטן שונים ובעיקר סרטן השד.

רז מסביר כי "מערכת הבריאות מאוד סקפטית לגבי התוצאות שהמטופלים שלי מקבלים הודות לטיפולים  אצלי בקליניקה. נשים הרבה יותר פתוחות לטיפול אצלי ויש גם רופאים בכירים שהגיעו ומגיעים אליי לטיפולים. רוב הרופאים יודעים שאינם מבינים הכל, ולכן רופא שאכפת לו צריך להגיע לבדוק פרספקטיבות נוספות על התחלואה העשויות להיות יעילות במקרים רבים".

במקרה אחר נער בן 14 סבל ממחלת הליים, שכתוצאה ממנה התנפחו רגליו והוא לא היה יכול ללכת. לאחר מספר טיפולים הוא כבר חזר לספסל הלימודים, וכיום לאחר שהוא כבר בוגר הוא מתלמד ואסיסטנט  בקליניקה ומסייע לטפל במטופלים אחרים. במקרה אחר הגיעה אליו אישה בת 40 מאשדוד, שהופנתה על ידי אחות מבית החולים הדסה עין כרם – לאחר שסבלה מגידול סרטני שכבר התפשט במוחה וכתוצאה ממנו לא ראתה כלום. רז: "היא הגיעה עם אמה, ולאחר טיפול של חצי שעה היא החלה לצעוק: ’אני רואה’. למרבה הצער, היא נפטרה כי הרופאים התעקשו לתת לה טיפול כימותרפי והבעיה היא שגידולים במוח לא מגיבים לטיפול טבעי אחרי טיפול כימותרפי".

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים