חיפוש
 
לדף הבית >>     מכבי - רשת מרפאות >>

הקיץ עוד לא כאן רשמית אבל הנחשים כן: מניעה וטיפול בהכשת נחש

 

עם הימים החמים והעלייה בטמפרטורות, חיי הטבע מתעוררים לחיים, ובינהם גם הנחשים המצויים במגוון רחב של אזורים ברחבי ישראל הבאים לבקר בתקופה החמה

 

עם הימים החמים והעלייה בטמפרטורות, חיי הטבע מתעוררים לחיים, ובינהם גם הנחשים המצויים במגוון רחב של אזורים ברחבי ישראל הבאים לבקר בתקופה החמה. סוניה גופמן, אחות בכירה במכבי שירותי בריאות, מדגישה את החשיבות של ידע מקדים והכנה לכל מפגש אפשרי עם נחש בטבע, מפגשים אשר עלולים להסתיים לעיתים בהכשת נחש, מצב הדורש טיפול רפואי מהיר ומדויק.

 בישראל קיימים כ-41 מיני נחשים, מתוכם 9 הם ארסיים ולפחות ארבעה מהם נחשבים לקטלניים. גופמן מזכירה כי במקרה של הכשה חיוני לזהות את סוג הנחש, ככל שאפשר, במידה וניתן לצלם אותו בטלפון הנייד זה יכול לעזור מאוד, אך מומלץ בהחלט לא לנסות לתפוס אותו או לרדוף אחריו, מכיוון שזה יכול לסכן בהכשה נוספת.

 הסימנים של הכשת נחש מתבטאים בעיקר בנפיחות באזור שהוכש, כאב מקומי חד, ולעיתים גם בהופעת פסים אדומים הנמתחים מהמקום שנפגע ועלולים להגיע כלפי מעלה לכיוון הלב, מה שמעיד על התפשטות הארס בגוף. בנוסף, הנפגע עלול לחוות סימפטומים נלווים כמו חולשה כללית, הזעה רבה שאינה קשורה למאמץ גופני, בחילות והקאות שמשפיעות על יכולתו לשמור על נוזלים בגוף, דופק ונשימה מואצים עקב הלחץ והפחד, ובמקרים חמורים יותר, הפרעות בקצב הלב אשר עלולות להוביל לאובדן הכרה. אלו מהווים אינדיקטורים לצורך בטיפול רפואי מיידי.

 הטיפול הראשוני בנפגע מתחיל בחיוג מיידי למוקד 101 כדי להזעיק צוות של מגן דוד אדום, המהווה שלב קריטי בהצלת חיי הנפגע. חשוב להרחיק את הנפגע מהאזור המסוכן ולהעבירו למקום בטוח, כאשר המטרה היא לשמור על מנוחה מוחלטת ולמנוע פעילות שעלולה להאיץ את התפשטות הארס בגוף. יש לוודא שכל תכשיט או בגד שיכול לחסום את זרימת הדם באזור הפגוע מוסר, ולקבע את הגפה הפגועה בצורה שתמנע תנועה מיותרת שעלולה להחמיר את המצב. הבנה ויישום נכון של הטיפול הראשוני אלה יכולים להיות ההבדל בין תגובה רפואית מוצלחת לבין החמרה במצב הבריאותי של הנפגע.

 מה לא לעשות?

שימו לב, ישנם מספר פעולות שחשוב להימנע מהן: אין לחתוך את מקום ההכשה, למצוץ את הארס, להניח חסם עורקים, לתת לנפגע מזון או שתייה, או לרדוף אחרי הנחש. פעולות אלו יכולות להחמיר את המצב ולסכן את בריאות הנפגע.

 לסיום, הכשת נחש היא מצב חירום רפואי שדורש טיפול מיידי ונכון. בזמן שהפחד והלחץ יכולים להיות מובנים, התגובה הראשונית שלנו בשטח יכולה להשפיע עמוקות על התוצאה הסופית וההחלמה. על כן, חשוב לזכור את ההוראות הבסיסיות: שמירה על רוגע, מנוחה מוחלטת לנפגע, פנייה מיידית למערכת החירום ומניעת פעולות שעלולות להחמיר את המצב. ככל שנגיב במהירות ובאחריות גבוהה יותר, כך נגביר את הסיכויים להתמודדות מוצלחת עם האירוע ובכך, נוכל להמשיך ליהנות מהטבע המקסים שמסביבנו תוך שמירה על בריאותנו ובטיחותנו.

 

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים