חיפוש
 
לדף הבית >>     יהורם גלילי >>

הקהל שלנו מייחל לפינה של שפיות במציאות דואבת

 

בגלריית הציפור הכחולה בפתח תקוה תיפתח במוצ”ש 11.5 בשעה 20:00 התערוכה ”רגשות emotions” (אוצרת: שרה רז) בהשתתפות אומנים ואומניות

 

התערוכה "רגשות emotions" (אוצרת: שרה רז) תיפתח במוצ"ש 11.5 בשעה 20:00 בגלריית הציפור הכחולה בפתח תקוה, רחוב רוטשילד 75, פתח תקוה. באירוע יישאו ברכות ראש העיר רמי גרינברג ושרה רז, יו"ר ועד האומנים תהיה פתוחה בימים שני שלישי וחמישי בין השעות 17.00-19.00 ובשישי ובשבת בין השעות 11.00-13.00.

בתערוכה "רגשות emotions" מוצגים ציורים שובי לב, פסלים מורכבים וצילומים מרתקים. נושא התערוכה בוחן את היופי שבניגודיות, את ההרמוניה של הצבעים ואת הרגשות שהאומנות מעוררת. האומנים והאומניות המשתתפים בתערוכה הם: אלה גורליק, אלינה מרינובסקי, אלה אוסטרובסקי, אנה קיסר, אניה ליפסטר, אפריים פוגל, דבורה שוורצברג, הני ברודני, ויקטוריה פרלוצקי, ורד ליפשיץ, זיו רינגר, חנה פלוט, יוני זהרני, יעל כץ, יפה שפילמן, ליה דגני, נילי ללום, נירה שוורץ, עמילי לבמן, ריקי קרמר, רחלה סולטניק, שמרית בר ושרה רז.

האומנים והאומניות בתערוכה זו חושפים את פניהם הנסתרים בעזרת יצירות, שמפגישות בין הפנימי הכי אישי לבין החיצוני הכי ציבורי. הקהל מוזמן לחוויה אינטימית ועוצמתית – חוויה רגשית ומחשבתית. כל יצירה בתערוכה היא הזדמנות לפגוש את האדם שמאחורי המסכה.

שרה רז: "בין כל משימותיי לקדם אומנות ואומנים בעירי פתח תקוה אני מאתגרת את חברי האומנים ואת חברותיי האומניות ביצירות על פי נושאים אקטואליים, שחשובים כל כך להניע את היצירה ולהמשיך באינטראקציה עם הקהל שלנו, שהוא שוחר אמנות ומייחל לפינה של שפיות במציאות דואבת. בתקופות של משבר, כשהעולם נדמה כלוט באובך של חוסר ודאות וחרדה, האומנות נפקדת לתפקיד מרכזי. זו שעה שבה אומנים, באמצעות היצירה שלהם, מצליחים לתעד ולבטא רגשות עמוקים ומורכבים העולים על פני השטח בעידן המשבר – עצב, פחד, תקווה, אהבה, ולא פחות חשוב – רוח שיתופיות ועזרה הדדית. כל אלה מקבלים ביטוי ביצירות אומנות שונות – מפיסול ועד ציור וצילום".

לדברי שרה רז, כל יצירת אומנות היא מעין חלון ראווה אל נפש האמן, ובכך גם אל נפש החברה שבה הוא חי. רז: "בעיתות משבר היצירות נטענות בטעינה רגשית מוגברת, מה שמאפשר לצופים להתחבר אליהן באופן אינטימי ועמוק. כל יצירה משקפת את הסביבה שממנה צמחה, אך גם משדרת אל העולם מסרים כלליים שיכולים להדהד גם מחוץ לגבולותיה המקומיים והתרבותיים. האומן משתמש בחומרים, בצבעים ובטכניקות כדי להעביר את הרגשות האלה. בציור, למשל, יכול האומן להשתמש בגוונים קרים וחמים כדי להביע את המתח בין ייאוש לתקווה, בעוד שבפיסול ייתכן שידגיש את המאבק הפיזי או הנפשי באמצעות צורות מעוותות או פגומות או בקרבה מיוחדת בין דמויות אוהבות המייחלות לנחמה".

רז מציינת כי כאשר מתבוננים ביצירות המוצגות בתערוכה הצופה אינו נשאר אדיש. "התקשורת הוויזואלית חוצבת את דרכה אל תודעתו ומזמינה אותו לחוויה של הזדהות והתבוננות. דרך עיניו של האומן מועברים רגשות אלה ונבחנים מחדש, מה שמאפשר לצופה להרחיב את הפרשנות שלו לכל יצירה ולהעמיק את ההבנה שלו לתהליכים האמנותיים והחברתיים המתרחשים סביבו. כך, האומנות לא רק משקפת את המציאות, אלא גם פועלת כמנוף לשינוי, כשהיא מציעה מקום לרגשות ומחשבות להתבטא ולזכך את הנשמה. בעידן המודרני נדרשת האומנות לא רק לתעד את ההווה, אלא גם לתרום לבניין ולתיקון של עתידנו המשותף", היא מסכמת.

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים