חיפוש
 
לדף הבית >>     Seo Rush תוכן שיווקי >>

מה קורה כאשר גירושין ופשיטת רגל משתלבים?

 

 נתונים עדכניים אומרים לנו ש-⅓ מהנישואין בישראל מסתיימים בגירושין. אחד הנושאים הנפוצים ביותר שצוינו בתביעות לגירושין היה בעיות כלכליות וחילוקי דעות במסגרת נישואין

 

נתונים עדכניים אומרים לנו ש-⅓ מהנישואין בישראל מסתיימים בגירושין. אחד הנושאים הנפוצים ביותר שצוינו בתביעות לגירושין היה בעיות כלכליות וחילוקי דעות במסגרת נישואין.

אין זה פלא אם כן, שחדלות פירעון וגירושין משתלבים לעתים קרובות, מה שמביא למערכת חדשה לגמרי של סיבוכים לצד הטלטלה הרגשית מהגירושין. כאשר גירושין וחדלות פירעון מתרחשים בו-זמנית, יכול להיות סכסוך, כאשר הליך חדלות הפירעון מתמקד בנושים כגוף כללי, בעוד הגירושין דורשים הסדר כספי עם בן/בת הזוג.

חדלות פירעון היא הליך משפטי שבאמצעותו אנשים שאינם יכולים להחזיר חובות עשויים לבקש סעד מחלק או מכול החובות שלהם. חייבים יכולים להגיש בקשה לחדלות פירעון בעצמם. לחלופין, הנושים יכולים לבקש צו חדלות פירעון, או עורך דין חדלות פירעון יכול להגיש הן עבור החייבים והן עבור הנושים. לא משנה מה המצב, לחדלות פירעון עדיין יש השפעה כשמדובר בגירושים.

לנאמן בחדלות פירעון יש אחריות כלפי הנושים המעורבים ועליו לטפל בכל הנכסים וההכנסות מתוך מחשבה על הנושים. בהתחשב בכך, העיתוי של הליכי חדלות פירעון וגירושין הוא המפתח. העמדה ביחס לכספים תהיה תלויה במידה רבה במועד הגשת בקשת קבלת צו חדלות פירעון.

מה קורה כאשר צד אחד חדל פירעון (או מוגשת בקשה) לפני סיום הגירושין?

כאשר כל סוג של נכס (כגון בית המשפחה) נמצא בבעלות משותפת של בני זוג מתגרשים ואחד הצדדים הוכרז חדל פירעון, על הנאמן בהליך להסכים להעברת אותו נכס במסגרת כל הסדר כספי. 

אם מוגשת בקשת חדלות פירעון לבית המשפט לפני מתן צו כספי כלשהו על ידי בית המשפט לענייני משפחה, אזי כל סילוק רכושו של פושט הרגל עשוי להיות בטל לפי חוק חדלות הפירעון.

מקום שבו בן זוג פושט רגל כדי לבקש להימנע ממתן צו הסדר כספי כאמור, רשאי בית המשפט לחדלות פירעון, על פי בקשתו של בן הזוג שאינו חדל פירעון, לבטל את ההליך.

מה קורה כאשר הגירושין מסתיימים לפני חדלות הפירעון של אחד הצדדים?

בטרם מוגשת בקשת צו חדלות פירעון לממונה על ההליכים במשרד הכונס הרשמי, רשאי בית המשפט לענייני משפחה לתת את הצו שיראה לנכון בכל הנוגע לכלכלתם של בני זוג מתגרשים.

אם צד נתון לצו חדלות פירעון לאחר סיום הגירושין, ניתן להשפיע על תשלומי סכום חד פעמי. אם חובות אלו אינם משולמים, ניתן להוכיחם בחדלות פירעון אך בניגוד לחובות אחרים, בן הזוג אינו משוחרר מחוב זה אם הם לא שולמו בעת הפטרם מחדלות פירעון.

צו הסדר כספי שנעשה על ידי בית המשפט לענייני משפחה יכול בדרך כלל להתבטל רק לאחר מכן על ידי בית המשפט של חדלות פירעון  (אם אחד הצדדים יוכרז מאוחר יותר כחדל פירעון) כאשר יש מרמה, קנוניה, מצג שווא או טעות.

מהי הגישה הטובה ביותר?

כל הנסיבות יהיו שונות, ויש לתת את הדעת למקרים בודדים בהתבסס על הנסיבות הספציפיות. חשוב לקבל ייעוץ מוקדם אם בעיות אלו עלולות להשפיע עליך כך או כך.

>> למידע נוסף על עורך דין משפחה וגירושין ליאור אבן עזרא

קרדיט תמונה: Pixabay

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים