חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

פחד מפניה לטיפול נפשי

 

אני יודע שאני צריך טיפול. המצב שלי לא טוב ובכל זאת אני דוחה ודוחה את הטלפון הראשון ולא מבין למה. מה אפשר לעשות כדי להתגבר על הדחיינות הזו? על כך בכתבה הבאה...

 

"אני יודע שאני צריך טיפול" זהו משפט שהוא כבר הצהרה חשובה. זוהי אמירה שמצביעה על המודעות שלך למצבך בהווה ועל רצון ברור שיהיה אחרת. מעבר לזה, זוהי הכרזה על מוכנות לקבל עזרה מאדם חיצוני שיש לו הכישורים וההכשרה לעזור לך. במשפט השאלה הקצר שהנחת כאן, כבר מתקיימים התנאים הראשוניים של תהליך טיפולי - ההכרה בקושי, השאיפה לשינוי, ההבנה שלצורך כך יש צורך בהתערבות חיצונית והיכולת לבקש עזרה. זוהי נקודת פתיחה חשובה ומקדמת לקראת שינוי. 

הדחיינות כפי שהגדרת בשאלתך היא מושג רחב שחשוב להבין האם ואיפה יש לזה ביטויים במצבים אחרים בחייך. בהתייחס לפנייה לטיפול, נראה לי שהשתהות בפנייה לטיפול אינה בהכרח סימן לדחיינות. 

פניה לטיפול היא צעד שעשוי לעיתים להיות מורכב. צעד שכמוהו כהכרזה - אני רוצה שמשהו בחיים שלי יהיה אחרת! אני רוצה שינוי!  בין המילים נמצאת מחשבה שהחיים כפי שהם עכשיו אינם כמו שאני רוצה. מחשבה כזו יכולה להיות הדחיפה לעשות את הצעד הראשון. אם החיים לא כמו שאני רוצה, סימן שאני רוצה שהם יראו אחרת. כאן נמצא המרווח שבין המחשבה לפעולה.

במרווח הזה שבין "אני יודע שאני צריך טיפול" לבין הפנייה לטיפול יש בדרך-כלל שילוב של חסר במידע וחששות שונים כמו - איך זה שאני לא מצליח.ה להתגבר בעצמי?, מה זה אומר עלי?, מה יגידו עלי?, ואם לא יהיה חיבור טוב עם המטפל.ת? ומה אם זה לא יצליח? ואפילו מה יהיה אם זה כן יצליח...? ועוד ועוד... השאלות האלה שכיחות, טבעיות וקיימות במידה זו א אחרת כמעט אצל כולם. חשוב לזכור שפנייה לטיפול היא צעד אמיץ שמראה על חוזק ומוכנות לקחת אחריות על עצמך ועל החיים שלך ולא לשכוח שפנייה לעזרה היא יכולת חשובה ולא חולשה. 

ניסוח השאלה שלך עם כל הההצהרות הגלויות והסמויות שבה, כבר מראה על מוכנות ובשלות לעבור ממחשבה לפעולה ולעשות את הצעד הבא - לפנות לטיפול. זה הזמן שלך.

ועוד משהו קטן, ממש לפני ימים ספורים נשאלתי בפורום הזה "איך בוחרים מטפל?" יתכן שהמענה לשאלה הזו יוכל לסייע גם לך לעשות את הצעד הנחוץ כדי להתחיל בתהליך שלך לקראת חיים בהרגשה טובה, חיים של משמעות והנאה. הרי הקישור לתשובה: https://mcity.co.il/?id=2202205110614462  (כתבה שיווקית)

מאחלת הצלחה בצעד הבא,

שירה רות הרפז

פסיכותרפיה פרטנית, הדרכה למטפלים, הנחית קבוצות, סדנאות והרצאות.


יש לכם עוד שאלות לשירה רות הרפז פסיכותרפיה? כנסו!

https://shirarutherapy.co.il/

052-2784639

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים