חיזוק הביטחון העצמי // גרפולוגיה
האתגר הגדול היה לקבל, משוב מאחרים, ולא להיכנס למגננה ולקבל זאת כבקורת בונה. היא לא תמיד הצליחה אך התגברה והמשיכה לפעול ובכך התחזק בטחונה.
תחושת הביטחון והערך העצמי מתעצבת שש שנים ראשונות אצל האדם.הילד צריך לגדול בידיעה שהוא טוב,אהוב וראוי להערכה. ילדים שלא קיבלו חיזוקים והערכה מהבית גדלים למבוגרים חסרי בטחון המתקשים להתגבר עם קשיים וכישלונות ,לעמוד על זכויותיהם ,שופטים את עצמם בחומרה ולא מאמינים שמגיע להם להיות מאושרים.
אורית רווקה בתחילת שנות השלושים לחייה הגיעה לאימון אישי כשהיא נחושה בדעתה לעשות שינוי בחייה. אורית הייתה הבת השלישית מתוך ארבע בנות ,שקטה ומופנמת שכמעט לא הבחינו בה או שמעו את קולה .
היא סבלה מחוסר בטחון ורגשי נחיתות שהקשו עליה ליצור קשרים חברתיים. בעבודה בקשה לא לעבוד עם לקוחות ,ועשתה עבודות "מאחורי הקלעים", היא נמנעה לדבר עם חברותיה לעבודה ,כי התביישה ופחדה שלא יגלו שאין לה חיי חברה וכך גם לא תוכל לתרום לשיחה. בגלל הערכה העצמית הנמוכה, דברי ביקורת פגעו בה מאוד.
במהלך האימונים אורית הבינה שקבלה עצמית הוא תנאי בסיסי והכרחי לשיפור הביטחון העצמי. ורק עם אופטימיות ורצון לעבוד קשה תוכל לבצע שינוי ,ולקבל את עצמה עם החולשות והמגרעות.
היא הפסיקה להשוות את עצמה לאנשים אחרים ,התמקדנו ברצונות והצרכים המיוחדים לה היעד הראשון שהציבה לעצמה היה להגשים חלום וללמוד ציור. היא החלה לצייר ודרך המחמאות שקיבלה היא למדה להעריך את יכולותיה .
יעד נוסף שהשיגה לשנות את תחום העיסוק ולעבוד עם לקוחות כך גם הצליחה להתגבר על הפחד ובזכות השרות הטוב שגילתה, הלקוחות חזרו אליה ועודדו את רוחה ועל כך גם תוגמלה.
האתגר הגדול היה לקבל, משוב מאחרים, ולא להיכנס למגננה ולקבל זאת כבקורת בונה. היא לא תמיד הצליחה אך התגברה והמשיכה לפעול ובכך התחזק בטחונה.
אבחון גרפולוגי:
מה מלמד הקו בכתב,הקו שייך לקבוצת הסימנים מהחלק הלא מודע באישיות שאין לאדם שליטה כעליהם וקשור למצב הנפשי. הגרפולוגים בוחנים את הקו בזכוכית מגדלת . דוגמא: דופן הקו מעיד על היחס של הכותב לסביבה.דופן אחידה מלמדת על חוסן ועמידות ,דופן לא אחידה מעיד על רגישות ומושפעות.דוגמא נוספת היא: עובי הקו ,קו עבה מעיד על חושניות חמימות,קו דק מעיד על קרירות ונוקשות כדי לבסס את האבחנה צריך סימנים נוספים בכתב..