חיפוש
 
לדף הבית >>     מכבי - רשת מרפאות >>

חופש גדול, תזונה נכונה ושמירה על הבריאות: איך עושים את זה?

 

היום הגדול הגיע והחופש הגדול התחיל! הילדים יוצאים לחודשיים של כיף, מנוחה והנאה, ואנחנו כהורים צריכים לדאוג שגם בתקופה הזו הם ישמרו על תזונה מאוזנת ובריאה. הנה כמה טיפים שיעזרו לנו לעבור את החופש הגדול בשלום ובבריאות.

 

תכנון ארוחות:

כשאנחנו בעבודה והילדים בבית, כדאי להשאיר להם צלחת עם ארוחה מאוזנת שמכילה שליש מנה חלבונית, שליש פחמימה או קטניה ושליש ירקות. כך הם יוכלו ליהנות מארוחה מזינה גם כשאנחנו לא לידם.

 

הנגשת ירקות ופירות:

הכינו צלחת עם ירקות ופירות שטופים וחתוכים, והניחו אותה במקום נגיש. כשהילדים יחפשו משהו לאכול, הם ימצאו את הצלחת הזו לפניהם ויוכלו לנשנש בריא.

 

ארוחה משפחתית:

נסו לאכול לפחות ארוחה אחת ביום יחד, מול שולחן וללא מסכים. זו הזדמנות מצוינת לתת דוגמא אישית להרגלי אכילה נכונים ולבלות זמן איכות עם הילדים.

 

נשנושים בריאים:

הכניסו הביתה נשנושים וחטיפים בריאים כמו פופקורן ביתי, חלווה, קלחי תירס וקרטיבים על בסיס יוגורט טבעי עם פירות. אפשר גם להכין יחד עם הילדים את הקרטיבים J הנה מתכון קל להכנת קרטיבי יוגורט טבעי עם פירות:

מרכיבים:

  - 2 גביעי יוגורט טבעי

  - 6 כפות של פירות יער או כל פרי שאוהבים חתוך לחתיכות קטנות

  - כפית סילאן או דבש

אופן ההכנה:

  - טוחנים את כל המרכיבים ביחד.

  - מעבירים למתקן ארטיקים.

  - מניחים מקל במרכז ומקפיאים.

שתייה מספקת

דאגו שהילדים ישתו מספיק מים גם בחופש. השאירו בקבוקי מים קטנים בסלון, בחדר המחשב ובחדר השינה. תוכלו להוסיף למים קצת טעם עם עלי נענע, עלי לימונית, חתיכות פרי הדר או פלחי מלפפון.

פעילות גופנית

תכננו פעילות גופנית עם הילדים לפחות שעה ביום – הליכה, רכיבה על אופניים, משחקי כדור או קפיצה בחבל. זו תהיה השעה שהם הכי יחכו לה ויזכרו אותה.

לסיכום, החופש הגדול הוא הזדמנות נהדרת לבלות עם הילדים, לנסות מתכונים חדשים ולהנות מפעילויות משפחתיות. תכנון מראש ושמירה על תזונה נכונה יסייעו לנו לשמור על בריאותם של הילדים גם בתקופה הזו.

זכרו, מה שלא תרצו שהילדים יאכלו – אל תכניסו הביתה.

מי יודע, אולי תופתעו לגלות כמה הילדים נהנים מאוכל בריא ומהבילוי המשותף. שיהיה לנו חופש גדול בריא, כיפי ובטוח!

עינת חסיד, תזונאית, מנהלת מכבי אקטיבי בחולון

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים