כמה נקודות חשובות על תגובות בפוסטים בפייסבוק ובלינקדאין, בטור הבא...
תגובות בפייסבוק ולינקדאין הן כלי שיווקי מ-ע-ו-ל-ה-! וזה כלי אורגני. כלומר – זה לא פרסום שמקודם על-ידי תקציב מדיה, אלא מדובר בפעולות שמקדמות את העסק שלנו מבלי להוציא שקל. יחד עם זאת יש כאן השקעה של זמן והרבה אנרגיה טובה.
כמה נקודות חשובות:
1. מי שמפרסם את הפוסט יסתכל על כל תגובה ותגובה וזה יעורר תגובה רגשית אצלו. כן, כן, גם המבוגרים לא שונים מבני נוער, שרואים בתגובות לפרסומים שלהם, הבעת הערכה, הבעת שעשוע והבעת אהבה כמובן. להגיב לפוסט זו תקשורת בינינו לבין הכותב. אתם, המגיבים, תקבעו איזו תקשורת זו תהיה, וזה מביא אותי לנקודה הבאה.
2. מה לכתוב בתגובה?
אם החלטתם לצאת ידי חובה (כי ריקי אמרה בפוסטים שלה שתגובות הן כלי קידום נהדר) ותכתבו תגובות בנות מילה אחת / מטבע לשון אחד כדוגמת "תותחית", "מהממת", "פיפי", "מזל טוב", "בהצלחה", "יא אלוף" וכדומה – פספסתם. במקרים האלה עדיף לא להגיב.
3. תחפרו טיפה בראשכם, ודמיינו שבעל העסק עומד מולכם ואמר את הדברים האלה שפירסם. מה תגידו לו בתגובה לדבריו? פרונטלית אנחנו נגיד יותר ממילה שחוקה. זה יעשה אימפקט אדיר, תאמינו לי.
ולמי שקשה לו לחפור, הנה כמה דוגמאות שיכולות לעזור:
"אני נהנית לקרוא מה שכתבת כאן."
"תודה על הידע / המידע שנתת בפוסט שלך."
"הדברים האלה מרתיחים / מעצבנים / מקוממים / ממש לא לעניין (ואז תנו מילה או שתיים למה. זה בדרך כלל תגובה הולמת למי ששיתף עוול שחווה)."
"נראה שהיה לך יום מעולה עם כל מה ש... (ואז לכתוב מילה או שתיים על העניין שהסב גאווה לבעל העסק)."
"אני מלאת התפעלות שבנית / הקמת / תכננת / ביצעת את הדברים האלה."
בגדול – תכתבו מהלב. אפשר 5-10 מילים וזו תגובה נהדרת, שחשובה מאוד לבעל העסק.
זה המינימום.
יש פוסטים שמעוררים אצלכם תגובה רגשית עזה – אז תשקיעו את ה-2 דקות לנסח תגובה מנומקת.
יש פוסטים ששם תוכלו להבליט את יתרונות הכישורים שלכם בעסק – שם חשוב להשקיע בתגובות.
לקוחות רבים שלי הגיעו ללידים מתגובות שהעלו באופן קבוע לפרסומים שונים. תגובות שהראו חשיבה, רצינות, השקעה, הזדהות וידע מקצועי. כי לא רק כותב הפוסט קורא את התגובות שלכם, אלא גם קוראים אחרים.
מבטיחה לכןם.
מקווה שעזרתי,
ריקי א.
(התמונה הראשית באדיבות האתר Pixabay)
יש לכם עוד שאלות לריקי אחדות? כנסו!
0506202585 הפייסבוק שלי