חיפוש
 
לדף הבית >>     יעל רן, הוראה מותאמת, מודיעין >>

כיצד ניתן לתמוך בילד עם לקות למידה

 

הכותבת הינה יעל רן ממודיעין,בוגרת תואר שני בהצטיינות מטעם אוניברסיטת בר אילן באבחון וטיפול בליקויי למידה. מקנה טיפולים פרטניים תוך הקניית אסטרטגיות למידה בתחום השפה. אילו אתגרים עתידים לעמוד בפני הורים לילד עם לקויות למידה וכיצד ניתן להתמודד איתם? על כך ועוד בכתבה הבאה...

 

תמיכה בילד עם לקות למידה דורשת הבנה, סבלנות וגישה מותאמת אישית. הנה מספר דרכים חשובות לתמוך בו:

1. הבנה וקבלה:

  • הכירו את לקות הלמידה הספציפית: חשוב להבין את האתגרים הייחודיים איתם הילד מתמודד (דיסלקציה, דיסגרפיה, הפרעת קשב וריכוז ועוד).
  • היו סבלניים: תהליך הלמידה עשוי להיות ארוך יותר ומאתגר יותר עבור ילד עם לקות למידה.
  • האמינו ביכולותיו: למרות הקשיים, ילדים עם לקויות למידה יכולים להצליח בעזרת תמיכה נכונה.
  • הימנעו מהשוואות: אל תשוו אותו לילדים אחרים, במיוחד לאחים או חברים. התמקדו בהתקדמות האישית שלו.
  • הביעו אהבה ותמיכה ללא תנאי: ודאו שהוא מרגיש אהוב ומקובל למרות הקשיים.

2. יצירת סביבת למידה תומכת:

  • ארגנו מקום למידה שקט ונטול הסחות דעת: ודאו שיש לו מרחב עבודה מסודר עם כל הציוד הדרוש.
  • צרו שגרה קבועה: שגרה עוזרת לילדים עם לקויות למידה להרגיש בטוחים ומאורגנים יותר.
  • השתמשו בעזרים ויזואליים: טבלאות, תרשימים, צבעים וסימנים יכולים לסייע בהבנת החומר.
  • אפשרו שימוש בטכנולוגיה מסייעת: תוכנות הקראה, תוכנות לזיהוי קולי, מקלדות מותאמות יכולות להקל על הלמידה.
  • התאימו את המשימות: חלקו משימות גדולות לחלקים קטנים יותר וקלים יותר לניהול.
  • הציעו הפסקות קצרות: ילדים עם קשיי ריכוז זקוקים להפסקות קצרות כדי להתרענן.

3. אסטרטגיות למידה מותאמות:

  • השתמשו בשיטות למידה מגוונות: התנסו בשיטות שונות המתאימות לסגנון הלמידה של הילד.
  • הדגישו את החוזקות שלו: התמקדו בתחומים בהם הוא מצליח ועזרו לו לפתח את כישוריו.
  • למדו אותו אסטרטגיות למידה יעילות: עזרו לו לפתח מיומנויות ארגון, ניהול זמן ופתרון בעיות.
  • חזרו על החומר בדרכים שונות: חזרה מגוונת עוזרת בקיבוע המידע.
  • אפשרו דרכים חלופיות להבעת ידע: במקום רק כתיבה, אפשרו לו להסביר בעל פה, ליצור מצגת או ציור.

4. שיתוף פעולה עם בית הספר ואנשי מקצוע:

  • היו בקשר רציף עם המורים והיועצת: שתפו מידע ותיאמו ציפיות.
  • השתתפו בישיבות צוות רב מקצועי: היו מעורבים בתכנון תוכנית הלימודים האישית (תל"א).
  • היעזרו באנשי מקצוע מומחים: פנו לאבחון וטיפול של מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, פסיכולוגים חינוכיים ועוד.

5. תמיכה רגשית וחברתית:

  • היו אוזן קשבת: הקשיבו לקשייו ותחושותיו.
  • עודדו יצירת קשרים חברתיים: לקות למידה עלולה להשפיע על הביטחון העצמי והיחסים החברתיים.
  • חגגו הצלחות קטנות: הכרה במאמץ ובהתקדמות מחזקת את המוטיבציה.
  • העצימו אותו: עזרו לו לפתח תחושת מסוגלות עצמית.
  • למדו אותו כיצד לדבר על לקות הלמידה שלו: זה יכול לעזור לו להתמודד עם תגובות של אחרים (ניתן למשל לצפות בסרטונים ביוטיוב וברשתות החברתיות השונות).

זכרו: כל ילד הוא ייחודי, ומה שעובד עבור ילד אחד לא בהכרח יעבוד עבור אחר. חשוב להיות קשובים לצרכים של ילדכם ולפעול בהתאם. תמיכה עקבית ואוהבת עבור ילד עם לקות למידה יכולה לעשות הבדל משמעותי בהתפתחותו ובהצלחתו.

יש לכם עוד שאלות ליעל רן? כנסו!

בקרו אותי בדף הפייסבוק    המיניסייט שלי 
050-7219033

דברו איתנו ב whatsapp   
רוצים עוד פרטים? כנסו!

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים